  • 1. Data: 2018-09-21 12:33:45
    Temat: Czujnik do zamrażarki
    Od: Kris <k...@g...com>

    Mam sobie w garażu zamrażarkę do której sporadycznie zaglądam. jakieś owoce, ryby
    grzyby tam pomrożone i zaglądamy w razie potrzeby
    Wczoraj miałem szczęście w nieszczęściu ze zajrzałem do zamrażary patrze a tam
    zaczyna się topić lód. Sprawdzam gniazdko, napięcie jest więc awaria zamrażarki.
    Pogrzebałem przy termostacie i uruchomiłem klamota.
    Gdybym wczoraj nie zajrzał to by cała zawartość poszła w kompost.
    Aby takich sytuacji uniknąć obmyśliłem sobie że potrzebowałbym jakieś ustrojstwo
    które włożone do zamrażarki jak wykryje że temperatura wzrośnie do minus 10 powiedzmy
    to będzie piszczało dzwoniło itp
    Oczywiście czujnik w środku a piszcząca część ustrojstwa na zewnątrz
    Połączenie kablowe, zasilanie z sieci(nie żądne baterie). Stosowny zasilacz sobie
    dobiorę jakby co
    Jakies propozycje co by mi pasowało?

  • 2. Data: 2018-09-21 12:47:27
    Temat: Re: Czujnik do zamrażarki
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Aby takich sytuacji uniknąć obmyśliłem sobie że potrzebowałbym jakieś
    > ustrojstwo które włożone do zamrażarki jak wykryje że temperatura wzrośnie
    > do minus 10

    Zrób mieszaninę wody z alkoholem o stężeniu takim, by zamarzała przy -10,
    zamroź to w jakiejś szklance i na wierzchu połóż monetę

  • 3. Data: 2018-09-21 13:29:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 21 września 2018 12:47:26 UTC+2 użytkownik zhbick napisał:

    > Zrób mieszaninę wody z alkoholem o stężeniu takim, by zamarzała przy -10,
    > zamroź to w jakiejś szklance i na wierzchu połóż monetę

    Że temperatura wzrosła powyżej minus 10 dowiem się jak moneta utoni?
    Jakiś sposób to jest ale z racji tego ze sporadycznie do tej zamrażarki zaglądamy to
    o wzroście temperatury szybciej jak utopiona moneta zaalarmowałby mnie smród
    gnijącego żarła

  • 4. Data: 2018-09-21 14:03:47
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 21 Sep 2018 03:33:45 -0700, Kris wrote:
> [...]
    > Połączenie kablowe, zasilanie z sieci(nie żądne baterie). Stosowny
    > zasilacz sobie dobiorę jakby co Jakies propozycje co by mi pasowało?

    Żółte ludzie już dawno to wymyślili :)

    https://www.amazon.com/Easy-Read-Refrigerator-Thermo
    meter-Temperature/dp/
    B01BMNTVQM/ref=sr_1_4

    Z tym zasilaniem z sieci to trochę zonk, bo układ powinien także (a może
    nawet w szczególności) wykrywać wzrost temperatury w razie awarii
    zasilania.

    A jeśli już musi być podpięte do sieci to... Może zwyczajne Raspberry Pi
    z podpiętym do wejścia analogowego termistorem na sznurku? Zamiast
    piszczeć w garażu mógłby wysłać mejla "ciepło mi".

    Alternatywnie Arduino z modułem GSM ale to już wyższa poprzeczka.

    Swoją drogą, najczęściej w przypadku usterki zamrażarka przestanie
    pobierać prąd, więc jakimś rozwiązaniem nieco "dookoła" mogłoby być
    wykrywanie np. że sprzęt pobrał z sieci mniej niż 0.5 kWh w przeciągu
    ostatnich 4h. Nie pokryje to 100% wypadków, ale jest za to całkiem
    bezinwazyjne.

    Mateusz

  • 5. Data: 2018-09-21 14:09:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Termostat takie cos sie nazywa. Najprosciej dolozyc jeszcze jeden od zamrazarki. W
    kazdym sklepie z czesciami agd kupisz za kilkanascie zlotych. Elektroniczne sa ale po
    co jak mechaniczny tez bedzie dobry. Obciazalnosc ma taka ze mala syrene ostrzegajaca
    o nalocie bedziesz mogl bez cudowania podlaczyc.

  • 6. Data: 2018-09-21 15:20:48
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 21 września 2018 06:29:44 UTC-5 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    to o wzroście temperatury szybciej jak utopiona moneta zaalarmowałby mnie smród

    Nie zrozumiales przeslania.
    Dzis masz jedzenie zamrozone.
    Zagladasz i jest spoko.
    Jutro jedzenie odmarza, na dobe.
    Zamarza spowrotem.
    Po tygodniu wyciagasz zamarzniete mieso i je przygotowujesz.
    Jak smierdzi to poczujesz ale jest szansa ze nie poczujesz i sie strujesz.

    Moneta w takiej szklance powie ci ze temperatura w zamrazarce podniosla sie na tyle
    mocno i na tyle dlugo w czasie jak nie patrzyles ze jedzenie moze nie byc w dobrym
    stanie.

    A prawdziwym rozwiazaniem jest po prostu DS1820 i podpiecie tego pod cykliczny
    monitoring.
    Starczy raspberry pi, bedzie zbierac dane i pokaze co sie dzialo a jak sytuacja sie
    pogorszy to wysle maila.

  • 7. Data: 2018-09-21 15:44:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 21 września 2018 15:20:50 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:

> [...]
    > Po tygodniu wyciagasz zamarzniete mieso i je przygotowujesz.
    > Jak smierdzi to poczujesz ale jest szansa ze nie poczujesz i sie strujesz.

    Nie, Nie, Nie
    Mam tam borówki, jagody, maliny, kurki, szpinak itp.
    Mroze to w całości także np borówki sa zamarznięte ale lużne.
    Gdyby temeratura spadła to w woreczku zrobi się ciapa baorówkowa i po otwarciu
    zamrzarki nawet gdyby wtedy znowu mrozila od razu to zauważasz

> [...]
    monitoring.
    > Starczy raspberry pi, bedzie zbierac dane i pokaze co sie dzialo a jak sytuacja sie

    Jakies rozwiązanie to jest ale to armata na wróbla
    Kupie coś takiego jak Mateusz podlinkował od Chinczyka za kika usd, lub jak jakis
    termostat i piszczadło w przydasiach znajde to coś skręcę jak Zenek radził

  • 8. Data: 2018-09-21 16:34:21
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 21 września 2018 08:44:45 UTC-5 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > Gdyby temeratura spadła to w woreczku zrobi się ciapa baorówkowa i po otwarciu
    zamrzarki nawet gdyby wtedy znowu mrozila od razu to zauważasz

    Znaczy sie wzrosla :)
    Znaczy sie spadl mroz :)

    Czaje. Moze byc i taki sposob. Sposob podany wyzej byl bardziej ogolny i troche
    bardziej "bezpieczny".

    > Jakies rozwiązanie to jest ale to armata na wróbla
    > Kupie coś takiego jak Mateusz podlinkował od Chinczyka za kika usd, lub jak jakis
    termostat i piszczadło w przydasiach znajde to coś skręcę jak Zenek radził

    Ja dosyc dlugi czas mialem monitoring temperatur zrobiony na ds-ach. Dziala calkiem
    ok. Tyle ze trzeba miec jakis komputerek ciagle wlaczony i troche kabelkow tu i
    owdzie. Czy mi sie to przydalo? Ogolnie zycia mi nie zmienilo ale troche ciekawych
    wnioskow wynioslem.

  • 9. Data: 2018-09-25 10:29:37
    Od: krak <s...@g...pl>

    Proszę :)
    https://allegro.pl/zdalny-termometr-gsm-stacja-pogod
    owa-sms-alarm-i7352821351.html
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2018-09-25 10:51:38
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 25.09.2018 o 10:29, krak pisze:
    > Proszę :)
    > https://allegro.pl/zdalny-termometr-gsm-stacja-pogod
    owa-sms-alarm-i7352821351.html

    > Pozdrawiam

    oo, taki sam mamy na magazynie, tyle że waruje na przekroczenia +15-25*C,
    ma progi alarmów + i na -, dokładność ustawienia alarmów 1*C , jest tam
    chyba jeszcze jakaś histereza wyzwolenia alarmów,
    można wpisać chyba 4 nr tel, pierwszy nr programuje się jako administratora,
    komunikacja odbywa się przy pomocy wysyłanych/odbieranych sms,
    do zaprogramowania zużyłem z 10 sms-ów, i 1/2 godziny przeglądania instrukcji.

    W sumie działa, ale coś mi się zdaje że jak alarm się włączy (a temp. nie
    wróci) to chyba dużo sms-ów wysyła - do wykończenia limitu na karcie? - może
    nie, ale kilka na pewno, musiałbym odszukać instrukcję i poczytać - może
    jest ustawienie. Jak jesteś zainteresowany to zeskanuję.

    Tak się zastanawiam, mnie też by się coś takiego chyba przydało w związku z
    wcześniejszym wątkiem ..