  • 1. Data: 2015-02-25 09:16:14
    Temat: Czujnik temperatury do zamontowania pod fundamentem i nie tylko tam
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Czołem.

    Myślę, żeby w konstrukcji domu umieścić kilka czujników temperatury,
    żeby móc monitorować to, co dzieje się wokół domu.

    Czy możecie poradzić mi, co wybrać, żeby nie pójść z torbami?

    --
    MN

  • 2. Data: 2015-02-25 09:36:23
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 25 lutego 2015 09:16:14 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Myślę, żeby w konstrukcji domu umieścić kilka czujników temperatury,
    > żeby móc monitorować to, co dzieje się wokół domu.

    Jedno pytanie - po ch*j ? :)
    Rozumiem monitoring jakichs parametrow, na ktore masz wplyw (sam mam prawie 20
    czujek temperatury w systemie CO / wentylacji) ale co Ci da monitorowanie
    temperatury pod fundamentem? To jest ponizej strefy przemarzania - mozesz
    miec pewnosc, ze zawsze tam bedzie powyzej zera :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2015-02-25 09:41:34
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-02-25 o 09:36, Adam pisze:

> [...]
    > temperatury pod fundamentem? To jest ponizej strefy przemarzania - mozesz
    > miec pewnosc, ze zawsze tam bedzie powyzej zera :-)

    A widzisz, nie do końca.

    Bo chcę płytę fundamentową. I tam na samej krawędzi może być różnie.
    Zresztą jak się okaże, że czujki są drogie - to odpuszczę.

    --
    MN

  • 4. Data: 2015-02-25 09:48:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 25 lutego 2015 09:41:45 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > A widzisz, nie do końca.
    > Bo chcę płytę fundamentową. I tam na samej krawędzi może być różnie.
    > Zresztą jak się okaże, że czujki są drogie - to odpuszczę.

    No ok - ale co Ci da fakt, ze bedziesz wiedzial, ze jest roznie? :-)
    Zamowisz dzwig i dolozysz na spod styropianu? ;) Po co sie stresowac skoro
    i tak nic juz nie poprawisz :) Jezeli jestes developerem i badasz
    rozklad temperatur w zaleznosci od np. rodzaju styropianu to OK. Ale taki
    parametr jak temperatura pod plyta normalnemu uzytkownikowi domu nie jest
    do niczego potrzebny :-)

    Ja mierze np. temperature glikolu DZ pompy ciepla. To sie przydaje - bo jak
    zauwaze nagly spadek to znaczy ze np. cos strzelilo i nie dzialaja wszystkie
    petle. Moge jakos na to zareagowac. A co Tobie da informacja, ze na jednym
    krancu plyty bedzie -5, a na drugim +5? Co z tym zrobisz? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2015-02-25 09:52:11
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 25 lutego 2015 09:16:14 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Czy możecie poradzić mi, co wybrać, żeby nie pójść z torbami?

    Jezeli jestes po prostu ciekawy to cienka miedziana rurka, do srodka
    zaladuj zwyklego dallasa 1-wire (ds-1820), zalej wszystko silikonem i masz
    czujke za 5 pln + koszt kawalka rurki - rejestrowac to mozna np. tanim
    i malym raspberry pi z wyswietlaniem danych na wykresie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2015-02-25 09:52:18
    Od: albercik <n...@g...pl>

    W dniu 25.02.2015 o 09:16, Marcin N pisze:
    > Czołem.
    >
    > Myślę, żeby w konstrukcji domu umieścić kilka czujników temperatury,
    > żeby móc monitorować to, co dzieje się wokół domu.
    >
    > Czy możecie poradzić mi, co wybrać, żeby nie pójść z torbami?

    ja zamontowałem ds18b20, są dostępne do nich takie rurki osłonowe,
    czujnik wraz z końcówką przewodu wsadziłem do tej rurki i zalałem
    żywicą. Mierzę (w zasadzie będę mierzył bo dom jeszcze nie skończony)
    temperaturę pod płytą bo wykorzystałem dużą ilość kamieni pod domem jako
    gruntowy wymiennik ciepła i chce wiedzieć czy przepuszczenie zimnego
    powietrza pod domem nie zaszkodzi podbudowie. Z racji że płyta jest
    posadowiona powyżej granicy przemarzania, mam też czujnik, który mierzy
    czy nie dochodzi do przemarzania przy brzegu płyty. Dodatkowo w samej
    płycie fundamentowej, w dolnej jej części mam zatopione rurki do
    ogrzewania, w referencyjnym miejscu zainstalowałem czujniki na różnej
    wysokości przekroju płyty, powinno mi to pokazać gradient temperatury w
    płycie, tym samym będę mógł zobaczyć w jakim stopniu płyta, stanowiąca
    bufor ciepła, jest na naładowana - tyle mówi teoria, praktyka pokaże jak
    to zadziała.

  • 7. Data: 2015-02-25 09:56:08
    Od: albercik <n...@g...pl>

    W dniu 25.02.2015 o 09:48, Adam pisze:

    > No ok - ale co Ci da fakt, ze bedziesz wiedzial, ze jest roznie? :-)
    > Zamowisz dzwig i dolozysz na spod styropianu? ;) Po co sie stresowac skoro
    > i tak nic juz nie poprawisz :)
    Można poprawić, pogrubić/poszerzyć opaskę przeciwwysadzinową dookoła domu.

  • 8. Data: 2015-02-25 10:02:52
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 25 lutego 2015 09:56:09 UTC+1 użytkownik albercik napisał:

    > Można poprawić, pogrubić/poszerzyć opaskę przeciwwysadzinową dookoła domu.

    A OK, no to rozumiem sens :) Troche sie wkrecilem wczesniej ze to zwykly
    fundament, a w takim monitorowanie temperatury raczej sensu nie ma :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2015-02-25 10:36:50
    Od: Damian G <d...@u...gmail.com>

    Dnia Wed, 25 Feb 2015 09:16:14 +0100, Marcin N napisał(a):

    > Czołem.
    >
    > Myślę, żeby w konstrukcji domu umieścić kilka czujników temperatury,
    > żeby móc monitorować to, co dzieje się wokół domu.
    >
    > Czy możecie poradzić mi, co wybrać, żeby nie pójść z torbami?

    Allegro - szukaj "DS1820 na kablu". Ceny od 10zł.
    Jak chcesz taniej i masz kilka tygodni, to Aliexpress..

    Przykładowy opis:
    Układ DS1820 firmy Dallas Semiconductor zamknięty w metalowej obudowie ze
    stali nierdzewnej umożliwia pomiar temperatury gazów oraz cieczy i jest
    niezwykle wytrzymały. Układ cechuje się niezwykle niskim prądem
    spoczynkowym, 9-bitową rozdzielczością pomiaru i cyfrowym wyjściem.

    Do komunikacji z mikrokontrolerem wykorzystyany jest interface 1-Wire.

    Długość kabla 1m.

    --
    Damian

  • 10. Data: 2015-02-25 11:00:28
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-02-25 o 09:16, Marcin N pisze:
    > Czołem.
    >
    > Myślę, żeby w konstrukcji domu umieścić kilka czujników temperatury,
    > żeby móc monitorować to, co dzieje się wokół domu.
    >
    > Czy możecie poradzić mi, co wybrać, żeby nie pójść z torbami?
    Czujnik temperatury typu K z osłonką ze stali nierdzewnej to koszt ok
    100 zł. Końcówki wyprowadzisz, gdzie chcesz, podłączysz miernik i
    gotowe. Tu pierwszy z brzegu:
    http://www.termoaparatura.com.pl/pl/product/37/39/pr
    od_id/141/Czujnik_termoelektryczny_kablowy
    Miernik uniwersalny z funkcją pomiaru temperatury to od 30 zł w górę, z
    tym, że te najtańsze to mierzą tak +/- 5 stopni.
    Jacek