  • 1. Data: 2019-01-16 10:28:56
    Temat: Czy to nazywa się PIŁA SZABLASTA?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Muszę wyciąć kształt w płycie meblowej, ale dostęp mam w zasadzie tylko z
    jednej strony.

    Googluję za jakąś "wycinarką", ale jedyne co znalazłem to piła szablasta i
    wygląda na dosyć konkretne narzędzie.
    Pytanie: czy tak właśnie nazywają się takie wycinarki do drewna? Czy może
    występują też pod inną nazwą w prostszej (mini) wersji?

  • 2. Data: 2019-01-16 10:33:49
    Temat: Re: Czy to nazywa się PIŁA SZABLASTA?
    Od: alberciq <n...@g...pl>

    W dniu 16.01.2019 o 10:28, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > Pytanie: czy tak właśnie nazywają się takie wycinarki do drewna? Czy może
    > występują też pod inną nazwą w prostszej (mini) wersji?

    wyrzynarka - marketowe dostępne od 50zł,

  • 3. Data: 2019-01-16 11:18:38
    Od: quent <x...@x...com>

    On 16.01.2019 10:28, r...@k...pl wrote:
> [...]
    > Pytanie: czy tak właśnie nazywają się takie wycinarki do drewna? Czy może
    > występują też pod inną nazwą w prostszej (mini) wersji?

    Bardzo coś takiego
    https://domitech.pl/product-pol-332-Multitool-Bosch-
    PMF-190-E-SET.html

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2019-01-16 11:18:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 16 stycznia 2019 10:33:50 UTC+1 użytkownik alberciq napisał:

    > wyrzynarka - marketowe dostępne od 50zł,
    Albo frezarka (droższa od wyrzynarki zapewne)- szczególnie jak wzór do wycięcia jakiś
    skomplikowany jest

  • 5. Data: 2019-01-16 12:13:43
    Od: marios <d...@f...gd>

> [...]
    > jednej strony.
    >
    > Googluję za jakąś "wycinarką", ale jedyne co znalazłem to piła szablasta i

    Konkretne może i tak, ale raczej mało precyzyjne. Jeżeli to ma być widoczne
    i ładnie, to raczej nie piła szablasta i wyrzynarka.
    Ostateczny wynik w sumie i tak zależy od umiejętności obsługującego, jak się
    postarać to i brzeszczotem do metalu z rączką ze szmaty da radę
    (najtaniej?), zależy od determinacji.

  • 6. Data: 2019-01-16 15:09:44
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2019-01-16 o 10:28, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > Pytanie: czy tak właśnie nazywają się takie wycinarki do drewna? Czy może
    > występują też pod inną nazwą w prostszej (mini) wersji?

    https://www.google.com/search?rlz=1C1YKST_plPL789PL7
    89&ei=0jo_XOfqFKnjkgWhq6fYAg&q=pi%C5%82a+w%C5%82osow
    a+r%C4%99czna&oq=pi%C5%82a+w%C5%82osowa+&gs_l=psy-ab
    .1.0.0i67l2j0l3j0i67l2j0l2j0i67.6036.6036..7000...0.
    0..0.77.77.1......0....1..gws-wiz.......0i71.FKONcxc
    l5C4

    Robak

  • 7. Data: 2019-01-16 15:32:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 16 stycznia 2019 15:09:05 UTC+1 użytkownik Sir_Robak napisał:

> [...]
    .1.0.0i67l2j0l3j0i67l2j0l2j0i67.6036.6036..7000...0.
    0..0.77.77.1......0....1..gws-wiz.......0i71.FKONcxc

    Niby jak ma piłą włosową wyciąć coś w płycie meblowej do której ma dostęp tylko z
    jednej strony?

  • 8. Data: 2019-01-16 20:29:51
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > Pytanie: czy tak właśnie nazywają się takie wycinarki do drewna? Czy może
    > występują też pod inną nazwą w prostszej (mini) wersji?

    Piła szablasta:

    https://www.budujesz.pl/wyszukiwarka/0/0/,,,,,,,,,,,
    ,/1/?q=piła+szablasta

    Jest to narzędzie do cięcia desek, płyt, profili metalowych (w
    zależności od zastosowanego brzeszczotu).

    W przypadku płyt wiórowych, sklejki czy MDF pozostawia poszarpane
    krawędzie. Cięcie mało precyzyjne trudno jest ciąć po krzywiznach.

    Szybka praca.

    Występują też wersje mini z brzeszczotami o wielkości zbliżonej do
    brzeszczotów wyrzynarek.
    https://www.budujesz.pl/bosch-pila-szablasta-gsa-12v
    -14-060164l976-4085554/

    Wyrzynarka:

    https://www.budujesz.pl/wyszukiwarka/0/0/,,,,,,,,,,,
    ,/1/?q=wyrzynarka

    Działa podobnie jak ww piła szablasta, ale jest o wiele bardziej
    precyzyjna. Da się wyciąć skomplikowane otwory ze stosunkowo mało
    poszarpanymi krawędziami.

    Poszarpane/postrzępione krawędzie można dodatkowo zredukować uprzednio
    naklejając na wzdłuż linii cięcia papier samoprzylepny np. papierową
    taśmę malarską.

    Szybka praca.

    Narzędzie wielofunkcyjne:

    https://www.budujesz.pl/bosch-narzedzie-wielofunkcyj
    ne-gop-40-30-akcesoria-0-601-231-001-3279900/

    Trudno jest wykonać cięcia po łuku. Cięcia prostoliniowe o długościach
    odpowiadających szerokości użytych brzeszczotów. Można wycinać otwory w
    formie wielokątów.

    Praca wolna.

    Frezarka górnowrzecionowa:

    https://www.budujesz.pl/makita-frezarka-gornowrzecio
    nowa-rp2301fcx-3032122/

    Praca przy pomocy obracającego się freza zapewnia dużą precyzję i mało
    postrzępione krawędzie. Bardzo szerokalinia cięcia o szerokości równej
    średnicy freza.

    Praca wolna.

  • 9. Data: 2019-01-17 21:39:24
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-16 o 15:32, Kris pisze:

> [...]
    l5C4

    > Niby jak ma piłą włosową wyciąć coś w płycie meblowej do której ma dostęp tylko z

    Turysta do bacy:
    -Baco, a co tak ciągniecie ten sznurek?
    Baca:
    -A co, mam go pchać?