  • 1. Data: 2021-05-12 23:33:38
    Temat: Czy zdrożeje gaz
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    https://www.energetyka24.com/rosjanie-sugeruja-natyc
    hmiastowe-odciecie-polski-od-gazu
    Niezbyt optymistycznie to wygląda zwłaszcza że nie mamy zabezpieczonych dostaw żeby
    wszystkie potrzeby zaspokoić jeśli Rosjanie by odłączyli nas od gazu.

  • 2. Data: 2021-05-13 01:10:27
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Zenek Kapelinder.
    On 12.05.2021 23:33 you wrote:

    > https://www.energetyka24.
    > com/rosjanie-sugeruja-natychmiastowe-odciecie-pols= ki-od-gazu
    > Niezbyt optymistycznie to wygl=C4=85da zw=C5=82aszcza =C5=BCe nie
    > mamy zabe= zpieczonych dostaw =C5=BCeby wszystkie potrzeby
    > zaspokoi=C4=87 je=C5=9Bli R= osjanie by od=C5=82=C4=85czyli nas od
    > gazu.

    I niech jeszcze do ONZ napiszą. Jak Ukrainie odcięli gaz, to ten sam gaz
    do nich płynął ale z zachodu.

    Tak samo byłoby z nami.
    To takie pohukiwania (bo już nawet nie porykiwania) bezzębnego PR-owego
    misia, bo dobrze wiedzą że to nic nie da. A cała Rosja stoi tylko dzięki
    petrodolarom, jak odetną gaz to tak jakby sobie pętlę na szyi
    zaciągnęli.
    Gorąco się im zrobiło po wypowiedzeniu kontaktu jamalskiego. Jeszcze
    ciepłej po przegranym arbitrażu. A teraz jeszcze lata od UOKIKu.
    To i media zaprzęgnęli.

    --
    Pete

  • 3. Data: 2021-05-13 07:24:50
    Temat: Re: Czy zdrożeje gaz
    Od: budynPL <b...@g...com>

    czwartek, 13 maja 2021 o 01:10:37 UTC+2 Pete napisał(a):

> [...]
    > Gorąco się im zrobiło po wypowiedzeniu kontaktu jamalskiego. Jeszcze
    > ciepłej po przegranym arbitrażu. A teraz jeszcze lata od UOKIKu.

    no ale z punktu widzenia korporacji niemiecko-rosyjskiej odcięcie gazu od strony
    rosji spowodowałoby, że sami zaczelibyśmy się prosić żeby skończyli ten
    nordstrem2.
    Rosjanie i tak gaz by sprzedali, niemcy by zarobili, to cwaniaki są.

    b.

  • 4. Data: 2021-05-13 14:30:54
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 13.05.2021 o 07:24, budynPL pisze:

> [...]
    > nordstrem2.
    > Rosjanie i tak gaz by sprzedali, niemcy by zarobili, to cwaniaki są.

    Bo PL prowadzi politykę zagraniczną dwóch wrogów.
    Kompletne głupota.

  • 5. Data: 2021-05-13 21:05:59
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > Bo PL prowadzi politykę zagraniczną dwóch wrogów.
    > Kompletne głupota.

    Tylko dwóch? Prowadzi politykę zagraniczną? Optymista!

    --
    Grzexs

  • 6. Data: 2021-05-13 22:57:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 13 maja 2021 o 14:30:56 UTC+2 quent napisał(a):

    > Bo PL prowadzi politykę zagraniczną dwóch wrogów.
    > Kompletne głupota.
    W sumie trochę racji w tym co napisałeś jest. Rosja to nie wróg ani przyjaciel. To
    brat. Brata się nie da wybrać. Z Rosją sprzed rewolucji październikowej nie mieliśmy
    bardzo złych układów. To co może być nazwane czarnym okresem z historii Polski i
    Rosji czyli rozbiory nie były bardzo tragiczne dla Polaków. Skala swoje obywatelskich
    dla Polaków przekraczała skalę swobód Rosjan u siebie.Polska pod rosyjskim zaborem
    była dla Rosji bardzo ważna. Była drzwiami na Europę zachodnią. Czasów kiedy był
    aktywny ZSRR nie można brać pod uwagę z wiadomych względów. Wrogów mamy wiecej niż
    niemcy. To w zasadzie większość państw europejskich. Wystarczy przeanalizować
    sytuację przed 1939 rokiem. Nie było w Europie państwa które by nam sprzyjało.
    Wszystkimz wyjątkiem Polski państwom odpowiadało stworzenie faszystowskiej Europy
    pod przewodnictwem niemiec.

  • 7. Data: 2021-05-25 20:40:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 12 maja 2021 o 23:33:39 UTC+2 4...@g...com napisał(a):
> [...]
    wszystkie potrzeby zaspokoić jeśli Rosjanie by odłączyli nas od gazu.

    Dzisiaj przysłali
    ". w dniu 17 grudnia 2020 r. Prezes Urzędu Regulacji Energetyki zatwierdził nową
    Taryfę PGNiG
    Obrót Detaliczny sp. z o.o. (dalej ,,Sprzedawca" lub ,,PGNiG OD") w zakresie obrotu
    paliwami gazowymi
    Nr 10 na okres od dnia 1 stycznia 2021 r. do dnia 31 grudnia 2021 r.1
    (dalej ,,Taryfa Nr 10").
    Najważniejsza zmiana w Taryfie Nr 10, w porównaniu z Taryfą PGNiG Obrót Detaliczny
    sp. z o.o.
    w zakresie obrotu paliwami gazowymi Nr 9, to obniżenie ceny za paliwo gazowe we
    wszystkich
    grupach taryfowych o 4,5 %. Stawki opłat abonamentowych pozostały na niezmienionym
    poziomie."

  • 8. Data: 2021-05-25 22:11:49
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Kris.
    On 25.05.2021 20:40 you wrote:

> [...]
    > PGNiG=20 Obr=C3=B3t Detaliczny sp. z o.o. (dalej
    > =E2=80=9ESprzedawca=E2=80=9D lub = =E2=80=9EPGNiG OD=E2=80=9D) w
    > zakresie obrotu paliwami gazowymi=20 Nr 10 na okres od dnia 1
    > stycznia 2021 r. do dnia 31 grudnia 2021 r.1 (dalej =E2=80=9ETaryfa
    > Nr 10=E2=80=9D). Najwa=C5=BCniejsza zmiana w Taryfie Nr 10, w
    > por=C3=B3wnaniu z Taryf=C4=85 = PGNiG Obr=C3=B3t Detaliczny sp. z
    > o.o. w zakresie obrotu paliwami gazowymi Nr 9, to obni=C5=BCenie
    > ceny za paliwo = gazowe we wszystkich=20 grupach taryfowych o 4,5 %.
    > Stawki op=C5=82at abonamentowych pozosta=C5=82y= na niezmienionym

    O jedną taryfę jesteś do tyłu.

    15 kwietnia 2021 r. Prezes Urzędu Regulacji Energetyki - na wniosek
    PGNiG Obrót Detaliczny (PGNiG OD) - zatwierdził zmianę taryfy tej spółki
    dotyczącej obrotu gazem ziemnym. Zmiana dotyczy stawek dla gospodarstw
    domowych - jedynej grupy odbiorców, dla której taryfy za paliwo gazowe
    zatwierdza regulator.

    Powodem złożenia przez PGNiG OD do regulatora wniosku o zmianę taryfy
    był utrzymujący się od początku roku wzrost cen gazu na Towarowej
    Giełdzie Energii, która stanowi główne źródło pozyskania paliwa gazowego
    przez tę spółkę.

    Wzrost cen gazu w zmienionej taryfie wynosi 5,6 proc. Na niezmienionym
    poziomie pozostają natomiast stawki opłat abonamentowych.

    --
    Pete

  • 9. Data: 2021-05-26 07:45:22
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.05.2021 o 22:11, Pete pisze:

> [...]
    >
    > Wzrost cen gazu w zmienionej taryfie wynosi 5,6 proc. Na niezmienionym
    > poziomie pozostają natomiast stawki opłat abonamentowych.

    Ja dostałem info o podwyżce o 3,6% opłat dystrybucyjnych.

  • 10. Data: 2021-05-26 14:37:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 26 maja 2021 o 07:45:43 UTC+2 Baczek napisał(a):

    > Ja dostałem info o podwyżce o 3,6% opłat dystrybucyjnych.
    To dostałeś podwyżkę mniej więcej co jest inflacja. To nie o taką podwyżkę mi
    chodziło. Rosjanie odgrażają się że mogą nam z dnia na dzień wyłączyć gaz. To nie to
    samo jak na giełdzie z dnia na dzień cena wzrośnie o 0,1%. Zużywamy kilkanaście
    miliardów m? gazu. Ponad połowa z tego pochodzi z Rosji. Zostało jeszcze pół roku
    obowiązywania umowy na dostawy gazu z Rosji. PGNIGe już ją wymowilo i nie
    przedłużyło. Podejrzewam że każdy gaz będzie droższy od rosyjskiego bo sprzedawcy na
    wolnym rynku będą chcieli więcej zrobić. Jeśli zabraknie połowy gazu to pierwszy
    dostanie gaz przemysł. Jak czegoś jest za mało na rynku to albo państwo dopłaca
    różnice żeby cena dla ludka była przyjazna. Oczywiście dopłaca z pieniędzy ludków bo
    swoich nie ma. Wtedy rosną podatki. Albo podnoszona jest cena do poziomu ceny
    równowagi. Jak czegoś zbraknie połowę to podwyżka nie będzie na poziomie 2,7%.