  • 1. Data: 2017-09-01 15:05:18
    Temat: Czym oczyścić klejący się plastyk?
    Od: "User" <U...@n...com>

    Plastykowa obudowa mojej nawigacji się "klei".
    Jest ona czarna., trochę miękka, matowa.
    Jest to bardzo nieprzyjemne.
    Czym można by to oczyścić?
    Proszę o podpowiedź.

    Pozdrawiam
    User

  • 2. Data: 2017-09-01 20:17:25
    Temat: Re: Czym oczyścić klejący się plastyk?
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-09-01 o 15:05, User pisze:
    > Plastykowa obudowa mojej nawigacji się "klei".
    > Jest ona czarna., trochę miękka, matowa.
    > Jest to bardzo nieprzyjemne.

    Jednym słowem jest to jakiś bubel.

    > Czym można by to oczyścić?
    > Proszę o podpowiedź.

    Raczej nie warto.
    Pozbądź się badziewia.

  • 3. Data: 2017-09-01 21:48:55
    Od: "User" <U...@n...com>

    > Jednym słowem jest to jakiś bubel.

    > Raczej nie warto.
    > Pozbądź się badziewia.

    Skoro pytam, to warto.
    Bardzo dobra nawigacja.

    User

  • 4. Data: 2017-09-01 23:19:44
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 2017-09-01 at 15:05, User wrote:
    > Plastykowa obudowa mojej nawigacji się "klei".
    > Jest ona czarna., trochę miękka, matowa.
    > Jest to bardzo nieprzyjemne.
    > Czym można by to oczyścić?

    Obudowa jest prawdopodobnie gumowana i ta guma po prostu się rozkłada
    - czas, temperatura i różne latające w powietrzu świństwa robią swoje.
    Spróbuj przetrzeć alkoholem izopropylowym, ale licz się z tym, że nawet
    jeśli pomoże, to ta obudowa już śliczna nie będzie - mogą zmyć się
    napisy i w ogóle cała ta matowa warstwa, o ile to tylko warstwa.
    Jeśli ten plastik ma tę ,,gumę" w składzie, w całej objętości, to efekt
    będzie krótkotrwały i po niedługim czasie obudowa znów będzie lepka.

    --
    mrg

  • 5. Data: 2017-09-02 13:14:16
    Od: "User" <U...@n...com>

    Użytkownik "marrgol" <m...@a...invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jeśli ten plastik ma tę ,,gumę" w składzie, w całej objętości, to efekt
    > będzie krótkotrwały i po niedługim czasie obudowa znów będzie lepka.

    Dzięki. Niebezpieczeństwo zmycia się napisów i/lub konieczność
    powtarzania operacji mnie nie przeraża. Problemem może być ilość
    tego alkoholu sprzedawana w sklepach..
    Czy inny alkohol, dostępny w mneijszych ilociach, nie byłby podobnie
    skuteczny?

    Pozdrawiam
    User

  • 6. Data: 2017-09-02 14:23:05
    Od: Olo <j...@w...pl>

    W dniu 2017-09-01 o 15:05, User pisze:
    > Plastykowa obudowa mojej nawigacji się "klei".
    > Jest ona czarna., trochę miękka, matowa.
> [...]

    Kiedyś starego sagema czyściłem zmywaczem do paznokci. Szału nie było
    ale zmyła się ta klejąca guma. Zmyjesz to na pewno jakimkolwiek
    rozpuszczalnikiem tylko im słabszy tym lepszy bo nie rozpuści reszty
    obudowy, dlatego użyłem zwykłego zmywacza do paznokci.

    Grzegorz

  • 7. Data: 2017-09-02 17:33:24
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 2017-09-02 at 13:14, User wrote:
> [...]

    Zamiast ,,przetrzeć" powinienem napisać ,,porządnie wyszorować"
    - żebyś się nie zniechęcił za szybko, jakby co... ;-)

    > Czy inny alkohol, dostępny w mneijszych ilociach, nie byłby podobnie
    > skuteczny?

    Nie próbowałem, ale przypuszczam, że etanol też powinien dać radę.

    --
    mrg

  • 8. Data: 2017-09-02 19:40:22
    Od: "User" <U...@n...com>

    Dziękuję za dotychczasowe rady.

    Mam terpentynę balsamiczną, bardzo skuteczną w przypadku
    lepkich zabrudzeń karoserii samochodowej.
    Na etykiecie jest informacja, że jest to rozcieńczalnik do farb,
    lakierów alkalidowych, pokostów i żuwic.
    Może pomóc?

    Pozdrawiam
    User

  • 9. Data: 2017-09-03 12:19:31
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 02.09.2017 17:33, marrgol pisze:

    > Nie próbowałem, ale przypuszczam, że etanol też powinien dać radę.

    No i w takim przypadku nie byłoby problemu co zrobić z resztą,
    gdyby etanol był akurat do nabycia tylko w kilkulitrowych butlach.