  • 1. Data: 2019-03-20 22:48:52
    Temat: Re: Czym opomiarowaliście PC/PV itp.
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    Roczne dane prędkości wiatru możesz pewnie ściągnąć w postaci pliku z
    pobliskiej stacji meteorologicznej, jeśli nie to można kupić stację pogodową
    z rejestracja danych, tylko po co?
    Chcesz sprawdzić czy warto kupować turbinę wiatrową?
    To liczyć już nie umiesz?
    Jaki ten wiatr by nie był, to nigdy się to nie opłaca, prosta matematyka.
    Koszt prądu z wiatraka jest wielokrotnie większy niż z węgla.
    Prawie na całym świecie już tępe inwestory się przekonały że wiatraki są
    napędzane wyłącznie przez rządowe dotacje, gdy dotacje się skończą, to
    wiatraki stoją a stoją dlatego, bo koszt serwisu jest większy niż zysk z
    uzyskanego prądu gdyby się kręciły.
    Koszt wytworzenia turbiny wiatrowej jest większy od kosztu prądu jaki ona
    wytworzy w ciągu całego swojego życia, a do turbiny musisz jeszcze dokupić
    cała instalację, no i sprzedawca też musi zarobić.
    Ta cała tak zwana ekologiczna energia to wyłącznie SPISEK.

  • 2. Data: 2019-03-20 22:54:26
    Temat: Czym opomiarowaliście PC/PV itp.
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    Witam,
    Zainstalowałem sobie czujnik prędkości wiatru, wyjście 0-5V.
    W jaki sposób najłatwiej odczytywać z niego dane? Na myśli mam RPi, bo
    leży gdzieś w szufladzie, ale mam małe doświadczenie w programowaniu, a
    szukam najprostszego rozwiązania do wyciągnięcia prędkości wiatru.
    Mam zamiar przez rok dokonywać pomiarów aby stwierdzić czy warto kupić
    małą turbinę wiatrową, przy czym:
    -turbina wiatrowa (przykładowa, moc dobiorę jak będę miał wstępne dane,
    ale myślę o 1kW, max. 2kW, ale może sens będzie miała mniejsza) startuje
    od ok. 5.5m/s a wartość nominalną ma w zakresie od ok. 11.5m/s do
    30(?)m/s, w związku z czym nie interesuje mnie średnia miesięczna, a
    ilość godzin z daną prędkością wiatru, fajnie jakbym mógł to dowolnie
    odczytywać, np. że najczęściej wieje między 20:00 a 00:00
    - w przyszłości mam dwie opcje: podłączyć turbinę do sieci (ale wtedy
    musi to zainstalować ktoś z jakimś papierem i koszt będzie 2x) lub nie
    podłączać do sieci i używać np. do ładowania hybrydy w przyszłości
    (koszt 1x, bo wtedy mogę kupić prosto od Chińczyka, ew. próbować robić
    coś samemu jeśli chińczyk też nie ma sensu)
    Żeby uciąć komentarze co do sensu- nie jest to w Polsce, ceny prądu jak
    i prędkość wiatru inna niż w Polsce. Gmina podaje średnią bodajże 5 czy
    6m/s, tylko średnia niewiele mi mówi, bo godzina wiatru z prędkością
    5m/s to dla turbiny nie to samo co pół godziny z prędkością 10m/s.

    Lukasz

  • 3. Data: 2019-03-20 22:56:13
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 20.03.2019 o 21:54, ddddddddddddd pisze:
    >w związku z czym nie interesuje mnie średnia miesięczna, a
    > ilość godzin z daną prędkością wiatru, fajnie jakbym mógł to dowolnie
    > odczytywać, np. że najczęściej wieje między 20:00 a 00:00

    jeszcze co do tego - mogę to załatwić ręcznie Excelem na późniejszym
    etapie, ale może jest coś co zrobi to za mnie

    Lukasz

  • 4. Data: 2019-03-20 23:10:34
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Rpi nie czyta bezpośrednio napięcia. Trzeba dac przetwornik adc, ja miałem chyba taki

    Adafruit ADS1015 - przetwornik ADC 12-bitowy 4-kanałowy I2C
    Gdzieś mam program który to czytał.

    b.

  • 5. Data: 2019-03-21 07:03:31
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 20.03.2019 o 21:48, SpiskowyMocny pisze:
    > Roczne dane prędkości wiatru możesz pewnie ściągnąć w postaci pliku z
    > pobliskiej stacji meteorologicznej,

    czytałeś mój post, czy tak tylko sobie klepiesz w klawiaturę?
    Średnia roczna, miesięczna czy nawet dzienna nie powie mi nic

    jeśli nie to można kupić stację
    > pogodową z rejestracja danych, tylko po co?

    przeczytaj jeszcze raz mojego posta i zobacz co kupiłem

    > Chcesz sprawdzić czy warto kupować turbinę wiatrową?
    > To liczyć już nie umiesz?
    > Jaki ten wiatr by nie był, to nigdy się to nie opłaca, prosta matematyka.

    a mi wychodzi <3 lata zwrotu chińczyka przy założeniu, że 30% czasu
    będzie wiał wiatr z prędkością nominalną. A średnia 6m/s (z jakiegoś
    oddalonego punktu, nie wiadomo na jakiej wysokości) i subiektywne
    odczucie sugeruje, że dość często jest >10m/s

    Lukasz

  • 6. Data: 2019-03-21 07:06:43
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 20.03.2019 o 22:10, Budyń pisze:
    > Rpi nie czyta bezpośrednio napięcia. Trzeba dac przetwornik adc, ja miałem chyba
    taki
    > Adafruit ADS1015 - przetwornik ADC 12-bitowy 4-kanałowy I2C
    > Gdzieś mam program który to czytał.

    w takim razie może lepiej mi będzie to spiąć do Arduino i pomiar
    przesyłać sobie po sieci na NAS'a - karta sieciowa do arduino gdzieś u
    mnie leży, a o ile dobrze pamiętam napięcie odczytuje

    Lukasz

  • 7. Data: 2019-03-21 07:11:42
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 21 marca 2019 07:03:37 UTC+1 użytkownik ddddddddddddd napisał:
    > a mi wychodzi <3 lata zwrotu chińczyka przy założeniu, że 30% czasu

    Daj sobie spokój z chińczykami, rozleci się po roku.
    Ja się czaję na takie coś :>

    https://www.olx.pl/oferta/elektrownia-wiatrowa-2-5kw
    -375obr-komel-smiglo-3-55m-CID628-IDxsaix.html#76d58
    a0326

    L.

  • 8. Data: 2019-03-21 07:17:44
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 21.03.2019 o 06:11, Lisciasty pisze:

> [...]
    > Ja się czaję na takie coś :>
    >
    > https://www.olx.pl/oferta/elektrownia-wiatrowa-2-5kw
    -375obr-komel-smiglo-3-55m-CID628-IDxsaix.html#76d58

    tutaj muszę się dowiedzieć co do mocy/wielkości jaką mogę sobie
    zainstalować na dachu, ale to wygląda bardzo sensownie cenowo, więc być
    może warto coś mniejszego od tego producenta

    Lukasz

  • 9. Data: 2019-03-21 07:30:52
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 21 marca 2019 07:17:49 UTC+1 użytkownik ddddddddddddd napisał:
    > tutaj muszę się dowiedzieć co do mocy/wielkości jaką mogę sobie
    > zainstalować na dachu, ale to wygląda bardzo sensownie cenowo, więc być
    > może warto coś mniejszego od tego producenta

    Ale że na DACHU? Serio? Będzie Ci napieprzało drganiami i hałasowało,
    chyba że to dach jakiejś stodoły ;) No i jak to przyczepić.
    Ja już macam temat od lat i jedyny sensowny i mało kłopotliwy sposób
    dla przeciętnego Kowalskiego to maszt + odciągi.
    Zresztą przy dachu masz zaburzenia wiatru i jest dupa.
    Przemyśl to dobrze bo jest kupa ogłoszeń o sprzedaży takich przydomowych
    wiatraków gdzie koleś pisze, że "u niego nie wieje" ;)

    L.

  • 10. Data: 2019-03-21 13:56:43
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 21.03.2019 o 06:30, Lisciasty pisze:

    > Ale że na DACHU? Serio? Będzie Ci napieprzało drganiami i hałasowało,
    > chyba że to dach jakiejś stodoły ;) No i jak to przyczepić.

    głupi pomysł? na maszt nie mam miejsca, do domu mógłbym przytulić maszt
    i go tylko do niego zakotwić. No i bardziej myślałem o czymś w okolicach
    1kW, max. 1,5kW z pionowymi łopatkami, ale przyznaję - pomysł nie był
    jakoś mocno przemyślany, po prostu więcej tu wiatru niż słońca..

    Lukasz