  • 1. Data: 2018-06-05 20:13:45
    Temat: Czym pomalować stare deski?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W domku gospodarczym dawno-dawno temu poprzedni użytkownik pomalował
    drewniane ściany i sufit białą farba emulsyjną. Farba łuszczy się i
    dobrzy by było pomalować na nowo, tylko czym?
    Czy farba emulsyjna to dobry pomysł?
    Druga rzecz to łuszcząca się stara farba. Rozumiem, że idealnie by było
    zdrapać do zera starą farbę, ale to ciężka sprawa, bo tam, gdzie się
    (jeszcze) trzyma, to trzyma całkiem mocno.
    1. Jaką farbę byście doradzili?
    2. Czy koniecznie muszę całkowicie usunąć starą farbę?
    Jacek

  • 2. Data: 2018-06-06 01:06:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

  • 3. Data: 2018-06-06 10:25:15
    Temat: Re: Czym pomalować stare deski?
    Od: quent <x...@x...com>

    On 05.06.2018 20:13, Jacek wrote:
> [...]
    > (jeszcze) trzyma, to trzyma całkiem mocno.
    > 1. Jaką farbę byście doradzili?
    > 2. Czy koniecznie muszę całkowicie usunąć starą farbę?

    Im lepiej oczyścisz powierzchnię tym lepiej.

    Najpierw grunt:
    http://krainafarb.com.pl/userdata/gfx/dd83023dcb6865
    9f3636a4768769f876.jpg

    potem odpowiedniego kolory farba z serii Valtti

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2018-06-06 12:39:56
    Od: Jacek <k...@a...com>

    ;-) Nie będę ryzykował, bo jak w papierniczym chciałem kupić długopis do
    pisania deklaracji PIT-37, to mnie zapytali, czy zasadził mi ktoś kiedyś
    kopa w d*pę.
    Jacek

  • 5. Data: 2018-06-06 17:39:43
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 5 czerwca 2018 13:13:50 UTC-5 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > (jeszcze) trzyma, to trzyma całkiem mocno.
    > 1. Jaką farbę byście doradzili?
    > 2. Czy koniecznie muszę całkowicie usunąć starą farbę?

    Primo: Jak sie farba aktualna desek nie trzyma to po pomalowaniu tez sie trzymac nie
    bedzie.
    Secundo: Jak sie jednak trzyma i nie da sie opalic/odskrobac to bedzie dobra, tyle ze
    bedzie krzywo jak w jednym miejscu odlazla a w drugim nie.

    Proponuje zeskrobac/opalic ile sie da. Co nie chce odejsc to zeszlifowac aby bylo
    rowno.
    A zamalowac czym tam ci sie podoba.

    PS. Emulsyjna to emulsyjna. Ftalowa to ftalowa czasem niepoprawnie zwana olejna.
    Chlorokauczukowa to kolezanka ftalowej.
    Przez skore czuje ze miales na mysli ftalowa a napisales emulsyjna. Wiele nie zmienia
    ale jednak ftalowe sie nieco lepiej trzymaja ale za to lepiej sie je opala niz
    emulsyjne.

  • 6. Data: 2018-06-06 18:05:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To zostaw taknjak jest. Sadzisz ze grabiom i szpadlowi robi jakas roznice czy w
    pomalowanym stoja?

  • 7. Data: 2018-06-11 08:14:10
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2018-06-06 17:39, s...@g...com pisze:
    > ftalowe sie nieco lepiej trzymaja ale za to lepiej sie je opala niz emulsyjne

    Przypomniał mi sie klasyk: "gdybyśmy mieli mięso, robilibysmy konserwy,
    ale nie mamy blachy"
    :)

    --
    A S

  • 8. Data: 2018-06-11 09:19:48
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 05.06.2018 20:13, Jacek pisze:

    > W domku gospodarczym dawno-dawno temu poprzedni użytkownik pomalował drewniane
    > ściany i sufit białą farba emulsyjną. Farba łuszczy się i dobrzy by było pomalować
    > na nowo, tylko czym?

    Niczym. Wymienić za friko na nowe. Niedawno widziałem na słupie ogłoszenie:
    "Wymieniamy deski na stodole na nowe, w zamian za stare deski." No, chyba że
    u Ciebie ten domek gospodarczy to nie stara stodoła, z której deski sprzedawane
    są potem w starej UE po 1400 zł za metr kw.