  • 1. Data: 2011-01-28 20:10:49
    Temat: Czym pomalować stół?
    Od: "Tomek" <T...@g...lecz.nie.wiadomo.gdzie>

    Witam,

    Mam do pomalowania dwa stoły:

    - Stół numer 1, wyszlifowany, na wierzchu drewaniana sosnowa okleina,
    miejscami ubytki do płyty wiórowej.
    Chciałbym żeby miał kolor drewniany i zeby było widac strukturę drewna.

    - Stół numer 2 - lite drewno, oszlifowany.
    Ten ma być 'postarzony' czyli pomalowany na biały kolor (albo jakiś inny
    jasny), ale tak żeby było widać strukturę drewna.

    Czytam w internecie o róznych, bejcach, lakierobejcach, woskach,
    impregnatach i już coraz mniej wiem.
    Będę wdzięczny za proste instrukcje, co czym i w jakiej kolejności
    pomalować.
    Efekt ma być trwały, estetyczny i nieszkodliwy - jeden ze stołów będzie
    etatowym stołem kuchennym.

    pozdrawianm
    Tomek

    uwaga crosspost pl.misc.budowanie; pl.rec.dom

  • 2. Data: 2011-01-28 21:15:42
    Temat: Re: Czym pomalować stół?
    Od: Olo <w...@j...cy>

    W dniu 2011-01-28 21:10, Tomek pisze:
> [...]
    >
    > pozdrawianm
    > Tomek
    >
    > uwaga crosspost pl.misc.budowanie; pl.rec.dom

    Na stół nr 2 nie mam pomysłu, a 1 zrób tak, ponieważ masz ubytki aż do
    płyty i do tego stół jest w okleinie, to nie możesz zrobić go jasnego bo
    będzie widać szpachlowane ubytki, więc polecam się zastanowić nad
    robieniem go w kolorze ciemnym. Ja zrobiłem go w orzechu, okleina
    została przemalowane bejcą spirytusową a na to został położony lakier do
    podłóg ten dwuskładnikowy . Stół wygląda super widoczna jest struktura
    drewna (ta z okleiny)a do tego ponieważ został pomalowany twardym
    lakierem, nie ma z nim żadnego problemu, że się coś wyleje lub że
    postawi się coś gorącego. Jeśli użyjesz kiepskiego lakieru (miękkiego
    lub akrylowego) będzie widać na nim wszystkie ślady tego co stało na
    stole, wyleje się alkohol będzie ślad i po pewnym czasie nie będziesz
    mógł na niego patrzeć. Mój ma już 11 lat i zero śladów.
    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.

  • 3. Data: 2011-01-29 00:22:09
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-28 22:15, Olo pisze:
> [...]
    Jezeli zalezy Ci na szlachetnej powierzchni drewna to musisz nakleic
    nowa warstwe forniru. Jezeli stol ma byc intensywniej uzytkowany lepiej
    nakleic grubszy fornir albo tzw oblog.
    Wbrew obiegowej opinii wcale nie potrzebujesz do tego celu pompy
    prozniowej albo prasy o nacisku 20 ton.
    Wszystko kupisz np w CDO: http://www.cdo.net.pl
    W domowym wykonaniu najprosciej nalozyc fornir tzw modyfikowany -
    podklejony flizelina. Tutaj masz howto na bazie mojej tworczosci ;):
    Kolumny: http://goo.gl/qTC58
    Meble: http://goo.gl/TJsoC

    W obu przypadkach aby wydobyc strukture drewna po wstepnym szlifowaniu
    papierem sciernym nalezy calosc przeszlifowac welna stalowa.
    Do nabycia w kazdym hipermarkecie budowlanym w dziale lakierow.

    W takim przypqadku zadna z powlok nie da Ci niesmiertelnosci.
    Olej musisz nakladac przynajmniej raz do roku, nalozony dobry lakier
    (prawie na pewno smierdziuch i to blyszczacy bo te sa twardsze) nie
    wytrzyma rozgrzanej patelni czy noza...
    I tak zle i tak niedobrze ;).
    Jezeli uprzesz sie na ekologie to do wodorozcienczalnych wersji mozna
    dokupic dodatek utwardzajacy ktory smierdzi jak Domalux ;)
    Ja Ci polecam olejowanie pod warunkiem ze warstwa drewna jest w dobrym
    stanie. Jak nie - szlifierka oscylacyjna robi cuda ;)

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom

  • 4. Data: 2011-01-29 08:24:10
    Od: k...@o...pl

    ja bym nie malowała. Uwielbiam naturalność. Skoro oszlifowany, to myslę ze nie
    warto go"szpecić"

  • 5. Data: 2011-01-29 18:30:26
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Artur Lew" <n...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > W domowym wykonaniu najprosciej nalozyc fornir tzw modyfikowany -
    > podklejony flizelina. Tutaj masz howto na bazie mojej tworczosci ;):

    Stary... dzięki!

    --
    Bartek