  • 1. Data: 2017-04-25 23:50:20
    Temat: Czym różnią się te wiertła?
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Szukam taniego, podstawowego kompletu wierteł do drewna do użycia od
    wielkiego dzwonu. Zerkam sobie tu i ówdzie i widzę takie przykładowe oferty:

    <https://www.budujesz.pl/modeco-komplet-wiertel-do-d
    rewna-4-10mm-5szt-mn-61-571-141647>
    <https://www.budujesz.pl/milwaukee-wiertla-do-drewna
    -komplet-4-10mm-5-elementow-4932352465-174753>
    <https://www.budujesz.pl/stanley-zestaw-wiertel-do-d
    rewna-crv-4-10mm-5szt-sta56001-102186>

    <https://www.budujesz.pl/proline-wiertla-do-drewna-3
    -10mm-8szt-26298-91565>
    <https://www.budujesz.pl/modeco-komplet-wiertel-do-d
    rewna-3-10mm-8szt-mn-61-572-141648>
    <https://www.leroymerlin.pl/elektronarzedzia/wiertla
    -bity-mieszadla/wiertla-do-drewna/zestaw-wiertel-do-
    drewna-dexter,p407736,l448.html>

    Czymże one się różnią, prócz ceny? Bo wykonanie wydaje się być takie
    samo, jedynie za markę, pod jaką są sprzedawane płąci się odpowiednio
    więcej? Right? Czy jeśli kupię te droższe to będą faktycznie lepsze od
    tych tańszych (cały czas mam na myśli te przykładowe komplety-zestawy
    wierteł).

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 2. Data: 2017-04-26 08:17:14
    Temat: Re: Czym różnią się te wiertła?
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 25 kwietnia 2017 23:50:22 UTC+2 użytkownik Krystek napisał:
> [...]
    > więcej? Right? Czy jeśli kupię te droższe to będą faktycznie lepsze od
    > tych tańszych (cały czas mam na myśli te przykładowe komplety-zestawy

    Różnią sie ceną i materiałem oraz jakością wykonania.
    Ale trendu - firma/cena-jakośc to tam nie znajdziesz.
    Aby dobrze wybrać trzeba by szlifierki i oka przy osobistym wybieraniu.

    Ale pociesze cie:
    Jak kupisz którykolwiek zestaw to do drewna sie nadają. Szczególnie że pewnie dębiny
    obrabiac nie będziesz a sosna u nas to takie drewno ze w sumie niczego nie tepi...

  • 3. Data: 2017-04-26 08:36:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 kwietnia 2017 23:50:22 UTC+2 użytkownik Krystek napisał:

    > Czymże one się różnią, prócz ceny?
    Cokolwiek kupisz do drewna wystarczy.
    Jak będziesz używał cienkich wierteł to kup ze dwa zestawy od razu bo cienkie lubią
    się łamać
    To wiertła do drewna tu się rozczulać nie ma nad czym
    Co innego do betonu czy stali- tam jak kupisz badziewie to nie popracujesz. Do stali+
    bity to Irvina kupuje i daje radę. do drewna to co tam mają najtańszego na półkach
    Jak robisz jakieś meble np i używasz konfirmatów to dokup wiertło do konfirmatów.
    http://e-rolmet.pl/images/hogert/HT6D504-5.jpg
    Jak coś na kołki łączysz to znaczniki do kołków ułatwiają pracę
    https://www.budujesz.pl/wolfcraft-znaczniki-do-polac
    zen-kolkowych-8mm-4szt-2912000-159875/

  • 4. Data: 2017-04-26 08:41:12
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Jak coś na kołki łączysz to znaczniki do kołków ułatwiają pracę
    > https://www.budujesz.pl/wolfcraft-znaczniki-do-polac
    zen-kolkowych-8mm-4szt-2912000-159875/

    Używasz tego?

    Mam i gdzieś leżą, bo jakoś trafić sobie nie mogłem :)

    Teraz będę chciał zrobić półkę klejoną i zastanawiam się
    nad jakimś patentem
    żeby było równo a nie "prawie równo".

  • 5. Data: 2017-04-26 08:53:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 26 kwietnia 2017 08:41:13 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

    > Używasz tego?
    Tak

    > Mam i gdzieś leżą, bo jakoś trafić sobie nie mogłem :)

    Są tez droższe pewnie wygodniejsze w pracy przyrządy do połączeń kołkowych

    https://allegro.pl/listing?string=Przyrz%C4%85d%20do
    %20po%C5%82%C4%85cze%C5%84%20ko%C5%82kowych%20&order
    =d&bmatch=s0-hou-1-4-0419

    ale ja tylko czasami hobbystycznie coś tam zrobię to te małe popierdółki mi
    starczają.

  • 6. Data: 2017-04-26 09:07:41
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 25.04.2017 o 23:50, Krystek pisze:
    > Szukam taniego, podstawowego kompletu wierteł do drewna do użycia od
    > wielkiego dzwonu.
    A masz może wiertła do metalu?
    Jak tak, to po co kupować dodatkowe do drewna?
    Jacek

  • 7. Data: 2017-04-26 09:14:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jednym z gorszych pomyslow jest uzywanie wiertel do metalu do wiercenia w drewnie.
    Wiertla do drewna sa inaczej ostrzone i nie wyrywaja krawedzi otworu. Poza tym maja
    glebsza linie srubowa i nie zapychaja sie wiorami tak szybko jak wiertla do metalu.

  • 8. Data: 2017-04-26 09:55:47
    Od: Tornad <t...@g...com>

> [...]
    > więcej? Right? Czy jeśli kupię te droższe to będą faktycznie lepsze od
    > tych tańszych (cały czas mam na myśli te przykładowe komplety-zestawy

    Wierla jak również wszelkie inne narzezia tnaace czy skrawające roznia się
    miedzy soba tzw. katem natarcia. Narzdzia do metali maja rozne te kate w
    zaleznosci w czym się wierci czy co skrawa.

    Ogolnie do drewna ostrze tnace jest najlepsze gdy kat natarcia jest maly. Ale
    nie za maly. Dla metali katy te sa znacznie większe. Wiertlo dedykowane np dla
    sosny jest tak uformowane, ze ono wierci go praktycznie pod bardzo malym
    naciskiem.
    Uzywajac wiertla do metali musisz je dosc mocno naciskac.

    Niestety nie podam Ci wartości tych katow bo ich już nie pamiętam czyli nie znam
    Np mało kto tez wie, jak ostrzyc zwykly noz aby miał tzw. rzaz czyli wchodzil
    w drewno jak w maslo. Kat ten dla do ciecia wiekszosci materialow nie
    metalowych powinien mieć wartość około 30-35 stopni. Czyli ostrze nie powinno
    być ostrzone pod katem jaki tworza dwie płaszczyzny boczne klingi czyli noza,
    lecz to ostrze powinno być zaostrzone pod katem (dwusciennym) rownym te 30-35
    stopni. Oczywiście należy stosować co raz to drobniejesze materialy scierne,
    ostrzyc na mokro aby nie dopuscic do nagrzania się i rozhartowania ostrza i
    skonczyc na wypolerowaniu go np na zwierzęcej skorze. Wtedy takim nozem można
    się ogolic.

    Pzdr
    Tornad

  • 9. Data: 2017-04-26 14:49:48
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-26 o 08:53, Kris pisze:

> [...]
    =d&bmatch=s0-hou-1-4-0419

    > ale ja tylko czasami hobbystycznie coś tam zrobię to te małe popierdółki mi

    Potwierdzam
    Szablon do kołków wolcrfta jest rewelacyjny. Robiąc pierwszy raz w życiu
    zrobiłem szafkę łazienkową z płyt lakierowanych, nawet żona uważa że mi
    wyszło.

  • 10. Data: 2017-04-26 15:43:00
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał

> [...]
    > drewnie. Wiertla do drewna sa inaczej ostrzone i nie wyrywaja krawedzi
    > otworu. Poza tym maja glebsza linie srubowa i nie zapychaja sie wiorami

    Jesli zakładamy że te wiertła są drogie, profesjonalne i dobrej jakości to
    z pewnością masz rację.
    Do majsterkowania amatorskiego bez porównania lepiej sprawują się wiertła do
    metalu.
    W ciągu kilku lat kupiłem dwa takie komplety wierteł do drewna w OBI czy
    Castoramie.
    Żadnym z tych wierteł nie byłem w stanie wywiercić nawet jednego otworu.
    W przypływie determinacji włączałem nawet udar w wiertarce ale i to niewiele
    pomagało.
    Belki były sosnowe.
    Ponieważ montowałem konstrukcję całej szopy 6 x 4 m i większość belek
    łączyłem śrubami Fi 10 lub 12 mm to po nieudanej próbie z tanimi wiertłami
    do drewna szybko udałem się do OBI i kupiłem również tanie wiertła do
    metalu. Nareszcie mogłem wiercić otwory szybko i komfortowo. Od tej pory
    wiertła do drewna leżą w garażu i rdzewieją. Nigdy więcej takiego badziewia
    nie kupię.

    --
    Tomasz

    ---