  • 1. Data: 2014-04-17 11:40:07
    Temat: Czym umocnić skarpę
    Od: wolim <n...@p...tu>

    Witam!

    W zeszłym roku kładli u nas we wsi kanalizację i rozkopali rów pomiędzy
    moją działką, a ulicą (kanalizacja przebiega pod rowem). Wszystko
    pięknie zasypali, uformowali równiutkie skarpy, posiali trawkę. I git.
    Problem tylko jest taki, że po każdym większym deszczu skarpy się
    obsuwają. Poprawiali już to kilka razy, ale ileż można.

    Macie jakieś tanie pomysły na wzmocnienie tej skarpy zanim porośnie i
    zwiąże ją trawa? Patrzyłem na takie kratki plastikowe, ale to jest mega
    drogie - na rów o długości ok. 30 metrów i głębokości prawie 2 metrów
    musiałbym wydać ze 3 tysiące. Szukam czegoś za grosze, bo i tak potem
    trawa to poprzerasta...

    Pozdrawiam,
    MW

  • 2. Data: 2014-04-17 11:47:46
    Temat: Re: Czym umocnić skarpę
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 kwietnia 2014 11:40:07 UTC+2 użytkownik wolim napisał:
    > Szukam czegoś za grosze, bo i tak potem
    > trawa to poprzerasta...
    Nie wiem czy jeszcze to stosuja ale kiedyś były takie siatki jakby z lepiku- wzdłuż
    dróg to rozkładali przed zimą.
    Może czymś takim "zazbroić"?
    O takie coś:
    https://www.google.com/search?q=siatka+ze+smo%C5%82y
    +przeciw%C5%9Bnie%C5%BCna&hl=pl&source=lnms&tbm=isch
    &sa=X&ei=xaJPU7OtMcSIOMfQgPAC&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=12
    80&bih=858&dpr=1#hl=pl&q=siatka++przeciw%C5%9Bnie%C5
    %BCna&tbm=isch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=Ezy_MeJvninRSM
    %253A%3BhrEXjFlLc7i6zM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.efek
    tar.pl%252Fgaleria%252Fnowa%252Fsiatki%252Fb1.jpg%3B
    http%253A%252F%252Fwww.efektar.pl%252Fsiatka_drogown
    ictwo.php%3B550%3B412

  • 3. Data: 2014-04-17 12:57:18
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 17.04.2014 11:40, wolim wrote:
> [...]
    > drogie - na rów o długości ok. 30 metrów i głębokości prawie 2 metrów
    > musiałbym wydać ze 3 tysiące. Szukam czegoś za grosze, bo i tak potem

    Gdzies widzialem zwykla siatke lesna rozciagnieta i przyszpilowana do
    podloza.. W pewnym stopniu na pewno ogranicza osuwiska.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 4. Data: 2014-04-17 19:19:34
    Od: "A_K" <a...@p...onet.pl>

    wolim <n...@p...tu> :
> [...]
    > drogie - na rów o długości ok. 30 metrów i głębokości prawie 2 metrów
    > musiałbym wydać ze 3 tysiące. Szukam czegoś za grosze, bo i tak potem

    Siatka, stosowana powszechnie w melioracji.
    http://u.42.pl/2TiJ
    http://www.road.pl/skarpy.htm

  • 5. Data: 2014-04-17 19:42:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 kwietnia 2014 11:40:07 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

    > Macie jakieś tanie pomysły na wzmocnienie tej skarpy zanim porośnie i
    > zwiąże ją trawa? Patrzyłem na takie kratki plastikowe, ale to jest mega

    Biowloknina. To wloknina z przyczepionymi nasionkami traw, ktorych deszcz
    nie wymyje, a sama wloknina chroni przed erozja. Stosowalem u siebie -
    dziala perfekt.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.