  • 1. Data: 2016-06-25 11:48:55
    Temat: Czym umyć kostkę brukową z plam?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Czy umyć kostkę brukową po czarnych plamach od oleju z amortyzatora i
    płynie hamulcowym. Podkładałem szmaty ale i tak coś przesiąkło i teraz
    za bardzo nie chce niczym od domowego zlewu zejść.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2016-06-25 11:55:10
    Temat: Re: Czym umyć kostkę brukową z plam?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 25 Jun 2016 11:48:55 +0200, Mateusz Bogusz

    > Czy umyć kostkę brukową po czarnych plamach od oleju z amortyzatora i
    > płynie hamulcowym. Podkładałem szmaty ale i tak coś przesiąkło i teraz
    > za bardzo nie chce niczym od domowego zlewu zejść.

    Jeśli nie impregnowałeś wcześniej kostki, nie usunąłeś plam z płynów
    natychmiast, to już nie usuniesz. Wsiąkło i tyle.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2016-06-25 13:00:35
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 25.06.2016 o 11:55, Myjk pisze:
    > Sat, 25 Jun 2016 11:48:55 +0200, Mateusz Bogusz

    > Jeśli nie impregnowałeś wcześniej kostki, nie usunąłeś plam z płynów
    > natychmiast, to już nie usuniesz. Wsiąkło i tyle.

    dimer+karcher

  • 4. Data: 2016-06-25 13:50:03
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Wsiąkło i tyle.

    A to ona taka porowata jest?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2016-06-25 19:40:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 25 Jun 2016 13:50:03 +0200, Mateusz Bogusz

    > A to ona taka porowata jest?

    Jest. Ja walczyłem na wszelkie możliwe sposoby -- jak się siostrzeńcowi
    żony, co przyjechał pożyczyć przyczepkę, zrobił wyciek oleju z silnika
    akurat jak się wbił na podwórko -- i w końcu machnąłem ręką. Po 3 latach
    plam _prawie_ nie widać. ;D

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2016-06-26 19:37:40
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-06-25 o 19:40, Myjk pisze:
> [...]
    > żony, co przyjechał pożyczyć przyczepkę, zrobił wyciek oleju z silnika
    > akurat jak się wbił na podwórko -- i w końcu machnąłem ręką. Po 3 latach

    Możesz przemywać benzyną extrakcyjną, rozpuści olej i rozprowadzi w
    kostce, szybciej się potem wypłuka.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 7. Data: 2016-06-26 20:46:43
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-06-26 o 19:37, janusz_k pisze:

    > Możesz przemywać benzyną extrakcyjną, rozpuści olej i rozprowadzi w
    > kostce, szybciej się potem wypłuka.

    Gorzej, jeśli olej z dizla ze sadzą. Owszem, sam olej się rozpuści,
    natomiast sadza (i inne spalone cząstki) zostaną.

    Natomiast nie rozumiem ludzi, którzy różnego rodzaju plamy próbują
    rozpuścić czy zniwelować wszystkim, oprócz rozpuszczalnika adekwatnego
    do rodzaju plamy. Przykładowo olej próbują jakimiś Cifami zamiast
    benzyną czy choćby acetonem, toner np. wodą (czasem nawet gorącą, pewnie
    aby bardziej utrwalić) zamiast toluenem, albo farbę ftalową myją
    spirytusem :(
    W podstawówce chemii nie mieli?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2016-06-27 22:21:09
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-06-26 o 20:46, Adam pisze:

    > Gorzej, jeśli olej z dizla ze sadzą. Owszem, sam olej się rozpuści,
    > natomiast sadza (i inne spalone cząstki) zostaną.
    Ale najczęściej są to mikrocząsteczki i bez trzymającego je oleju
    szybciej zostaną wypłukane przez przyrodę :)

> [...]
    > benzyną czy choćby acetonem, toner np. wodą (czasem nawet gorącą, pewnie
    > aby bardziej utrwalić) zamiast toluenem, albo farbę ftalową myją
    A to racja, dlatego proponowałem benzynę a nie wodę :)

    > W podstawówce chemii nie mieli?
    Mało zapamiętali :)

    --
    Pozdr