  • 1. Data: 2015-11-20 09:20:05
    Temat: Czym usunąć resztki zaprawy z cegły klinkierowej?
    Od: Bartosz Radwan <b...@s...info>

    Cześć

    Czym (jakim środkiem, metodą) usunąć resztki zaprawy ze ścianki
    wymurowanej zaprawą klinkierową (grafitową, o ile to ma jakiekolwiek
    znaczenie).

    SZOP od (chyba) Atlasa niespecjalnie daje radę.

    Bartek

  • 2. Data: 2015-11-20 10:12:50
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 20 listopada 2015 09:20:06 UTC+1 użytkownik Bartosz Radwan napisał:
> [...]
    > znaczenie).
    >
    > SZOP od (chyba) Atlasa niespecjalnie daje radę.

    SZOP jest bardzo mocny i zracy - jak on nie pomoze to nic nie pomoze. Moze
    zmien narzedzie do czyszczenia - probuj jakims drapakiem kuchennym, czy
    gabka do naczyn z ta jedna twarda, szorstka powierzchnia?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2015-11-20 10:26:40
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-11-20 o 09:20, Bartosz Radwan pisze:
> [...]
    > znaczenie).
    >
    > SZOP od (chyba) Atlasa niespecjalnie daje radę.

    Zwykly kwas solny do kupienia w sklepie chemicznym, pewnie ponizej
    pieciu zyli.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2015-11-20 10:55:29
    Od: Bartosz Radwan <b...@s...info>

    On 20.11.2015 10:12, Adam Sz. wrote:
    > SZOP jest bardzo mocny i zracy - jak on nie pomoze to nic nie pomoze. Moze
    > zmien narzedzie do czyszczenia - probuj jakims drapakiem kuchennym, czy
    > gabka do naczyn z ta jedna twarda, szorstka powierzchnia?

    Próbowałem szczotką ryżową + fugownicą do klinkieru. Szopem da się to
    zrobić, ale trwa wieki - poszukuję szybszej metody.

    Bartek

  • 5. Data: 2015-11-20 10:56:36
    Od: Bartosz Radwan <b...@s...info>

    On 20.11.2015 10:26, Maniek4 wrote:

    > Zwykly kwas solny do kupienia w sklepie chemicznym, pewnie ponizej
    > pieciu zyli.

    Tak myślałem ;). Jakie stężenie HCL należy zastosować? Pewnie
    najsensowniej dobrać metoda prób i błędów, ale od czego zacząć, by nie
    babrać się zbyt stężonym kwasem niepotrzebnie?

    Bartek

  • 6. Data: 2015-11-20 11:09:40
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 20 listopada 2015 10:55:31 UTC+1 użytkownik Bartosz Radwan napisał:

    > Próbowałem szczotką ryżową + fugownicą do klinkieru. Szopem da się to
    > zrobić, ale trwa wieki - poszukuję szybszej metody.

    Moze nakladka na wiertarke nylonowa?

    http://www.kreocen.pl/img/p/1344196/1/WOLFCRAFT-Szcz
    otka-doczolowa-nylonowa-na-wiertarke-do-czyszczenia-
    usuwania-rdzy-i-polerowania-1506000.jpg

    Zebys sobie kwasem nie zniszczyl cegly - a jaka to cegla jest?

    Ja walczylem dlugie tygodnie z nalotem na cegle tytan n z CRH, z czyms
    takim dokladnie:

    http://szyna.civ.pl/klinkier.jpg

    Pomaga tylko jeden srodek, ktorego nie kupisz w zadnym sklepie, ogolnie
    makabra ;) Ale Ty masz jak rozumiem ewidentnie plamy po zaprawie, ktore
    schodza szopem ale powoli?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2015-11-20 16:31:20
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-11-20 o 10:56, Bartosz Radwan pisze:

    > Tak myślałem ;). Jakie stężenie HCL należy zastosować? Pewnie
    > najsensowniej dobrać metoda prób i błędów, ale od czego zacząć, by nie
    > babrać się zbyt stężonym kwasem niepotrzebnie?

    Stezenie kwasu solnego tak czy tak nie jest duze. Klinkier po jelopach
    jakich mialem do tynkowania czyscila moja zona. Kupila po prostu czysty
    HCL i jazda w gumowych rekawicach.
    Po tym co zobaczylem to smiac mi sie chce z tych wszystkich super
    srodkow za slona kase. Wlewaja rozcienczony kwas solny nazywaja jakims
    zwierzeciem i kroja za ciezka kase.
    O cegle nic sie nie boj. Wytrzyma spokojnie. :-)

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2015-11-20 17:06:28
    Od: Bartosz Radwan <b...@s...info>

    On 20.11.2015 16:31, Maniek4 wrote:
    > O cegle nic sie nie boj. Wytrzyma spokojnie.

    Nie o cegłę się boję, głównie o ręce/płuca; w dalszej kolejności o fugi ;).

    Bartek

  • 9. Data: 2015-11-20 17:25:31
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 20.11.2015 o 16:31, Maniek4 pisze:

    > Po tym co zobaczylem to smiac mi sie chce z tych wszystkich super
    > srodkow za slona kase. Wlewaja rozcienczony kwas solny nazywaja jakims
    > zwierzeciem i kroja za ciezka kase.

    A przeczytałeś kartę techniczną Szopa że tak kategoryczne oceny wygłaszasz?

  • 10. Data: 2015-11-20 17:53:42
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 20 listopada 2015 16:31:23 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > srodkow za slona kase. Wlewaja rozcienczony kwas solny nazywaja jakims
    > zwierzeciem i kroja za ciezka kase.

    Litr SZOPA kosztuje 11 pln i naprawde daje ostro po rekach i gardle jak go
    uzywasz bez rozcienczania :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.