  • 1. Data: 2018-10-01 20:31:59
    Temat: Czym uszczelnić szybe kominkową?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Kominek z szybą. Szyba oraz żeliwna rama nie sa idealnie szczelne, z
    resztę rama po kilku latach lekko zmienia kształt.

    Mam teraz szczeliny pomiędzy szyba a rama w okolicy 0.2mm. Niby nic a
    mocno zasysa powietrze.

    Czym to uszczelnić? Na razie zastanawiam się nad klejem do sznura tylko
    że on robi się twardy jak skała. Mowią też żeby wsadzić cieki sznur. Ale
    tak cienkiego nie widzę, a wyplątać z moich sznurków jednej nitki nie da
    sie tak łatwo.

    Czerwony silikon ponoć śmierdzi nad pojęcie w tych temperaturach. Mam
    jeszcze jakies opcje?

  • 2. Data: 2018-10-01 21:00:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kup kawalek tkaniny szklanej o splocie prostym 450-500g. Bez problemu wyciagniesz
    nitki z wlokna szklanego. Mozesz upchac nozem kawalek welny mineralnej. Jako spoiwa
    mozesz uzyc gliny albo szkla wodnego. Watpie zaby przez szczeline 0,2mm ostro wialo.
    To szczelina grubosci wlosa.

  • 3. Data: 2018-10-01 21:32:20
    Temat: Re: Czym uszczelnić szybe kominkową?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/1/2018 9:00 PM, Zenek Kapelinder wrote:
    > Watpie zaby przez szczeline 0,2mm ostro wialo. To szczelina grubosci wlosa.

    Na całej długości. Powoduje to dwa efekty: gwizd oraz osadzanie się
    ogromnych ilosci sadzy.

  • 4. Data: 2018-10-02 08:49:53
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > mocno zasysa powietrze.
    >
    > Czym to uszczelnić? Na razie zastanawiam się nad klejem do sznura tylko
    A co Ci to szkodzi, jak go będziesz aplikował to będzie elastyczny,
    docisnąć lekko szybą
    i przykręcić, jak wyschnie to delikatnie rozpalać.

    >Mowią też żeby wsadzić cieki sznur. Ale
    Ale 0,2 to bardzo mało, kit czy klej powinnien wystarczyć.

    > Czerwony silikon ponoć śmierdzi nad pojęcie w tych temperaturach.
    Ale się wygrzeje i przestanie śmierdzieć, kominek nowy zawsze przed
    wypaleniem
    śmierdzi, farby i kleje muszą się wypalić.

    Mam
    > jeszcze jakies opcje?
    Glinka szamotowa ale ona na tak cienkiej powierzchni szybko popęka i
    wypadnie z szpar.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 5. Data: 2018-10-02 17:33:26
    Od: l...@g...com

    Są jeszcze silikony ceramiczne do kominków i to raczej nie śmierdzi, używam tego do
    uszczelniania korony paleniskaw kotle. Niestety twardnie to na kamień i też po czasie
    się wykrusza.

  • 6. Data: 2018-10-02 22:15:52
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 01.10.2018 o 20:31, Sebastian Biały pisze:

> [...]
    > resztę rama po kilku latach lekko zmienia kształt.
    >
    > Mam teraz szczeliny pomiędzy szyba a rama w okolicy 0.2mm. Niby nic a

    A może... nie kombinować tylko wywlec stary sznur, wyczyścić ramę, szybę
    i założyć to wszystko od nowa?

    Jakub Rakus

  • 7. Data: 2018-10-02 22:54:07
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/2/2018 10:15 PM, Jakub Rakus wrote:
    > A może... nie kombinować tylko wywlec stary sznur, wyczyścić ramę, szybę
    > i założyć to wszystko od nowa?

    Właśnie to zrobiłem i mam 0.2mm świszczenia i brudzenia.

  • 8. Data: 2018-10-02 23:58:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Napal i zmierz temperature zeliwa przy szybie. Jak bedzie nizsza niz 150 stopni to
    silikonem mozesz zapackac.

  • 9. Data: 2018-10-03 08:34:11
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    > resztę rama po kilku latach lekko zmienia kształt.
    >
    > Mam teraz szczeliny pomiędzy szyba a rama w okolicy 0.2mm. Niby nic a

    Skąd pewność, że akurat tędy to powietrze leci, a nie między ramą a
    obudową? 0,2 mm to niewiele i nie powinno być nic słychać.
    Sklejenie na stałe szyby z ramą ( a już zwłaszcza klejem kominkowym,
    który twardnieje) to duża szansa na pęknięcie szyby.
    Już raz wyciągałeś sznur uszczelniający, to zrób to drugi raz i daj o
    rozmiar grubszy albo dołóż równolegle drugi cienki.
    Jak kupowałem sznury w wiejskim sklepie (typu dawny GS). Mieli średnice
    od 2 mm w górę, chyba do 16 mm.
    Jacek

  • 10. Data: 2018-10-03 22:25:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/2/2018 11:58 PM, Zenek Kapelinder wrote:
    > Napal i zmierz temperature zeliwa przy szybie. Jak bedzie nizsza niz 150 stopni to
    silikonem mozesz zapackac.

    "Czerwony" śmierdzi. Mam zapaćkane w piecu weglowym. Cudów tam nie ma,
    temperatura rzedzu 70 stopni. Śmierdzi już 3 rok i nic nie wskazuje na
    to żeby był coraz słabszy. Wiem że to silikon bo smród pojawił się
    pierwszego dnia od położenia.

    Nie wiem czy sa jakieś niesmierdzące slikiony, ale tempeartura szyby
    chyba jednak przekracza 150.