  • 1. Data: 2017-08-21 11:09:02
    Temat: Czym wypełnić szczeliny na zewnątrz.
    Od: Pete <n...@n...com>

    Wtam,

    doradźcie, czym elastycznym wypełnić szczeliny o szerokości max 1cm
    powstające na styku tynku (ściana pionowa) i tarasu betonowego (wiadomo
    - poziomo). Musi wytrzymać w zimie.
    Akryl?

    Ktoś? Coś?

    --
    Pete

  • 2. Data: 2017-08-21 11:27:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wielka plyta na laczeniach byla uszczelniana gumilastycznym szarym kitem. W jakims
    sklepie widzialem niedawno taki kit. W samochodach tez uzywaja podobnego kitu,
    autokit sie kiedys nazywal.

  • 3. Data: 2017-08-21 11:56:09
    Temat: Re: Czym wypełnić szczeliny na zewnątrz.
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Wielka plyta na laczeniach byla uszczelniana gumilastycznym szarym kitem. W jakims
    sklepie widzialem niedawno taki kit. W samochodach tez uzywaja podobnego kitu,
    autokit sie kiedys nazywal.

    To jest o tyle do kitu :) że pozostaje stale klejącym lepiszczem. I
    będzie się lepiło do wszystkiego żywego i martwego w pobliżu. Lepsze
    byłoby coś choć trochę zasychające.

    --
    Pete

  • 4. Data: 2017-08-21 12:16:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To zakitowane zaslonic. Sa plastikowe listwy do wykanczania pomiedzy podloga a
    sciana. Wlasnie patrze na taka co ja mialem rok temu przykleic. Jak bylem mlody i
    piekny to smola takie szpary zalewali. A jak bys sznur gumowy wbil w szczeline a
    potem z wierzchu silikonem zapackal. Tylko silikon nie smierdzacy octem musi byc.

  • 5. Data: 2017-08-21 13:35:39
    Od: Pete <n...@n...com>

    > To zakitowane zaslonic. Sa plastikowe listwy do wykanczania pomiedzy podloga a
    sciana.

    Po co kitować, jak można szparę zasłonić? ;)

[...]

    Na próbę kawałek zasilikonowałem i słabo się sprawdza. W sensie odłazi.
    Nie wiem, może akryl, ale on z kolei mało elastyczny jest.

    --
    Pete

  • 6. Data: 2017-08-21 16:03:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Silikony roznia sie ze wzgledu na mechanizm utwardzania. Sa takie co utwardzaja sie
    pod wplywem czegos z powietrza w srodowisku kwasnym i takie co utwardzaja sie pod
    wplywem jonow OH z powietrza. Sa jeszcze dwuskladnikowe ale to opowiesc na inny
    zimowy wieczor. I te pierwsze capiace octem nie nadaja sie do wszystkiego opartego na
    cemencie i wapnie. Capiacy octem mial prawo nie trzymac sie betonu.

  • 7. Data: 2017-08-21 16:49:44
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 21.08.2017 o 11:09, Pete pisze:
> [...]
    >
    > doradźcie, czym elastycznym  wypełnić szczeliny o szerokości max 1cm
    > powstające na styku tynku (ściana pionowa) i tarasu betonowego (wiadomo
    Akryl odradzam. Wysychając kurczy się i nie dość, że go ubywa, to
    jeszcze pojawiają się pęknięcia, albo odstaje od brzegów.

    > Ktoś? Coś?

    Ja podobną szczelinę zapełniłem silikonem neutralnym.
    Soudal podaje, że przy szczelinie do 10 mm proporcja szerokość/głębokośc
    powinna być 1:1.
    U mnie trzyma ładnie już ponad 5 lat.
    Jacek

  • 8. Data: 2017-08-21 22:23:27
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 sierpnia 2017 11:09:04 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > doradźcie, czym elastycznym wypełnić szczeliny o szerokości max 1cm
    > powstające na styku tynku (ściana pionowa) i tarasu betonowego (wiadomo
    > - poziomo). Musi wytrzymać w zimie.
    > Akryl?

    Skoro betonowy to pewnie podbudowa jest zrobiona. Nie możesz po prostu
    wypełnić piaskiem?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2017-08-22 09:55:08
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-08-21 o 22:23, Adam Sz. pisze:

    > Skoro betonowy to pewnie podbudowa jest zrobiona. Nie możesz po prostu
    > wypełnić piaskiem?
    > pozdr.

    Nie za bardzo rozumiem koncepcję ale niedasię. Taras jest wylany w
    jednym kawałku.

    --
    Pete

  • 10. Data: 2017-08-22 10:03:04
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 sierpnia 2017 09:55:10 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Nie za bardzo rozumiem koncepcję ale niedasię. Taras jest wylany w
    > jednym kawałku.

    Czego się nie da? Wsypać piasku w szczelinę? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.