  • 1. Data: 2021-09-22 19:55:12
    Temat: Czym zabić życie w wodzie? Basenowcy pomóżcie
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    od dawien dawna łapę deszczówkę w niewielkiej ilości. Ale parę miesięcy
    temu zwiększyłem zbiorniki i w wodzie zaczyna rozwijać się życie. wąż
    który jest włożony do zbiornika jest śliski jak przetermiowana parówka.
    miejsce osłonięte od słońca. co dodać, aby zabić życie w wodzie? Pompa z
    elementami metalowymi. Zastosowanie wody - spłuczka i myjka ciśnieniowa.
    Tanio! Teraz mam 1600litrów, będzie więcej

    ToMasz

    ps. litr domestosu wlany do 1000litrów "zniknął" nie ma efektów, nie ma
    zapachu

  • 2. Data: 2021-09-22 20:03:11
    Temat: Re: Czym zabić życie w wodzie? Basenowcy pomóżcie
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 19:55 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

> [...]
    >
    > ToMasz
    >

    > ps. litr domestosu wlany do 1000litrów "zniknął" nie ma efektów, nie ma

    Kup chemię basenową, na 1600l to pewnie z jedna tabletka na miesiąc.

  • 3. Data: 2021-09-22 20:07:20
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 22 September 2021 at 19:55:14 UTC+2, ToMasz wrote:
> [...]
    >
    > ToMasz
    >

    > ps. litr domestosu wlany do 1000litrów "zniknął" nie ma efektów, nie ma
    jedyna naturalna dezynfekcja to przewietrzanie, UV = ozon = perhydrol

    Jak jest zbiornik z woda zamkniety to rozwijają się glony a następnie rozpoczyna się
    proces gnilny, za który odpowiadają bakterie beztlenowe i na dno opada czarny osad
    organiczny.

    Chemia zniszczy to co myte myjką

    Dlatego do gromadzenia deszczówki używa się otwartej beczki, a nie zamkniętej,
    plastikowej.

    Lustro wody jest doświetlane, dotleniane i ilośc glonów naturalnie redukowana.

    Ale cudów nie będzie, beczke nalezy opróżniać, suszać i znów napelniać.

    Tam jest przecież 100% zawilgocenie i zielonymi naroślami pokrywają się nie tylko
    drzewa od strony północnej ale ściany domów zacienionych

    Takie jest życie i dlatego deszczowkę się zuzywa na bieżąco a nie przetrzymuje
    miesiącami.

    Glony nie są szkodliwe, ale tak samo obrastają wanny w lazience, gdy brak
    przewietrzania i nie jest myta codziennie

  • 4. Data: 2021-09-22 21:39:45
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:sifqm1$fel$1@dont-email.me>
    user ToMasz pisze tak:

    > co dodać, aby zabić życie w wodzie?

    podobno wodę najbardziej zatruwa olej silnikowy

    --
    Piter

    zawsze bałem się ładnej dziewczyny zapytać o telefon
    najbardziej bałem się że da

  • 5. Data: 2021-09-22 21:50:13
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 20:03 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > Kup chemię basenową, na 1600l to pewnie z jedna tabletka na miesiąc.

    Używam takiej:

    https://allegro.pl/oferta/triplex-pro-5-kg-tabletki-
    basen-4w1-chlor-chemia-10446034679?utm_source=notifi
    cation&utm_medium=Package%20was%20sent%20email&utm_c
    ampaign=cda19ec0-7e5d-4108-bb53-3debab508c1e&snapsho
    t=MjAyMS0wNy0wOVQwODozMzowOC43MzRaO2J1eWVyOzFhMmM3Nm
    ZhNzRlZjQ0ZjFlYjU3YWVlN2ZjMTgwNmZkOTkxNzEzNjQ3ZGJhMz
    I2YTA1NDI1NWZiNDg3YmE5MGY%3D

    Na basen ~50m3 daję średnio 1 tabletkę na tydzień (2 x mniej niż zalecana).

    TG

  • 6. Data: 2021-09-23 00:27:37
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 22 September 2021 at 21:50:38 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]
    I2YTA1NDI1NWZiNDg3YmE5MGY%3D

    > Na basen ~50m3 daję średnio 1 tabletkę na tydzień (2 x mniej niż zalecana).

    Nikt już nie chloruje wody w basenach, bo chlor niszczy płuca.
    Od lat wodę dezynfekuje się stosując ledy UV na Słowacji w basenach.

    Chlor to bardzo silna trucizna, szczególnie podraznia płuca małych dzieci

    Dlatego zaprzestano chlorowania wody pitnej od lat i dezynfekuje się stosując
    naświetlanie UV, które jest neutralne, bo generuje ozon, który utlenia organiczne
    zanieczyszczenia i patogeny.
    A ozon się sam łatwo rozkłada na tlen.

  • 7. Data: 2021-09-23 03:50:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 22 września 2021 o 19:55:14 UTC+2 ToMasz napisał(a):
> [...]
    >
    > ToMasz
    >

    > ps. litr domestosu wlany do 1000litrów "zniknął" nie ma efektów, nie ma
    W linku napisali że plastik zabija.
    https://tpc.googlesyndication.com/simgad/16294150862
    612274912?
    Najgorsze są podobno plastikowe rurki do napojów. Wrzuć parę rurek i po jakimś czasie
    napisz jak skutecznie zadziałało.

  • 8. Data: 2021-09-23 03:59:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 23 września 2021 o 00:27:39 UTC+2 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    naświetlanie UV, które jest neutralne, bo generuje ozon, który utlenia organiczne
    On nie chce chlorowac wody w basenie tylko wodę do spłukiwania gówna w sedesie.
    Sądzisz że bakteriom w gównie chlor zaszkodzi? Bym zrozumiał jak by chodziło o
    zaszkodzeniu chomikowi. Ale bakteriom w gównie? Chyba troszeczkę przesadziłeś w
    ostrożnością.

  • 9. Data: 2021-09-23 04:04:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    >
    > ToMasz
    >

    > ps. litr domestosu wlany do 1000litrów "zniknął" nie ma efektów, nie ma
    Sa preparty do oczek wodnych. Niedrogie. Ekologiczne. Działają bo w oczku co był syf
    straszny po tygodniu zrobiła się błękitna woda i zamieszkała żaba Mariola.

  • 10. Data: 2021-09-23 08:19:38
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-09-22 o 15:27 -0700, a a napisał:
    > Nikt już nie chloruje wody w basenach, bo chlor niszczy płuca.
    > Od lat wodę dezynfekuje się stosując ledy UV na Słowacji w basenach.

    To w końcu nikt, czy tylko Słowacy?

    Mateusz