  • 1. Data: 2018-06-17 09:45:39
    Temat: Czyszczenie rur cwu i zimnej wody.
    Od: l...@g...com

    Dzień dobry wszystkim
    Problem ze staro nową instalacją cwu i zimnej wody. Rury ocynkowane stalowe + pex+
    miedź. Ciśnienie zarówno na zimnej jak ciepłej wodzie na niektórych odcinkach
    znacząco spadło.Przy wymianie skorodowanego trójnika i próbie przetkania dalszej
    części instalacji chyba przytkało się gdzieś dalej, bo woda ledwo, ledwo leci na
    kilku końcówkach. Na żeliwnych kolankach itp. stwierdzone spore przewężenia z
    kamienia, rdzy. W ostateczności przyjdzie puścić tam nowe pexowe odcinki. Na razie
    (bo kafelki, duperelki) chciałbym przepompować przy pomocy zwykłej pompy
    zanurzeniowej, beczki, węża ogrodowego jakiś dedykowany roztwór typu Fernox ds 30 lub
    coś Kamisa. A może samemu zrobić jakis roztwór z kwasu sulfamidowego lub
    ortofosforowego. Może macie jakies doświadczenia, co, jak, gdzie? Dzięki za
    podpowiedzi. To, że najlepiej byłoby puścić nową instalację to oczywiste.

  • 2. Data: 2018-06-17 10:20:17
    Temat: Re: Czyszczenie rur cwu i zimnej wody.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-17 o 09:45, l...@g...com pisze:
> [...]
    podpowiedzi. To, że najlepiej byłoby puścić nową instalację to oczywiste.

    Szkoda czasu i wkładu pracy. Przeczyścisz, a później będziesz kawałkami
    wymieniał odcinki, które zaczną przeciekać. Póki wewnątrz rurek i
    złączek jest kamień to uszczelnia wszystkie nieszczelności i wżery. Jak
    tylko wypłuczesz ten kamień to miejscami pozostaną tak cienkie ścianki,
    że strach będzie z domu wyjść w obawie czy nie zaleje chałupy.

    Chcesz mieć spokój to wymień całą instalację na plastikową np. PEX. Jak
    instalacja ma być pod tynkiem to stosuj złączki zaprasowywane.

  • 3. Data: 2018-06-18 17:53:16
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 17.06.2018 o 09:45, l...@g...com pisze:
> [...]
    miedź. Ciśnienie zarówno na zimnej jak ciepłej wodzie na niektórych odcinkach
    znacząco spadło.Przy wymianie skorodowanego
    Mam to samo. Próby usunięcia kamienia roztworem odkamieniacza na bazie
    kwasu octowego skończyły się przeciekami. Są miejsca, gdzie kamień
    "zapewnia szczelność" ;-)
    Proste i łatwo dostępne odcinki możesz próbować mechanicznie
    przeczyścić. Ja używałem do rurek 3/4 cala spirali do czyszczenia
    kanalizacji. Efekt średni, ale sporo kamienia się udało wydłubać.
    Póki co wymieniam odcinkami na pex.
    Jacek

  • 4. Data: 2018-06-20 22:52:48
    Od: l...@g...com

    To nie pocieszyliście mnie. Dla odcinków pod płytkami spróbuję jednak chemicznie

  • 5. Data: 2018-06-21 23:09:50
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-06-20 22:52, l...@g...com wrote:
    > To nie pocieszyliście mnie. Dla odcinków pod płytkami spróbuję jednak chemicznie

    bawilem sie tak i szkoda mi bylo czasu - rozkucie, wymiana i
    przyklejenie plytek zajely mi jedno popoludnie, czyli krocej niz zeszlo
    mi na zalewaniu, plukaniu a efekt byl zaden

    oczywiscie trzeba wziac poprawke na wlasna sytuacje, u mnie rzeczonych
    plytek bylo 5

    ale jezeli faktycznie bedzie przeciek to sprawa sie komplikuje bo np.
    cegle czy gazobeton wypadaloby wysuszyc nieco przed ponownym zakryciem