  • 1. Data: 2021-01-11 13:22:39
    Temat: Da się to jeszcze uratowac czy do rozbiórki
    Od: Kris <k...@g...com>

    https://zapodaj.net/90ebb3445df29.jpg.html
    https://zapodaj.net/daa3a54e88562.jpg.html
    https://zapodaj.net/24f3af5d4188f.jpg.html
    https://zapodaj.net/1ba4d915d0311.jpg.html
    https://zapodaj.net/cee928bcf9812.jpg.html
    Taka sytuacja w mojej okolicy.
    Teren gdzie wody gruntowe bardzo wysoko ale w okolicy stoi kilkanaście domów i
    problemów nie ma. Ten tak na oko posadowiony około 70cm niżej jak sąsiednie. Nie mam
    pojęcia dlaczego tak zrobiono, to już ewidentny pierwszy babol na etapie fundamentów
    No i jak widać siada i pęka
    Do rozbiórki czy da się to uratować
    Pęknięć jest więcej tu wkleiłem tylko przykładowe fotki

  • 2. Data: 2021-01-11 13:57:35
    Temat: Re: Da się to jeszcze uratowac czy do rozbiórki
    Od: JaTy <J...@g...com>

    W dniu 11.01.2021 o 13:22, Kris pisze:

    > Do rozbiórki czy da się to uratować
    > Pęknięć jest więcej tu wkleiłem tylko przykładowe fotki

    Czyżby maczali w tym ręce grupowi "fachowcy"?

    --
    JaTy

  • 3. Data: 2021-01-11 16:34:42
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2021 o 13:22 Kris <k...@g...com> pisze:

    > https://zapodaj.net/90ebb3445df29.jpg.html
    Tutaj woda się leje z rynny, widać nawet ślady zapadnięcia gruntu. Wybrali
    pewnie ciut za dużo pod łąwę i zamiast chudziaka podypali piasek, doszła
    woda i się narożnik sam zagęścił, dalej to już grawitacja pomogła.
    W kolejnym narożniku też stoi woda, zaraz będzie (lub już jest) to samo.

    Dla siebie chcesz kupować?
    Jakby mnie coś takiego spotkało to bym ratował, ale kupić to bym raczej
    nie kupił - no chyba, że cena okazyjna...

    TG

  • 4. Data: 2021-01-11 16:46:58
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > jak widać siada i pęka Do rozbiórki czy da się to uratować Pęknięć
    > jest więcej tu wkleiłem tylko przykładowe fotki

    Chcesz sprzedać czy kupić?
    Bo ratować się da.
    https://www.youtube.com/watch?v=Kai0Jh-ZvE4
    ;)

  • 5. Data: 2021-01-11 17:05:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    nadir napisał:

    > Chcesz sprzedać czy kupić?
    > Bo ratować się da.
    > https://www.youtube.com/watch?v=Kai0Jh-ZvE4

    Kluczowe są te baloniki, które odciążają budowlę i zmniejszają
    nacisk na szyny. W Warszawie w tym samym mniej więcej czasie
    przestawiono rogatki ul. Grochowskiej. A wcześniej, tuż po wojnie,
    kościół św. Anny. Ten co przy nim pan Zagłoba z maupami walczył.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2021-01-11 18:08:27
    Od: collie <c...@v...pl>

    W poniedziałek, 11.01.2021 o 13:22, Kris napisał:

> [...]
    > No i jak widać siada i pęka
    > Do rozbiórki czy da się to uratować
    > Pęknięć jest więcej tu wkleiłem tylko przykładowe fotki

    Choć to bida-pustakowe budownictwo, bez zbrojonego fundamentu,
    to przynajmniej ma solidny wieniec, jak się wydaje, więc dach
    i ściany stać będą, nawet gdy następny narożnik ciut się osunie.
    Zenek z Bałut mieszka w stuletniej, pożydowskiej kamienicy bez
    fundamentów i nie panikuje, że mu pęka tu i ówdzie. Tak i Ty
    rób, a jeszcze masz do wyboru:
    1. kupić tanio ("pęka, panie"), szczeliny zaszprycować,
    otynkować i mieszkać;
    2. jeśli się samemu wybudowało tę bidę:
    a. szczeliny zaszprycować, otynkować i mieszkać,
    b. szczeliny zaszprycować, otynkować i sprzedać drogo,
    bo nieruchomości idą w górę, umieszczając w umowie
    sprzedaży tradycyjny punkt: "Kupujący oświadcza, że
    obejrzał nieruchomość wraz z posadowionym na niej
    domem, w szczególności zapoznał się z jego stanem
    prawnym oraz technicznym i nie wnosi w tym zakresie
    żadnych zastrzeżeń".

  • 7. Data: 2021-01-11 19:45:51
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > No i jak widać siada i pęka
    ja bym się zastanowił jak "pochwytać" fundamenty, a jak się uda to
    pęknięciami bym się nie przejmował. Ale jak ogarnąć fundamenty - nie wiem.

    ToMasz

  • 8. Data: 2021-01-11 20:05:06
    Od: yabba <...@...pl>

> [...]
    > No i jak widać siada i pęka
    > Do rozbiórki czy da się to uratować
    > Pęknięć jest więcej tu wkleiłem tylko przykładowe fotki

    Robią różne cuda, żeby uratować budynek. Wtryskują beton pod fundamenty,
    żeby się nie zapadały, zagęszczają teren, wbijają pale, spinają budynek
    klamrami itp.
    Nie wiadomo tylko czy ratowanie nie będzie droższe niż rozebranie i
    wybudowanie jeszcze raz.

    yabba

  • 9. Data: 2021-01-11 21:00:49
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 11.01.2021 13:22, Kris wrote:
    > https://zapodaj.net/90ebb3445df29.jpg.html

    Bez zdjęć fundamentów, ogólnie z budowy będzie ciężko cokolwiek powiedzieć.

  • 10. Data: 2021-01-11 21:03:17
    Od: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 11 stycznia 2021 o 06:22:41 UTC-6 Kris napisał(a):

    > No i jak widać siada i pęka

    Zalezy czy siadlo i juz nie siadzie czy bedzie dalej siadac.

    Bo jak siadlo i juz dalej nie bedzie podmywane to starczy zalac betonem i tyle.

    A jak tam wszedzie piach a woda cieknie i do tego sasiedzi puszczaja swoja deszczowke
    jak popadnie to moze nie byc tanio.

    Bo uratowac sie da. Starczy zrobic pale i podlac betonem. Latwo nie bedzie ale do
    zrobienia. A koszt to kopanie, uzebrowanie, szalunek i beton.

    Jakby to bylo moje to pewnie bym ratowal bo bym wiedzial co i jak. Jak cudze to tylko
    jakby sie dalo tanio kupic.

    Warto tez obejrzec co sie dzieje u sasiadow...