  • 1. Data: 2016-08-07 19:29:55
    Temat: Deformujący sie basen rozporowy
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Mam Bestway 3.66m średnicy, rozporowy, coś koło 0.7m wysokości (dzieci).

    Po 4 rozłożeniu w tym sezonie widze ze zamiast być okrągły zrobił się
    jajowaty. Co gorsza im dłużej jest w nim woda tym bardziej się
    przechylają scianki. Nie jest to problem z podłogą, jest równa i bez
    fałd. Wydaje mi się że to problem z rozciąganiem się samego basenu. Z
    tego powodu stal się basenem o wysokości 0.45m i spada.

    Czy mógłby ktoś potwierdzić/zaprzeczyć że baseny beastway mają taką
    tendencję lub ogolnie bez stelarzu będzie się rozciągał?

    Wcześniej miałem Intex i tam boki były na oko 2x grubsze. Ale w obu
    najwiekszym problemem jest i tak przepuszczający rant (nie jeden otwór
    tylko pewnie milion malutkich).

    PS. Grzeje wodę wobec tego często jest tam 35+.

  • 2. Data: 2016-08-07 22:49:54
    Temat: Re: Deformujący sie basen rozporowy
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 7 Aug 2016 19:29:55 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Po 4 rozłożeniu w tym sezonie widze ze zamiast być okrągły zrobił się
    > jajowaty. Co gorsza im dłużej jest w nim woda tym bardziej się
    > przechylają scianki.

    Miejsca żłożenia stały się mniej wytrzymałe/sztywne/spoiste czy co tam
    jeszcze i bardziej poddają się naciskowi wody, stąd kształt jaja.

  • 3. Data: 2016-08-08 07:52:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 sierpnia 2016 19:30:08 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:
> [...]
    > tylko pewnie milion malutkich).
    >
    > PS. Grzeje wodę wobec tego często jest tam 35+.

    4 lata i tak długo wytrzymał. Miałem 3 takie baseny(nie pamietam tylko czy Intex czy
    Bestway)i najdłużej wytrzymał 3 sezony. Z roku na rok się deformowały. Teraz 3 rok
    mam stelażowy Bestway 3.66x0.9 bodajże i jest ok. Trudniej wylać wodę do "zera" ale
    za to łatwiej się czyści po wylaniu no i ciągle zachowuje wysokość. Myślę że jeszcze
    kilka sezonów posłuży. Cena dość porównywalna z rozporowymi

  • 4. Data: 2016-08-08 13:15:57
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    napisał:

    > 4 lata i tak długo wytrzymał.

    Jak zrozumiałem to nie ma jeszcze roku, a jedynie 4-te rozłożenie. Więc
    może mieć i miesiąc.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2016-08-08 17:13:58
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-08 13:15, Irokez wrote:
    > Jak zrozumiałem to nie ma jeszcze roku, a jedynie 4-te rozłożenie. Więc
    > może mieć i miesiąc.

    Mój ma rok i troche, kupiony na poczatku lipca 2015. Nie wykazywał
    jajowatości w poprzednim sezonie. W tym po pierwszym rozłożeniu jest
    jajowaty i problem narasta z dnia na dzień. Obecnie jedna ze scianek
    była pionowa a teraz wychyla się poza obrys podłogi. Jak mówie mam tam
    czesto dośc ciepła wodę i możliwe że to jest jakiś czynnik
    przyspieszający. Byc może kupie Intex (miał znacznie grubsze ścianki) i
    zobaczymy ale może to głupie i powinienem od razu na stelazu ale martwi
    mnie potrzeba wchodzenia do niego po drabinie i mozliwośc że dzieciaki
    przywalą w stelaż przy zabawie.

  • 6. Data: 2016-08-09 13:53:00
    Od: ws5 <w...@g...com>

    On Monday, August 8, 2016 at 5:14:09 PM UTC+2, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > jajowaty i problem narasta z dnia na dzień. Obecnie jedna ze scianek
    > była pionowa a teraz wychyla się poza obrys podłogi.

    A nie mozna np. kupic ~12m linki stalowej ( chocby
    http://allegro.pl/lina-linka-stalowa-w-pcv-fi-6-mm-1
    mb-i6250425329.html ), ew. wsadzic ja w stary waz zeby nie uszkodzilo basenu,
    obwiazac basen na gorze, z przeciwnej strony tej walcej sie scianki wbic jakis palik
    i przywiazac?

    WS

  • 7. Data: 2016-08-09 14:36:40
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 9 Aug 2016 04:53:00 -0700 (PDT), ws5 napisał(a):

> [...]
    obwiazac basen na gorze, z przeciwnej strony tej walcej sie scianki wbic jakis palik

    Nie daj Boże przebywać w pobliżu takiej linki, kiedy pęknie albo popuści
    wiazanie - chyba nie zdjaesz sobie sprawy z ciężaru wody -> czyli sił,
    jakie będą wtedy działać.

  • 8. Data: 2016-08-09 15:35:48
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 9 Aug 2016 14:36:40 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
    >>

    > Nie daj Boże przebywać w pobliżu takiej linki, kiedy pęknie albo popuści
    > wiazanie - chyba nie zdjaesz sobie sprawy z ciężaru

    tej ilości

    > wody -> czyli sił,
    > jakie będą wtedy działać.

    j.w.

  • 9. Data: 2016-08-09 15:48:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 17:14:09 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały
    napisał:
    > powinienem od razu na stelazu ale martwi
    > mnie potrzeba wchodzenia do niego po drabinie i mozliwośc że dzieciaki
    > przywalą w stelaż przy zabawie.
    Kup stelażowy, ten o średnicy 3,66 ma wysokość 76cm lub 91cm więc z wchodzeniem
    problemu dzieciaki nie będa miały. O ew uderzenie też się nie bój- od środka nic
    metalowego nie ma

  • 10. Data: 2016-08-09 21:10:59
    Od: ws5 <w...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 sierpnia 2016 14:36:43 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

    > Nie daj Boże przebywać w pobliżu takiej linki, kiedy pęknie albo popuści
    > wiazanie - chyba nie zdjaesz sobie sprawy z ciężaru wody -> czyli sił,
    > jakie będą wtedy działać.

    No dobra, ale ja nie proponuje wieszac calego basenu na tej lince ;) tylko zalozyc ja
    gora (pod tym czyms dmuchanym), gdzie sily sa male, tzn. takie pochylenie scianki
    mozna postawic do pionu jedna reka... Jak cos peknie i woda sie wyleje, to zostanie
    kolko z linki i tyle... 1.5 tony to tam nie ma gdzie sie pojawic na lince

    WS