  • 1. Data: 2017-08-19 14:56:25
    Temat: Deska barlinecka w salonie z podłogówką
    Od: d...@g...com

    Dzień dobry.

    Szukamy materiału na podłogę w naszym salonie. Mamy małe dzieci więc nie chcemy żeby
    podłoga była zimna przy wyłączonym ogrzewaniu (stąd chcielibyśmy uniknąć płytek,
    gresu itp). Z drugiej strony salon będzie dość intensywnie użytkowany, jest wyjście
    na taras więc ryzyko jakiegoś piachu, może kiedyś jakiś pies - jednym słowem potrzeba
    nam czegoś w miarę wytrzymałego. I do tego wszystkiego dochodzi ogrzewanie podłogowe.

    Mieliśmy ochotę na deskę barlinecką, że to takie trochę szlachetniejsze niż zwykły
    panel, bo to jednak drewno.

    Tylko, że zaczęliśmy się zastanawiać jak ona się zachowa w intensywnej eksploatacji i
    jakie są straty na ogrzewaniu podłogowym względem paneli.

    Jakiś człowiek w salonie podłóg namawiał nas do panela winylowego, ale jakoś nie
    jesteśmy przekonani. Wygląda to jak wykładzina, kosztuje jak za deskę i jeszcze facet
    twierdzi, że praktycznie nie jest izolatorem dla podłogówki, a z drugiej strony nie
    jest zimne jak podłogówka nie chodzi - w co nie bardzo mi się chce wierzyć no, bo jak
    dla mnie to albo przewodzi ciepło albo nie.

    Dodam jeszcze tylko, że nasz budżet jest na skraju domykania się co dodatkowo zaczyna
    przechylać szalę na rzecz zwykłego panelu w jakimś AC4/5.

    A może to nie jest najlepszy pomysł?

  • 2. Data: 2017-08-19 15:11:55
    Temat: Re: Deska barlinecka w salonie z podłogówką
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 19 sierpnia 2017 14:56:27 UTC+2 użytkownik d...@g...com napisał:

    > Dodam jeszcze tylko, że nasz budżet jest na skraju domykania się co dodatkowo
    zaczyna przechylać szalę na rzecz zwykłego panelu w jakimś AC4/5.

    I to najlepsza opcja. Tylko weź jakiś dobry panel AC5 10, 12mm. Dobre panele
    to dla mnie takie w granicy 50-100 pln.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2017-08-19 15:12:48
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 19 sierpnia 2017 15:11:56 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > I to najlepsza opcja. Tylko weź jakiś dobry panel AC5 10, 12mm. Dobre

    I oczywiście dobry podkład!! Ja polecam wyłącznie pianomat szary 3mm
    - na ogrzewaniu podłogowym sprawdza się doskonale :) Ok 8-9 pln / m2.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2017-08-19 15:30:08
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-08-19 o 14:56, d...@g...com pisze:

    > Mieliśmy ochotę na deskę barlinecką, że to takie trochę szlachetniejsze niż zwykły
    panel, bo to jednak drewno.
    Jest gorsza użytkowa a na podłogówkę niezalecana.

    > A może to nie jest najlepszy pomysł?

    Nie, kup panele ale takie przeznaczone na ogrzewanie podłogówe i podkład
    też taki.
    Nawet jak się zniszczy to łatwiej wymienić niż płytki i taniej niż deska.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 5. Data: 2017-08-20 01:40:04
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 19.08.2017 15:30, Janusz wrote:

> [...]
    > też taki.
    > Nawet jak się zniszczy to łatwiej wymienić niż płytki i taniej niż deska.

    A piasek z tarasu niszczy polery i niszczy deski czy panele. A jak jest
    pies to jeszcze gorzej.
    Idealne są matowe kafle w jakieś zagłębienia gdzie tego
    wyszlifowania/wydeptania nie widać.

  • 6. Data: 2017-08-20 14:59:44
    Od: s...@g...com

> [...]
    >
    > Dodam jeszcze tylko, że nasz budżet jest na skraju domykania się co dodatkowo
    zaczyna przechylać szalę na rzecz zwykłego panelu w jakimś AC4/5.

    Daj kafle.
    Dzieci wyrosna w 5 lat, podloge robisz na dluzej. A jak sie martwisz o ich nogi to im
    skarpety załóż. W praktyce nie będzie ci to wogole potrzebne.
    U siebie mam i kafle i parkiet z surowego drewna i róznic w odczuciu zimna w praktyce
    nie ma.
    Jak bardzo ci na tych dzieciach zalezy - kup dywanik i niech sie na nim bawią...

    KIKI dobrze radzi, tam gdzie korzystasz intensywnie zrób kafelki. Bedzie odbrze i na
    lata.

  • 7. Data: 2017-08-21 09:37:14
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-08-20 o 14:59, s...@g...com pisze:
    > to im skarpety załóż.
    > kup dywanik i niech sie na nim bawią...

    Kocham takie porady. Dziwię się, że nie radzisz zrezygnować z podłogówki
    i założyć kalafiory. :P

    --
    Pete

  • 8. Data: 2017-08-21 09:38:51
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-08-19 o 15:30, Janusz pisze:

    > Jest gorsza użytkowa a na podłogówkę niezalecana.

    g... prawda. Wystarczy nie przekraczać maksymalnej temperatury podłogi i
    utrzymywać zalecaną wilgotność w pomieszczeniu.

    --
    Pete

  • 9. Data: 2017-08-21 09:49:13
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!
    > U siebie mam i kafle i parkiet z surowego drewna i róznic w odczuciu zimna w
    praktyce nie ma.
    > Jak bardzo ci na tych dzieciach zalezy - kup dywanik i niech sie na nim bawią...

    No właśnie parkiet z surowego drewna to chyba byłby najlepszy wybór.parkiet
    19mm z dębu czy jesiona da się kupić już za 50zł/m.Do tego klej-ja dawałem
    CR.Na razie 30 lat, ciągle trzyma...A zrobić parkiet samemu, wcale nie jest
    trudno.A frajd ogromna.Tylko czas...
    Ale ja lakierowałem- teraz tego głupstwa już bym nie zrobił.Wprawdzie widywałem
    "z grubsza cyklinowane".Wszystko zależy, jak jest zrobiona posadzka.Ale tylko
    zabezpieczyć lakierem i można używać.Bo chyba pasty do podłóg już nie na...
    Bo jakoś płytki w pokoju...No nie wiem, ale to nie Włochy.Choć praktyczne jest.
    Pozdro.abomito

  • 10. Data: 2017-08-21 09:52:45
    Od: abomito <a...@w...pl>

    przepraszam.