  • 1. Data: 2022-12-06 21:28:54
    Temat: Dlaczego nigdy nie mocujemy taśmy LED do betonu
    Od: a a <m...@g...com>

    1. Przepisy BHP i przeciwpożarowe

    - beton jest zawsze chemicznie aktywny i przeźre silikonową oslone paska LED i wywoła
    zwarcie, które wywoła przegrzanie zasilacza i ryzyko pożaru

    2. Oswietlenie sufitowe, górne wymaga trwalego moccowania i dlatego używa się
    sztywnych list LED-iwych a nie żadnych elastycznych taśm.\

    Sztywne listwy ledowe są bardzo tan ie 10 zł za metr
    z punktami mocującymi i puntami zasilania

    Są trwałe, bezpieczne, zabezpieczone przed zwarciem, zabezpieczone przed reakcjami
    chemicznymi z betonem, wapnem,para wodną

    I nikt na świecie nie mocował tasmy ledowej do sufitu od 100 lat,
    bo ma rozum.

  • 2. Data: 2022-12-07 19:12:58
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 6.12.2022 o 21:28, a a pisze:
> [...]
    chemicznymi z betonem, wapnem,para wodną

    > I nikt na świecie nie mocował tasmy ledowej do sufitu od 100 lat,
    w dawnych czasach, przykręcałem do sufitu płaskownik alu, do niego
    kleiłem pasek led. nie znam nikogo komu by się udało trwale przymocować
    pasek led do porowatej powierzchni, tym bardziej sufitu

    ToMasz

  • 3. Data: 2022-12-07 19:42:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 7 grudnia 2022 o 19:13:00 UTC+1 ToMasz napisał(a):

> [...]
    > kleiłem pasek led. nie znam nikogo komu by się udało trwale przymocować
    > pasek led do porowatej powierzchni, tym bardziej sufitu

    To że nie znasz nikogo nie znaczy że się nie da znaczy się ty nie znasz. Powierzchnia
    tynku/betonu musi być minimum pomalowana farbą emulsyjna. Taśma dwustronna do listew
    samochodowych jest jeszcze potrzebna. Taśmy do listew mają klej utwardzalny jonami
    OH. Znaczy się wystarczy że trochę wilgoci w powietrzu będzie.

  • 4. Data: 2022-12-07 19:56:40
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > kleiłem pasek led. nie znam nikogo komu by się udało trwale przymocować
    > pasek led do porowatej powierzchni, tym bardziej sufitu

    Mnóstwo rzeczy klejem mamut mocowałem.
    Jakiś czas temu mamuta na mocarnego tytana zmieniłem.
    Nic nie odpadło póki co

  • 5. Data: 2022-12-08 00:59:42
    Od: Grzexs <g...@w...plx>

> [...]
    utwardzalny jonami OH. Znaczy się wystarczy że trochę wilgoci w powietrzu będzie.

    Może trudno w to uwierzyć, ale całe budy dostawczaków klei się za pomocą
    taśmy. Jest ona znacznie mocniejsza od tej do listew, tylko że się jej w
    sklepie nie kupi (specjalne warunki przechowywania, coś tam emituje
    paskudnego po odklejeniu zabezpieczeń). Na tynku nie sprawdzałem, ale od
    takiej brudnej przemysłowej posadzki to tego nie da się oderwać w
    normalny sposób, trzeba skrobać albo szlifować. Nie mam pojęcia, co tam
    w niej siedzi, bo to patent/tajne/poufne.
    --
    Grzexs

  • 6. Data: 2022-12-08 00:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Jakiś czas temu mamuta na mocarnego tytana zmieniłem.
    > Nic nie odpadło póki co

    Ja tez mocowałem przypadkowo na tytana. 3 profile aluminiowe do ledów
    plus troche przewodu po scianie.
    Po kilku miesiacach odkleiły sie 2 profile i przewód. Gówno a nie klej
    :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

  • 7. Data: 2022-12-08 01:40:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 8 grudnia 2022 o 00:59:45 UTC+1 Grzexs napisał(a):
> [...]
    > normalny sposób, trzeba skrobać albo szlifować. Nie mam pojęcia, co tam
    > w niej siedzi, bo to patent/tajne/poufne.
    Są kleje którymi klei się statki kosmiczne. Maja dwie wady.cene i że w sklepie za
    rogiem się nie da ich kupić. Dałem możliwe do zastosowania rozwiązanie. Jak byś nie
    wiedział to ja nie z tych co pierdolą, w staropolskim słowa znaczeniu. Zastanów się i
    odpowiedź. Co wniosło do dyskusji to co napisałeś. Mechanizm utwardzania takich taśm
    jest prosty jak pierdolenie czesto na grupach uskuteczniane. Taki sam jest w
    silikonie jednoskładnikowym i klejach błyskawicznych. Wilgoć a w zasadzie jony OH
    uruchamiają mechanizm utwardzania kleju. To dlaczego jak taśma jest zwinięta w rolkę
    to mechanizmie nie działa. Związek siarki blokuje. Papier albo folia zabezpieczająca
    nasączona jest jakiś związkiem siarki. Po odklejeniu jak odparuje to klej się
    utwardza. Już wiesz jak to działa i możesz wszystkim to wytłumaczyć.

  • 8. Data: 2022-12-08 09:16:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 8 grudnia 2022 o 00:59:53 UTC+1 Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Kris k...@g...com ...
    > Ja tez mocowałem przypadkowo na tytana. 3 profile aluminiowe do ledów
    > plus troche przewodu po scianie.
    > Po kilku miesiacach odkleiły sie 2 profile i przewód. Gówno a nie klej

    https://tytan.com/pl/produkt/kleje/klej-mocarny/
    Reklamacje pisz;) 30 lat gwarancji

  • 9. Data: 2022-12-08 11:11:51
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-08 o 00:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Ja tez mocowałem przypadkowo na tytana. 3 profile aluminiowe do ledów
    > plus troche przewodu po scianie.
    > Po kilku miesiacach odkleiły sie 2 profile i przewód. Gówno a nie klej
    Brudne ściany miałeś :( tego nie widać ale nawet minimalny pył wystarczy
    żeby już dobrze nie chwycił, każde miejsce klejenia musi być
    odtłuszczone i odpylone.

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2022-12-09 19:03:03
    Od: Grzexs <g...@w...plx>

> [...]
    utwardza. Już wiesz jak to działa i możesz wszystkim to wytłumaczyć.

    No tak, trudno dyskutować z kimś, kto wszystko wie lepiej. Więcej tego
    błędu nie zrobię. -> KF
    --
    Grzexs