  • 1. Data: 2021-09-23 13:47:38
    Temat: Dlaczego w Polsce pompa ciepła klimy, monoblock jest sprzedawana do centralnego ogrzewania ?
    Od: a a <m...@g...com>

    Przejrzałem kilkadziesiąt ofert ze świata
    i pompa ciuepla typu monoblock ma przeznaczenie wyłącznie do klimy a nie do
    centralnego ogrzewania z użyciem wody.

    Ta produkcja azjatycka, japonska, chińska trafdia do Azji, Afryki, Hameryki, Kanady i
    ma zastosowanie jako pompa ciepła do klimy i wymiennik jest powietrzny w domu,
    biurze, pokoju

    Ale w polskim klimacie monoblock klimy nie nadaje się do centralnego ogrzewania, bo
    zostal zaprojektowany do innego przeznaczenia

    Wymiennik z wężownicami musi byc dopasowany do pojemności wodnej instalacji, do
    długości instalacji, która jest 10 razy dłuższa niż w przypadku klimy, inne jest
    cisnienie bo to instalacja wodna dla wszystkich kondygnacji, od piwnicy , parter,
    1.pietro, strych

    Należy o tym pamiętać, aby nie kupić pompy ciepła do klimy typu monoblock, gdyż nie
    nadaje się do centralnego ogrzewania.

    Co z tego że tansza, że monoblock, gdy częśc ciepła, czyli wymiennik z węzownicami
    pozostaje na polu, także wtedy gdy mrozy -10 -30 C

    I monoblock się wyłącza gdy mrozy -20 C, bo tak zostal zaprojektowany

    A jaka jest żywotnośc calego sprzętu, który latami jest narażony na zimno, wilgoć,
    deszcz , śnieg, oblodzenie w polskim klimacie ?

    Sam parownik na polu to element p[asywny, kręci się jedynie wentylator i jak się
    oblodzi, to zacznie się tłuc i wiadomo gdzie problem.

    A monoblock klimy na polu to jak wystawienie telewizora na pole i cala elektronika na
    mreozie, upale, deszczu, mrozie.

    Monoblock klimy ma przeznaczenie do zasilania nawiewu powietrzem i jest przeznaczony
    na inne rynki niż Europa Środkowa , Polska

    Rynkami jest Azja z upałami i klima chłodzi, a jedynie czasami grzeje, gdy zimno, ale
    tam nie ma silnych mrozów jak w Polsce
    i dlatego instalacja, konstrukcja, elektronika, nie jest projektowana i zabezpieczona
    przed silnymi mrozami, sniegiem i gdy wiatrak się oblodzi to się uszkodzi, bo go nic
    nie defrostuje.

    Nie wiem kto promuje takie wadliwe rozwiązanie w Polsce i dlaczego

    Gdy do centralnego ogrzewania musimy kupić pompę ciepła z wężownicami i zainstalować
    ja w domu, w kotłowni, w piwnicy, a nie na polu.

    Musimy dobrac pompe obiegową takiej mocy i przepływu, aby na powrocie z instalacji
    c.o. woda nie miała 15 C

    A sam parownik na polu niech stoi, bo niczego sie nie ryzykuje
    bo tam tylko termostat, wiatrak i 2 czujniki

  • 2. Data: 2021-09-23 14:20:35
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/09/2021 13:47, a a wrote:
    > i pompa ciuepla typu monoblock ma przeznaczenie wyłącznie do klimy

    Upadłeś na głowę?

    https://haier-ac.pl/pompa-ciepla-cocwu-r32/

    > Ale w polskim klimacie monoblock klimy nie nadaje się do centralnego ogrzewania, bo
    zostal zaprojektowany do innego przeznaczenia

    Gówno prawda, pompy sprzedawane są pod zastosowanie jako ogrzewacze c.o.

    > Należy o tym pamiętać, aby nie kupić pompy ciepła do klimy typu monoblock, gdyż nie
    nadaje się do centralnego ogrzewania.

    Upadłeś na głowę? One sę sprzedawane *POD* centralne ogrzewanie,
    wyłacznie w tym celu ludzie je kupują.

    Klimatyzator monoblock? Nie widziałem jeszcze, choć nie wykluczam że są,
    z obiegiem wody.

    > I monoblock się wyłącza gdy mrozy -20 C, bo tak zostal zaprojektowany

    Upadłeś na głowę?

    https://library.mitsubishielectric.co.uk/pdf/book/PU
    HZ-HW50-140VHA2-YHA2#page-2

    Pompy wytrzymujące -25 i dające ciepło to normalna rzecz.

    > Nie wiem kto promuje takie wadliwe rozwiązanie w Polsce i dlaczego

    Niemieccy reptalianie.

  • 3. Data: 2021-09-23 15:11:06
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 13:47 a a <m...@g...com> pisze:

    > Przejrzałem kilkadziesiąt ofert ze świata
    > i pompa ciuepla typu monoblock ma przeznaczenie wyłącznie do klimy a nie
    > do centralnego ogrzewania z użyciem wody.

    zobacz głąbie kapuściany:

    https://www.toshiba-hvac.pl/produkty/pompy-ciepla-po
    wietrze-woda-serii-estia-i-estia-powerful

    masz tam na obrazku "klimę" która stoi na dworze lub na polu i "moduł
    hydrauliczny" który stoi w kotłowni.
    Dopuszczalna odległość między "klimą" a "modułem hydraulicznym" 30m.
    Możesz go postawić w szczerym polu (aby nie było infradźwięków) i będzie
    działać, bo musi. Te jednostki stoją na dachach wieżowców i grzeją ciepłą
    wodę w łazienkach. Dopuszczalna różnica poziomów między urządzeniami to
    też 30m (pi razy drzwi 12 kondygnacji).
    Toshiba to nie jest polska firma a globalna. Te same produkty oferuje na
    wszystkich kontynentach.
    Zakres pracy od -25 st.C

    Skończ pisać te swoje niczym nie poparte banialuki.

    TG

  • 4. Data: 2021-09-23 15:14:41
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-09-23 o 14:20, heby pisze:

    > Upadłeś na głowę?
    Po co tego trolla karmisz? olej go.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2021-09-23 15:27:33
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/09/2021 15:14, Janusz wrote:
    > Po co tego trolla karmisz? olej go.

    To nie jest troll. Prawdziwych trolli juz nie ma :(

  • 6. Data: 2021-09-23 15:27:53
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 23 September 2021 at 14:20:42 UTC+2, heby wrote:
> [...]
    HZ-HW50-140VHA2-YHA2#page-2

    > Pompy wytrzymujące -25 i dające ciepło to normalna rzecz.
    gadu gadu do obiadu

    Toshiba : wszystkie pompy monoblock mają przeznaczenie clima

    Nie interesuje mnie sprzedawca a producent

    tutaj sp;rawnośc podczas mrozów : czyli 1

    "The heat pump's performance is limited by the Carnot cycle and will approach 1.0 as
    the outdoor-to-indoor temperature difference increases, which for most air source
    heat pumps happens as outdoor temperatures approach -18 °C / 0 °F.

    tutaj hałas wentylatora

    "Fans and compressors make noise. Locate the outdoor unit away from windows and
    adjacent buildings, and select a heat pump with a lower outdoor sound rating
    (decibels).

    Daj ten sam link po japońsku to zobaczysz różnicę, że to pompa do klimy

    Tutaj katalog manualów i znajdź mi pompę monoblock Mitsubishi do centralnego
    ogrzewania z kaloryferami

  • 7. Data: 2021-09-23 15:29:15
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 23 September 2021 at 15:11:08 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:

> [...]
    > wszystkich kontynentach.
    > Zakres pracy od -25 st.C
    >
    > Skończ pisać te swoje niczym nie poparte banialuki.

    Nie interesują mnie polskie wynalazki.

    Znajdź manual producenta pompy ciepła monoblock Toshiba , do centralnego ogrzewania
    kaloryferami

  • 8. Data: 2021-09-23 15:29:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/09/2021 15:27, a a wrote:
    > Tutaj katalog manualów i znajdź mi pompę monoblock Mitsubishi do centralnego
    ogrzewania z kaloryferami

    Dlaczeho kaloryferami? Od kiedy c.o. to tylko kaloryfery?

    A moja może być? SprSun. Grzeje koaloryfery, aż miło.

  • 9. Data: 2021-09-23 15:29:44
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 23 September 2021 at 15:27:54 UTC+2, a a wrote:

> [...]
    >
    > Tutaj katalog manualów i znajdź mi pompę monoblock Mitsubishi do centralnego
    https://www.mitsubishi-electric.co.nz/manuals.aspx?p
    rod=aircon&sec=model&type=Wall#model

  • 10. Data: 2021-09-23 15:30:31
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>