  • 11. Data: 2017-12-02 21:41:09
    Temat: Re: Do Zenka: fotele kinowe
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    > I skad te 4k wezmiesz? Z wyjatkiem super kin w reszcie leci 2,5k. Przy 4k potrzebny
    jest niemozliwy do masowego zrobienia przesyl danych.

    Oj tam oj tam. Patrzac przyszlosciowo mysle o przejsciu na 4K po prostu.
    Sa platformy netowe jak Netfliks "nadajace" w 4K a i na YT znajdzie sie
    nie malo filmikow w tym standardzie. Prawda jest taka, ze robi sie z
    tego standard. W glupim telefonie sa kamerki 4K i warto bylo by to
    wykorzystac. Nie prawda tez jest, ze z kanalow netowych nie widac
    roznicy. Ja widze roznice na ekranie 4K w telefonie, choc sam pare lat
    temu uwazalem, ze fhd na tak malym ekranie to gruba przesada. Filmik 4K
    nagrany tlefonem i odtwarzany na ekranie 5,5" wyglada naprawde lepiej
    niz zwykle fhd. Mysle, ze na duzym ekranie moze byc znacznie lepiej.
    Tradycyjna i satelitarna telewizja w ogole sie nie sugeruje. Tam
    zwyczajnie poza reklamami juz nie ma co ogladac. Jak tak dalej pojdzie,
    to jeszcze za naszego zycia zobaczymy kolejna rewolucje tj. kres
    telewizji jak znamy.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2017-12-02 21:49:02
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

> [...]

    Sa platformy netowe jak Netfliks "nadajace" w 4K a i na YT znajdzie sie
    nie malo filmikow w tym standardzie. Prawda jest taka, ze robi sie z
    tego standard i planujac zakup dzis zwyczajnie szkoda sie utopic na
    dluzej. W glupim telefonie sa kamerki 4K i warto bylo by to wykorzystac.
[...]
    zwyczajnie przerywnikow miedzy reklamami nie daje sie ogladac. Jak tak

  • 13. Data: 2017-12-02 21:53:34
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 2 grudnia 2017 16:05:38 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > I skad te 4k wezmiesz?

    Netflix. Wszystkie seriale które ostatnio oglądam są w 4k.
    Kupiłem se nowy tv - i jak to nowy, wziąłem już 4k. Całkowicie na zapas,
    bo cenowo praktycznie to samo co fullhd. Zdradziłem swoją plazmę, wziąłem
    samsungowego leda 4k hdr. Kąty widzenia ma dużo gorsze od plazmy ale kolory
    no i ten 4k w netflixie.. naprawdę widać różnicę na wieeelki plus :-)

    Netflixowy 4k to taki trochę upośledzony 4k, bo bitrate ma ok ~15Mbit
    ale widać różnicę w stosunku do fullhd :)

    Wkurwiał mnie tylko zbyt płynny obraz (jak "opera mydlana" / teatr) ale w
    końcu dorwałem opcję która tą płynność wyłącza i teraz jest tak jak ma
    być, czyli "kinowo" ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2017-12-02 21:54:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Od dziesieciu tysiecy sie zaczynaja. Przypuszczam ze watpie jakoby w przeciagu kilku
    miesiecy projektor 4k mial kosztowac 2000 zlotych.

  • 15. Data: 2017-12-02 22:14:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W AVCHD fullhd to minimum 24Mb/s a to samo w MOV 35Mb/s. I to przy kodowaniu koloru
    4:2:0. Jak dolozyc dwojke na ostatnim miejscu to sie robi pomiedzy 60 a 100Mb/s.
    4:2:0 to dla uzytkownika, 4:2:2 to minimum co sie nadaje do zastosowan komercyjnych.
    Wersja max to 4:4:4:4 i to dopiero odpowiada tasmie filmowej. Taki sygnal po
    kompresji to 1 do 5 Gb/s. Mojego limitu w Play wystarczylo by na niecala minute filmu
    a sciagal bym go z tydzien.

  • 16. Data: 2017-12-02 23:08:04
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 2 grudnia 2017 22:14:50 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    kompresji to 1 do 5 Gb/s. Mojego limitu w Play wystarczylo by na niecala minute filmu

    To co mówisz to teoria :-) Praktyka jest taka, że odpalam netflixowy film w
    4k i widzę różnicę w stosunku do fullhd, a obraz jest ŻYLETA ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2017-12-02 23:14:32
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Z ogladanie w domu w 4k jest taki sam pierdolec jak z kablami glosnikowymi ze
    zlota.
    chciałem coś w ten deseń napisać. monitory do których jesteśmy
    przyzwyczajeni, nie zostały stworzone do wyswietlania filmów. Teraz dla
    nas film 320 punktów to jakaś porażka, ale 30 lat temu rambo 2 na
    telewizorze 28 cali wyglądał super! Trochę podobnie jest z projektorami.
    ja mam tylko 800x600, jak stanę 30cm od ściany to mogę palcem piksele
    liczyć, ale 3metry od ściany, obraz jest "na oko" dużo lepszy niż na
    monitorze ips! (z wyjątkiem czerni - ale to chyba oczywiste). Nie
    zobaczycie tych punktów, tak jak megapixeli w aparatach....

    ToMasz

  • 18. Data: 2017-12-02 23:16:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 2 grudnia 2017 23:08:05 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    >
    > To co mówisz to teoria :-) Praktyka jest taka, że odpalam netflixowy film w
    > 4k i widzę różnicę w stosunku do fullhd, a obraz jest ŻYLETA ;)

    Nie będę się upierał że nie- ale ja tam różnicy nie widzę.
    Może to jest tak jak z audiozboczeńcami?
    Coś na wzór "ślepego testu" trzeba by zrobić- Kilkanaście fragmentów filmów Tobie
    pokazać i żebyś zgadł które fhd a które 4k.

  • 19. Data: 2017-12-02 23:27:31
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 2 grudnia 2017 23:16:42 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > Coś na wzór "ślepego testu" trzeba by zrobić- Kilkanaście fragmentów filmów Tobie
    pokazać i żebyś zgadł które fhd a które 4k.

    Bez jaj - różnica jest ogromna - patrz na twarze aktorów - widać absolutnie
    każdy szczegół :D Ale niektórzy tak mają - moja żona nie widzi różnicy
    między SD, a HD. Nie widzi różnicy między tym domyślnym super płynnym
    trybem "motion plus 130Hz" (czy tam więcej nawet - nie wiem dokładnie,
    który mi nie pozwalał ogladać żadnego serialu czy filmu), a domyślnymi
    "kinowymi" bodaj 24/25Hz :-) Ja na ten obraz nie mogłem patrzeć - coś
    strasznego.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2017-12-02 23:38:41
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/2/2017 11:16 PM, Kris wrote:
    > Nie będę się upierał że nie- ale ja tam różnicy nie widzę.

    Dwa monitory postawione obo siebie, FHD i 4K mają wyraźną różnice w
    przypadku wyglądu ikon, tekstu i gui, na 4k nie dostrzegam ząbków. W
    przypadku filmów możesz np. zaobserwować to w postaci ostrości włosów. W
    4K widać je wręcz upiornie dokładnie tak że można liczyć. Dodatkowo wraz
    z technologią 4K pojawiły się nowe sposoby kodowania obrazu co dodatkowo
    podbija ostrość. FullHD jednak często leciał w mpeg-2 co powodowało
    rozmycie u koncowego klienta. Do dzisiaj niektóre stacje FullHD mają
    jakośc ledwo co lepsza od PAL tylko z powodu gównianego kodowania gdzieś
    po drodze. Nowe techniki to zmienią, czekaj tylko aż wszyscy zaczną
    enkodować obraz h265 lub może czymś lepszym.

    Warto zerknąc na seriale z Netflixa żeby zrozumiec różnicę. Nie jest ona
    kolosalna dla kogoś kto ma wadę wzroku, ale jest widoczna.

    Netflix w przeciwieństwie do nadawców naziemnych może sobie pozwolić na
    bardzo przyzwoite pasmo do klienta. Na tyle wysokie że 4K ma sens. W
    przypadku nadawców satelitarnych pewnie bedzie inaczej, tzn będa ciąć
    pasmo, albo stare urzadzenia uniemożliwią przejście na inne kodowanie.

    > Może to jest tak jak z audiozboczeńcami?

    To jeszcze nie videofilstwo. Myślę że zacznie sie ono przy 4k->8k.
    Dlatego lepiej miec telewizor 100Hz @ 4k niż 50Hz @ 8k bo te 50Hz
    róznicy widać znacznie lepiej niż 4k różnicy.

    > Coś na wzór "ślepego testu" trzeba by zrobić- Kilkanaście fragmentów filmów Tobie
    pokazać i żebyś zgadł które fhd a które 4k.

    Nie trzeba. Widac jak na dłoni. Można to zobaczyć na byle filmie z
    Youtube w 4k. Ale powtarzam - wady wzroku uniemozliwiają dostrzeganie
    tych szczegołów podczas normalnego oglądania TV. Natomiast bez wady
    wzroku robiono dziesiątki eksperymentów i wyszlo na to że to jeszcze nie
    epoka złotych kabli ethernetowych do poszerzania spektrum góry koloru.
    Ludzie widza różnicę czyli jeszcze nie sufit.

    PS. Twarze w 4K wyglądaja upiornie dokładnie z cała precyzją
    odwzorowania porów. FullHD jednak nie ujawniało *takich* detali. Ale ci
    aktorzy sa ... normalni, a fe!