  • 1. Data: 2019-08-19 08:58:21
    Temat: Dobór kotła gazowego przez fachowca
    Od: Kris <k...@g...com>

    W sobotę rozmawiałem ze znajomym który własnie skończył dom budować
    Dom parterowy ok 10x10m, dach kopertowy, poddasze póki co nieużywane
    Jako ze w najbliższym czasie będę kupował kocioł gazowy zapytałem go co kupił, jakiej
    mocy itp
    Odpowiedział ze się na tych rzeczach kompletnie nie zna i zaufał firmie która mu
    instalacje robiła i kupowali co tam było potrzebne
    Pytam go o cenę to mówi że ponad 10tys sam kocioł- Vailant o mocy ponad 30kW
    Chata raczej dobrze ocieplona, na parterze podłogówka, na poddaszu wyprowadzone rurki
    pod grzejniki
    Głupota totalna z tymi grzejnikami ale tak mu doradzono.
    No moje oko kocioł dużo za duży dla tego domu. Podejrzewam ze wyczuli jelenia który
    zgodził się na opcję "robota+ materiał" to go skroili bezczelnie
    A może się mylę i kocioł o mocy ponad 30kw jest odpowiedni dla takiej chatki?

  • 2. Data: 2019-08-19 10:01:22
    Temat: Re: Dobór kotła gazowego przez fachowca
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    oglegroups.com...
    > A może się mylę i kocioł o mocy ponad 30kw jest
    > odpowiedni dla takiej chatki?

    O wiele za duży. Ja mam 14 kW a mógłby być o
    połowę mniejszy i też by pewnie wystarczył.

    Pytanie jaką ma moc minimalną ten kocioł Vailant
    30 kW?

  • 3. Data: 2019-08-19 10:17:32
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 sierpnia 2019 08:58:22 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    >Podejrzewam ze wyczuli jelenia który zgodził się na opcję "robota+ materiał" to go
    skroili bezczelnie

    a ja podejrzewam ze są niekompetentni. "Zawsze dawali 30kW to i tu bedzie dobry".

    b.

  • 4. Data: 2019-08-19 10:28:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 sierpnia 2019 10:17:33 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > a ja podejrzewam ze są niekompetentni. "Zawsze dawali 30kW to i tu bedzie No i do
    tego 15kw kosztuje 5tys(strzelam) a 30 kW 10tys
    Lepsza prowizja jest od 10tys niż od 15tys
    I żeby nie było- nie byli to Mietek z Zenkiem co to starym żukiem taczkę na budowę
    przywożą.
    Firma "instalacje kompleksowe ble ble ble" faktury gwarancja itp.
    Ja mając większy metraż do grzania skłaniam się ku kotłowi termeta za ok 3-3,5tys a
    tu jakiś sprzęcior za ponad 10tys
    Rocznica 7tys na ustrojstwie co to w kotłowni wisi i za bardzo się nawet pochwalić
    nie można;) Bo raczej jakoś specjalnie oszczędniejszy czy bardziej funkcjonalny ten
    za 10ty od tego za 3tys to nie będzie jak podejrzewam

  • 5. Data: 2019-08-20 16:59:47
    Od: Hans Kloss <l...@g...com>

    Na forum.info-ogrzewanie.pl są tacy pseudo fachowcy, mający po kilkanaście tysięcy
    postów, co doradzą kupno kotła o większej mocy, bo ma niby większą sprawność.

  • 6. Data: 2019-08-21 12:01:12
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 19.08.2019 o 08:58, Kris pisze:
> [...]
    instalacje robiła i kupowali co tam było potrzebne
    > Pytam go o cenę to mówi że ponad 10tys sam kocioł- Vailant o mocy ponad 30kW
    Temat był tu wielokrotnie wałkowany. Wnioski były takie, że "fachowcom"
    opłaca się dać jak największy kocioł, bo mają większy zysk. To, że potem
    klient wykorzystuje moc na 25% ich nie obchodzi.
    U mamy w domu z lat 60-tych bez ocieplenia (pustak żużlowy i cegła) jest
    kocioł 24 kW i daje radę. Dom ma 10x12, dach płaski, dużo okien.
    Ktoś mądrze zauważył, że kocioł powinno się dobierać na 97% dni w
    sezonie grzewczym. Jak się trafi te 3% z największym mrozem, to wtedy
    można zależnie od upodobań dogrzewać się farelką, grzanym winem,
    kołderką, albo nawet spalić dodatkowe kalorie pod tą kołderką, jak się
    ma chęć i z kim.
    Jacek

  • 7. Data: 2019-08-21 14:37:09
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

> [...]
    zgodził się na opcję "robota+ materiał" to go skroili bezczelnie
    > A może się mylę i kocioł o mocy ponad 30kw jest odpowiedni dla takiej chatki?

    Tak dobrze ze 2x przewymiarowany.
    Ja mam Junkersa 14 kW na dom z przełomu lat 80/90. Podstawa też około
    10x10, parter + piętro. Kocioł generalnie większość czasu się raczej nudzi.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 8. Data: 2019-08-21 21:31:33
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > a ja podejrzewam ze są niekompetentni. "Zawsze dawali 30kW to i tu bedzie dobry".

    A może nie ma zbiornika CWU i kąpie się na przelewowym?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2019-08-22 14:10:56
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > A może nie ma zbiornika CWU i kąpie się na przelewowym?

    Nawet jeżeli, to zwykle 24 kW pod przepływowy zdaje się wystarcza.

    Pzdr

    --
    /__/_* /