  • 1. Data: 2018-05-09 20:09:55
    Temat: Dobór pompy do studni
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    Nie za bardzo wiem jak ugryźć temat doboru pompy do studni, tak żeby mogła
    działać bez hydroforu i zasilała moją instalację nawadniajacą w ogrodzie.
    Mam instalację nawadniajacą pracującą w zakresie cińnień 1-4 bar.
    Zmierzyłem że podłączona do sieci (nie wiem jakie ciśnienie) pobiera 30l
    wody na minutę i w niecałą godzinę pobiera metr sześcienny wody i tyle na
    dzień wystarcza.
    Czy wystarczy pompa dająca ciśnienie powyżej 4 bar i maksymalnym poborze
    wody 30l na minutę?

  • 2. Data: 2018-05-10 09:17:04
    Temat: Re: Dobór pompy do studni
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 09.05.2018 o 20:09, Bob Budowniczy pisze:
> [...]
    > Zmierzyłem że podłączona do sieci (nie wiem jakie ciśnienie) pobiera 30l
    > wody na minutę i w niecałą godzinę pobiera metr sześcienny wody i tyle
    Ja kupiłem polską pompke Omnigena z serii WZ i jestem zadowolony.
    Działa bez zarzutu i nie była droga.
    Zobacz na ich stronie, bo mają spory wybór i na pewno coś dopasujesz.
    Natomiast nie wiem, jak tam wygląda u Ciebie odcinek od lustra wody w
    studni do pompy - czy pompa będzie w stanie zassać? Jeżeli pompa będzie
    powyżej lustra wody, to potrzebny będzie zawór zwrotny i od czasu do
    czasu (po dłuższej przerwie) może okazać się konieczne ręczne zalewanie
    pompy.
    Nie wiem, na ile znasz się na pompach, ale napiszę, że są to pompy
    wirowe, które bez wody nie mają zdolności zasysania. Inaczej mówiąc, aby
    pierwszy raz pompa zaczęła pompować musi zostać napełniona wodą.
    Zawór zwrotny na przewodzie ssącym zabezpiecza pompę przed opróżnieniem
    po wyłączeniu, ale nie każdy zawór jest tak idealnie szczelny, żeby
    trzymał w nieskończoność. No i w zimie pompa musi być opróżniona, a więc
    minimum raz w roku trzeba ją zalewać.
    Jacek

  • 3. Data: 2018-05-10 10:56:48
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-10 o 09:17, Jacek pisze:
    > Ja kupiłem polską pompke Omnigena

    Ale to nie jest polski wyrób. Firma jest polska, ale wyroby chińskie.
    Firma jest tylko dystrybutorem.
    Z pompami studziennymi natomiast jest pewien problem. Jeżeli złoże
    zawiera duże ilości drobnego piasku kwarcowego to nie ma bata, że tania
    pompa wcześniej czy później padnie. Znam przypadki, gdzie ludzie już
    kupili w przeciągu kilku lat 3 czy 4 pompę. Niestety reklamacje nie są
    uwzględniane w takich przypadkach. Aby oczyścić złoże z tego drobnego
    piasku to nierzadko trzeba pompować ze studni wodę przez kilka lat.
    Co do konkretnych modeli pomp to nie doradzę, bo w tym nie siedzę, ale
    ważne żeby zwrócić uwagę czy producent danej pompy gwarantuje odporność
    pompy na piasek. W większości pomp producenci asekurują się zapisem
    choćby takimi klauzulami: "Przeznaczone są do tłoczenia czystej, zimnej
    wody nie zawierającej elementów stałych szlifujących lub długowłóknistych".
    Dlatego trzeba szukać takiej pompy, dla której producent gwarantuje
    odporność na piach.

  • 4. Data: 2018-05-10 18:31:41
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.05.2018 o 10:56, Uzytkownik pisze:
    > Ale to nie jest polski wyrób. Firma jest polska, ale wyroby chińskie
    To możliwe.
    > Z pompami studziennymi natomiast jest pewien problem. Jeżeli złoże
    > zawiera duże ilości drobnego piasku kwarcowego to nie ma bata,
    Zależy, gdzie kto mieszka. Ja nie mieszkam na Mazowszu, gdzie ziemie są
    piaszczyste i nie mam z tym problemu.
    U nas nawet nie mówi się (o nieboszczyku) "iść do piachu" ;-)
    Jacek

  • 5. Data: 2018-05-13 18:08:54
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

> [...]
    > dzień wystarcza. Czy wystarczy pompa dająca ciśnienie powyżej 4 bar
    > i maksymalnym poborze wody 30l na minutę?

    To co, nie ma fachowca co by potrafił doradzic dobór pompy?