  • 1. Data: 2017-12-20 08:37:25
    Temat: Docieplenie domu
    Od: mek <m...@g...com>

    witam
    posiadam dom z lat 90 i chcialbym go ocieplic. jest jakis styropian ale
    chyba z 8 cm i na to elewacja.
    przy docieplaniu budynku trzeba zrywac elewacje czy mozna styropian
    dawac na elewacje odrazu ?
    dom 220 m - jakie mniejwiecej koszty ocieplenia budynku i polozenia
    elewacji ?

  • 2. Data: 2017-12-23 22:04:42
    Temat: Re: Docieplenie domu
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    mek <m...@g...com> napisał(a):

    >przy docieplaniu budynku trzeba zrywac elewacje czy mozna styropian
    >dawac na elewacje odrazu ?

    Lepiej zerwac, bo nie wiadomo, czy stara elewacja utrzyma (i jak dlugo)
    ciezar nowej. Do tego te 8 cm styropianiu z lat 90 to pewnie juz mocno odlezale
    i nieszczelne.

    >dom 220 m - jakie mniejwiecej koszty ocieplenia budynku i polozenia
    >elewacji ?

    Jak mozna napisac ile, skoro nawet laskawie nie podales ile tego syropianu ma byc
    (jakiej grubosci) i jakies klasy lambda.
    Ceny sa rozne i nie da sie sensown ie oszacowac, bo jeden kladzie 15cm najtanszego a
    inny 25-30
    grafitowego.

  • 3. Data: 2017-12-24 09:19:16
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-12-23 22:04, Przesmiewca wrote:
> [...]

    pewnie da sie zrobic, kwestia czy wykonawca bedzie chcial dac na to
    jakakolwiek gwarancje

    > Lepiej zerwac, bo nie wiadomo, czy stara elewacja utrzyma (i jak dlugo)
    > ciezar nowej. Do tego te 8 cm styropianiu z lat 90 to pewnie juz mocno odlezale
    > i nieszczelne.

    niekoniecznie, montujesz przeciez do muru tak czy inaczej

    zalezy na czym, gdzie, czym i w jakim terminie

    kompletnie inne ceny bedziesz mial dla prostej prostokatnej bryly
    parterowej w nieduzym miescie w okolicy granicy z ukraina jezeli
    zalozysz najtansze materialy i umowisz sie z polrocznym wyprzedzeniem a
    zupelnie co innego wyjdzie ci za skomplikowana bryle z dwoma pietrami w
    centrum warszawy 'na juz'

    > Jak mozna napisac ile, skoro nawet laskawie nie podales ile tego syropianu ma byc
    > (jakiej grubosci) i jakies klasy lambda.

    sama roznica w cenie miedzy styro 10 a 20 cm to akurat w calosci kosztow
    jest pewnie pomijalna

  • 4. Data: 2017-12-27 12:56:57
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał(a):

    >pewnie da sie zrobic, kwestia czy wykonawca bedzie chcial dac na to
    >jakakolwiek gwarancje

    Najprawdopodobniej beda chcieli zrywac. U mnie kazdy kto przyszedl chcial.

    >niekoniecznie, montujesz przeciez do muru tak czy inaczej

    W budynku z roku 1997, gdzie sciana byla potrojna i bodajze 10 cm styro w srodku,
    po zbiciu zewnetrznej przegrody okazalo sie, ze styro we wnetrzu dawno utracilo
    ciaglosc
    izolacji, do tego dodatkowo wyszly bledy montazu i nie wygladalo to za ciekawie. Plus
    sam styro
    byl wyraznie juz pozolkly i inie dajacy juz zadnej klasy ocieplenia.
    Na obrazie termowizyjnym taka izoalacja dawala pomaranczowo-czerwony, laciaty wyglad.

> [...]
    >zalozysz najtansze materialy i umowisz sie z polrocznym wyprzedzeniem a
    >zupelnie co innego wyjdzie ci za skomplikowana bryle z dwoma pietrami w

    Plus jak bardzo wysoki dom (AFAIR powyzej 12m.) to trzeba pamietac, ze wymagane juz
    jest pozwolenie
    na budowe i nie wystarczy samo zgloszenie. A to sie wiaze takze z odpowiednia
    dokumentacja projektowa :)

    >sama roznica w cenie miedzy styro 10 a 20 cm to akurat w calosci kosztow
    >jest pewnie pomijalna

    10 a 20 to 100% roznicy w grubosci wiec trzeba 2x wiecej styropianu.
    Co innego tez jak wezmiesz zwykly EPS o lambdzie 40, a co innego grafitowy XPS
    z lambda np. 29.