  • 1. Data: 2016-05-24 20:45:35
    Temat: Docieplenie poddasza pianką - kilka pytań
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Zamierzam ocieplić poddasze pianką PUR.
    Pianka będzie otwartokomórkowa ze względu na budżet.
    Mam kilka pytań:
    - czy warto zapłacić 1,5 x drożej za piankę Icynene z gwarancją na 20
    lat, czy brać tańszą np. Polychem?
    - jakie marki pianek są godne uwagi?
    Widziałem też próbki pianek od dwóch różnych wykonawców i wyglądają
    podobnie, z tym, że jedna jest położona równiutko (jak na piankę) a
    druga ma góry i doliny, co chyba nie najlepiej świadczy o tym, który
    natryskiwał.
    Na razie waham się pomiędzy firmami Domoterm (Racibórz) i Ekopur-System
    (Myszków). Znacie jeszcze jakieś przyzwoite firmy od pianek? Dobrze by
    było, aby wykonawca był gdzieś z południa kraju, najlepiej Śląsk lub
    Małopolska

    Jacek

  • 2. Data: 2016-05-25 07:11:12
    Temat: Re: Docieplenie poddasza pianką - kilka pytań
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 24 maja 2016 20:45:33 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > Mam kilka pytań:
    > - czy warto zapłacić 1,5 x drożej za piankę Icynene z gwarancją na 20

    nie warto - a kto ci tą gwarancje zrealizuje w razie "W"?

    Zeby była jasna sprawa: dałbyś tylko 15cm wełny? Zapewne nie bo to za słabe
    ocieplenie. A piana ma ten sam współczynnik co wełna.
    Zatem prawidłowo trzeba zrobić tak -dać najcieńszą pianę jaka firma zgodzi sie zrobić
    (bo dla 2cm w ogóle nie przyjedzie) i to zapewni szczelność od przedmuchów.
    Resztę do grubosci jakis 30cm trzeba uzupełnic wełną.

    b.

  • 3. Data: 2016-05-25 11:26:52
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-05-25 o 07:11, Budyń pisze:

> [...]
    zrobić (bo dla 2cm w ogóle nie przyjedzie) i to zapewni szczelność od przedmuchów.
    > Resztę do grubosci jakis 30cm trzeba uzupełnic wełną.

    To po co w ogole bawic sie z welna? przybic folie na krokwie i upchac
    welne. Albo dociac styropian miedzy krokwie, obrobic piana krawedzie i
    po krokwiach welna.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2016-05-25 11:28:25
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-05-25 o 11:26, Maniek4 pisze:

    > To po co w ogole bawic sie z welna?

    Pianą.

    TK

  • 5. Data: 2016-05-25 11:37:57
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-05-25 11:28, Maniek4 wrote:

    > Pianą.

    Dokładnie! Kogo stać to robi pianą i zapomina o temacie izolacji
    poddasza w zasadzie do końca życia budynku.

    Kogo nie stać to kombinuje.

    BTW, wczoraj na koniec dnia w pokojach na poddaszu (okna połaciowe od
    południa zasłonięte zewnętrzną roletą) komfortowe 22.5 ...

    Piotrek

  • 6. Data: 2016-05-25 14:21:24
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 25 maja 2016 11:37:58 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:

    > Dokładnie! Kogo stać to robi pianą i zapomina o temacie izolacji
    > poddasza w zasadzie do końca życia budynku.

    Z welna tak samo :-)
    Jak zle polozysz piane (a o to narazie nadal latwo, bo trzeba perfekcyjnie
    dobrac skladniki zeby po paru latach nie zaczelo pekac jak to juz ktos na
    zdjeciach pokazywal) to tez bedzie potrzebny remoncik. Ja tam jednak ufam
    bardziej poki co welnie, bo piana jest dosc sztywna i krucha, a krokwie
    pracuja. To, ze po nalozeniu wszystko jest szczelne nie oznacza, ze za 10
    lat miedzy krokwia, a piana nie zrobia sie szpary. Welna jest duzo bardziej
    elastyczna.

    > Kogo nie stać to kombinuje.

    Kombinuje? Po prostu kladzie welne - najdluzej poki co sprawdzona wspolczesna
    metode ocieplania dachu :D

    > BTW, wczoraj na koniec dnia w pokojach na poddaszu (okna połaciowe od
    > południa zasłonięte zewnętrzną roletą) komfortowe 22.5 ...

    Myslisz, ze z welna mialbys 26? :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2016-05-25 16:23:46
    Od: "papkin" <n...@s...die>

    Jacek wrote:
> [...]
    > Ekopur-System (Myszków). Znacie jeszcze jakieś przyzwoite firmy od
    > pianek? Dobrze by było, aby wykonawca był gdzieś z południa kraju,

    Z Raciborza robili w budynku w ktorym mieszkam obecnie, natrysk ma jedna wade -
    gory i dolny, miejscami gory sie odspajaja od dolin (pod ciezarem zanim to nie
    zwiazalo). Teraz bym CISNAL na ekipe tak: folia na krokwie (strecz jakis) i tam
    ZALEWAJA od gory przez szpary - to ma rosnac jak w foremce. Samo ze siebie (2-3
    lata)

    Jakie sa ceny za m2 przy 20cm grubosci? Negocjuja? Bo mialbym moze z 4 ogromne
    poddasza do zrobienia i musz zejsc z ceny bo ceny sa za wysokie. Zwykly dom
    robia w 2-3h, takze mieliby raptem na 2 dni roboty a moze i jeden dzien.

    Natrysk do formy strech - wiatroizolacja - da to rowna warstwe a na to w
    poprzek juz welna i KG. Folie stech mozna jakas mocniejsza zastapic, tak by
    pozniej to scianac a moze od razu jakas paroizolacyjna? Chodzi by "buly" sie
    nie odrywaly i bylo to rowne.

  • 8. Data: 2016-05-25 18:46:55
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 25 maja 2016 16:24:34 UTC+2 użytkownik papkin napisał:

    > zwiazalo). Teraz bym CISNAL na ekipe tak: folia na krokwie (strecz jakis) i tam
    > ZALEWAJA od gory przez szpary - to ma rosnac jak w foremce. Samo ze siebie (2-

    A co potem z tym streczem? Na gore daje sie membrane wysokoparoprzepuszczalna,
    a nie strecz, ktory jest zwykla nieprzepuszczalna dla pary folia :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2016-05-25 18:47:41
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 25 maja 2016 18:46:57 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > A co potem z tym streczem?

    Czekaj czekaj chyba zle zrozumialem - strecz od dolu na krokwie, nie od gory?
    No to jest calkiem spoko pomysl :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2016-05-26 09:59:35
    Od: "papkin" <n...@s...die>

    > Czekaj czekaj chyba zle zrozumialem - strecz od dolu na krokwie, nie
    > od gory? No to jest calkiem spoko pomysl :)
    > pozdr.

    no zrywasz i masz rowno bez gor i dolin / zwisow - kieszeni, taka folia bo
    widac jak rosnie, moze za cienka ale sa i budowlane grube, foremka by powstala
    tylko - na yt masz film - ktos tak u nas natryskuje, nie pamietam URL.

    Pur z R. to sie troche pali, na pewno nie jak papier, nie wiem jak wieksze
    polacie, nie pali sie jak styro oczywiscie, na pewno nie jest tez jak welna
    skalna ktora sie nie jara jak wiadomo ;-) takze piorunochron polecam i
    ubezpieczenie :P

    Piana nie tlumi dzwiekow dobrze, za lekka ;/ a robia to 2h wiec cena 10k (jaka
    placila rodzina) to chyba tanio nie jest. Nie wiem ile ich kosztuja
    odczynniki...

    Sorry za pisanie byle jak, nie chce mi sie ladnie :D