  • 1. Data: 2018-12-17 11:38:43
    Temat: Dom szkieletowy - montaż drzwi bez ościeżnicy.
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    Mam do wykończenia gotowy dom szkieletowy.
    Ściany wewnętrzne zbudowano tak że do drzwi 80 cm
    rozstaw belek pionowych jest 90 cm .
    Zamierzałem kupić drzwi z drewna sosnowego i takież ościeżnice.
    Wczoraj odwiedził mnie na budowie znajomy który
    pracuje w Szwecji przy wykańczaniu domów szkieletowych.
    On odradza mi kupowania jakichkolwiek ościeżnic, mówi że oni
    w Szwecji w otwór o szerokości 90 cm wstawiają od razu drzwi
    90 cm i do belek konstrukcyjnych montują wąskie listwy
    drewniane, tak aby po zamknięciu drzwi opierały się na tych
    listwach z ewentualną uszczelką.
    Jest to oczywiście rozwiązanie dużo tańsze niż kupowanie i
    montowanie ościeżnic.
    Jak myślicie, czy to jest dobra rada?
    --
    Tomasz

  • 2. Data: 2018-12-17 11:58:05
    Temat: Re: Dom szkieletowy - montaż drzwi bez ościeżnicy.
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-12-17 o 11:38, Tomasz pisze:
> [...]
    > drzwi opierały się na tych listwach z ewentualną uszczelką.
    > Jest to oczywiście rozwiązanie dużo tańsze niż kupowanie i montowanie

    Jak domek gospodarczy to tak.
    Jak do mieszkania to druciarstwo/kaszaniarstwo.

    Jak osadzić zaczepy rygla? Jak mocować zawiasy?

    Robert

  • 3. Data: 2018-12-17 12:09:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 grudnia 2018 11:57:57 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski
    napisał:

    > Jak osadzić zaczepy rygla? Jak mocować zawiasy?

    Dokładnie tak samo jak są zamocowane w futrynach
    Ktoś mający pojęcia o robieniu w drewnie spokojnie sobie z tym poradzi

  • 4. Data: 2018-12-17 12:14:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 grudnia 2018 11:39:24 UTC+1 użytkownik Tomasz napisał:

    > Jak myślicie, czy to jest dobra rada?

    Jeśli wizualnie będzie to tobie odpowiadac to technicznych przeciwskazań raczej nie
    ma
    Trochę wiecej dłubania przy mocowaniu zawiasów i frezowaniu otworów pod rygiel
    Biorąc jednak pod uwage że ceny ościeżnic zaczynają sie od ok 100zł
    https://allegro.pl/5-dni-oscieznica-sosnowa-futryna-
    drzwi-bezseczna-i7000037920.html
    to przemyśl czy gra warta świeczki

  • 5. Data: 2018-12-17 12:26:07
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-12-17 o 12:14, Kris pisze:

> [...]
    > Biorąc jednak pod uwage że ceny ościeżnic zaczynają sie od ok 100zł

    140 zł, ale to i tak jedyne słuszne rozwiązanie.

    Robert

  • 6. Data: 2018-12-17 12:30:26
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    > Jak domek gospodarczy to tak.
    > Jak do mieszkania to druciarstwo/kaszaniarstwo.
    >
    > Jak osadzić zaczepy rygla? Jak mocować zawiasy?

    Jest to normalny domek mieszkalny, parterowy ale z
    wykończeniem prymitywno-wiejskim,
    tylko prawdziwe drewno, bez żadnych bajerów i mebli z trocin.

    Problem jak osadzić zaczepy rygla i zawiasy spróbuje
    rozwiązać kupując jedne drzwi 90 na próbę.
    Jeśli nie spodoba mi się zostawię je jako drzwi do
    pomieszczenia gospodarczego.
    --
    Tomasz

  • 7. Data: 2018-12-17 12:39:08
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    > 140 zł, ale to i tak jedyne słuszne rozwiązanie.

    Widziałem te oscierznice ale one nie nadaja się aby zostawić je
    w naturalnym kolorze. Są klejone z krótkich kawałków i
    widoczne są wszystkie poprzeczne złączenia, a moje belki
    konstrukcyjne są idealne. Może są jakieś ościeżnice z drewna
    klejonego wzdłużnie ale nie wiem gdzie tego szukać.
    Na razie oglądałem w Castoramie.
    --
    Tomasz

  • 8. Data: 2018-12-17 12:48:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 grudnia 2018 12:25:58 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski
    napisał:

    > 140 zł, ale to i tak jedyne słuszne rozwiązanie.
    Może z odbiorem osobistym za stówe sprzeda;)
    119zł;)
    https://allegro.pl/futryna-oscieznica-sosna-bezseczn
    a-i7687769412.html

  • 9. Data: 2018-12-17 12:54:38
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 17-12-2018 o 12:39, Tomasz pisze:

> [...]
    > wszystkie poprzeczne złączenia, a moje belki konstrukcyjne są idealne.
    > Może są jakieś ościeżnice z drewna klejonego wzdłużnie ale nie wiem

    https://kornik.com.pl/k/oscieznice/

    yabba

  • 10. Data: 2018-12-17 15:22:31
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2018-12-17 o 12:48, Kris pisze:

    > Może z odbiorem osobistym za stówe sprzeda;)
    > 119zł;)
    > https://allegro.pl/futryna-oscieznica-sosna-bezseczn
    a-i7687769412.html

    Ale to są tez futryny wykonane z drewna
    sosnowego,surowego,klejonego metodą mikro
    wczepów i uszlachetnione naturalną okleiną sosnową.

    No widzisz, a ja chcę mieć naturalną strukturę bez zadnej
    okleiny. Chyba zamówie ekstra u jakiegoś stolarza.
    --
    Tomasz