  • 1. Data: 2018-08-19 18:06:02
    Temat: Dom szkieletowy - wykończeniówka
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    Czy ktoś z Was zna jakieś materiały (podręczniki, książki,
    PDFy itp) wyjaśniające szczegóły wykończeniówki w domach
    drewnianych, szkieletowych?

    Zamówiłem w firmie Danmar dom drewniany, parterowy, bez
    poddasza użytkowego.
    W umowie jest wykończenie domu na zewnątrz, wewnątrz będzie
    tylko szkielet bez izolacji i stropu. Belki stropowe będą. W
    wykańczaniu domów murowanych mam względnie duże
    doświadczenie natomiast jak wykończyć szkielet w środku i od
    czego zacząć mam bardzo liche pojecie. Strop planuję wykonać
    z desek typu podłogowego , na górze belek stropowych.
    Od dołu belki i deski maja być widoczne. Na tych deskach
    planuję rozwinąć 20 cm wełny mineralnej.
    Ściany z płyt kartonowo gipsowych chciałbym robić ale nie
    wszędzie, część ścian chce pokryć deskami drewnianymi
    pomalowanymi na biało farba transparentną. Nie mam pojęcia
    jak w takim szkielecie i w jakiej kolejności robić
    instalacje elektryczną.
    Jak wykończyć ściany w łazience i jak je uszczelnić z
    posadzką. Takich pytań mam mnóstwo.

    --
    Tomasz

  • 2. Data: 2018-08-19 18:58:32
    Temat: Re: Dom szkieletowy - wykończeniówka
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Tomasz wrote:
    > Czy ktoś z Was zna jakieś materiały (podręczniki, książki,
    > PDFy itp) wyjaśniające szczegóły wykończeniówki w domach
    > drewnianych, szkieletowych?

    Skontaktuj sie i poproś o pdf-a
    http://kanadom.pl/domy-szkieletowe/

    Pzdr T

  • 3. Data: 2018-08-19 21:50:59
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 19 sierpnia 2018 18:06:04 UTC+2 użytkownik Tomasz napisał:
> [...]
    > jak w takim szkielecie i w jakiej kolejności robić
    > instalacje elektryczną.
    > Jak wykończyć ściany w łazience i jak je uszczelnić z

    Byłem ponad dwa lata w USA i nie wiem jak się robi to w PL ale w USA:

    Prąd
    W kontrukcji drewnianej robi się dziury.
    W dziury wkładasz rurki elektryczne które łączysz ze sobą na sztywno.
    Do rurek dokręcasz gniazdkach i wyłaczniki (część która ma być ukryta).
    Przykręcasz płyte.
    A potem wycinasz.
    A potem malujesz i zakłądasz oprawki.
    https://youtu.be/b2wyM9V09nM

    Łazienka
    Na podłogę płyta OSB na to durock przykręcany do płyty.
    (w wersju premium klej) żeby nie skrzypiało
    Na ściany durock bezpośrednio do konstrukcji.
    Płytka.
    Fuga.
    https://youtu.be/b2wyM9V09nM

    Tu slowo klucz to durock-to płyta cementowa o grubości z reguły półcala wzmocniona
    siatką z "plastiku"

  • 4. Data: 2018-08-19 22:44:20
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2018-08-19 o 21:50, Bolko pisze:

> [...]
    > https://youtu.be/b2wyM9V09nM
    >
    > Tu slowo klucz to durock-to płyta cementowa o grubości z reguły półcala wzmocniona

    Dzieki za przydatną informacje ale czy ten durock da sie
    kupić w Polsce?
    --
    Tomasz

  • 5. Data: 2018-08-19 22:56:31
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-19 o 18:06, Tomasz pisze:
> [...]
    > szkielecie i w jakiej kolejności robić instalacje elektryczną.
    > Jak wykończyć ściany w łazience i jak je uszczelnić z posadzką. Takich

    No toś się wpakował :)

    Instalacje robi się bardzo prosto. Wiercisz otwory w belkach przy pomocy
    wierteł lub otwornic do drewna.

    Instalację elektryczną prowadzi się w rurach peszla z tworzywa
    niepalnego (samogasnącego). Puszki także z tworzywa niepalnego.

    Są 2 metody montażu puszek:

    1. Wierci się otwornicą otwory w gips-kartonie, deskach, a w nich
    obsadza się specjalne puszki do gips-kartonu takie z łapkami. Tam, gdzie
    mają być płytki wiercisz otwór poprzez płytkę i płytę GK. Przewody
    musisz umieścić obok miejsca  wiercenia tak, aby można je było sięgnąć
    poprzez wykonany otwór.

    2. Pomiędzy belkami przykręca się kawałki profilu do gips-kartonu np.
    UW75 lub CD60, a do niego przykręca się puszki przy pomocy blachowkrętów
    samowiercących. Profil mocuje się wkrętami do GK w takiej głębokości,
    aby puszki licowały się z zewnętrzną powierzchnią płyty GK, desek lub
    płytek. O tak: http://oi67.tinypic.com/bja8ad.jpg

    Przy okazji: używaj przewodów okrągłych. Płaskie ciężko się wciąga w peszle.

    Jeżeli chodzi o uszczelnienia to stosuje się folię w płynie na wszystkie
    powierzchnie, a wszystkie połączenia ścian oraz ścian z podłogą
    zabezpiecza się specjalną taśmą silikonową
    https://metaltech.sklep.pl/p/2657/15879/tasma-uszcze
    lniajaca-do-hydroizolacji-mapeband-120mm-mapei-hydro
    izolacje-chemia-budowlana-budownictwo.html

    którą klei się masą uszczelniającą.

    W domach szkieletowych największą bolączką są pęknięcia łączeń płyt GK.
    Ranty płyt muszą być wstępnie ukosowane, a następnie klejone z użyciem
    specjalnych taśm z włókna szklanego. Jednak najlepszym rozwiązaniem jest
    zastosowanie płyt OSB. Od wewnątrz najpierw przykręca się płyty OSB, a
    dopiero do tych płyt przykleja się i przykręca płytę GK. Przed
    przyklejaniem płyt GK do płyt OSB, płyty OSB należy zagruntować
    specjalnym gruntem do płyt OSB. Płyty OSB powinny się łączyć na belkach,
    a jeżeli miejsca łączeń wychodzą poza belkami to należy pod te łączenia
    przykręcić pasy z pociętej płyty OSB lub profile GK tak, aby nie
    występował tzw. efekt klawiszowania.

  • 6. Data: 2018-08-19 23:02:43
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-19 o 22:44, Tomasz pisze:

    > Dzieki za przydatną informacje ale czy ten durock da sie kupić w Polsce?
    > --
    > Tomasz

    Oczywiście, że się da. W każdym porządniejszym sklepie/składzie
    budowlanym oraz marketach budowlanych typu Castorama. Ale płyty te są
    dość drogie.

  • 7. Data: 2018-08-20 08:48:42
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 19.08.2018 o 18:06, Tomasz pisze:
    > Czy ktoś z Was zna jakieś materiały (podręczniki, książki, PDFy itp)
    > wyjaśniające szczegóły wykończeniówki w domach drewnianych, szkieletowych?
    A co o tym przepisy? 25 lat temu był obowiązek stosowania osprzętu
    natynkowego i przewodów w podwójnej izolacji albo prowadzonych w
    rurkach. Jak jest teraz?
    Jacek

  • 8. Data: 2018-08-20 09:12:50
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > W domach szkieletowych największą bolączką są pęknięcia łączeń płyt GK.

    Szczerze?
    Byłem W USA 2 lata 3 miesiące
    Cały czas w budowlance na wykończeniówce.
    I tam jak jest zrobione w miarę dobrze to jeśli pęka to w rogach pomieszczeń.
    A w Polsce to pękniecie idą przez całe ściany.
    Pytanie dlaczego?
    I doszedłem do tego że w Polsce płyty pękają bo mają wymiar 2,6 x 1,2
    Podczas gdy w ameryce 8x4 stopy.
    W Polsce sufit jest na wysokości 2,6 w ameryce na wysokości 8 stóp.
    Efekt ?
    W Polsce nie m sensu ekonomicznego kłaść płyt na scianach poziomo
    bo brakuje 20 cm
    a w stanach nie spotkałem płyt kładzonych pionowo dzieki
    czemu dół jest przesuniety względem góry o półpłyty
    a już wogóle rozpieprzyło mnie jak zobaczyłem jak w PL łaczenie płyt
    po obu stronach ściany było w tym samym miejscu.

  • 9. Data: 2018-08-20 10:21:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 19 Aug 2018 18:06:02 +0200, Tomasz <j...@g...com> wrote:
    > Zamówiłem w firmie Danmar dom drewniany, parterowy, bez
    > poddasza użytkowego.

    Czym się kierowales wybierając taką konstrukcję?

    --
    Marek

  • 10. Data: 2018-08-20 11:25:42
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 20.08.2018 o 09:12, Bolko pisze:

> [...]
    > a już wogóle rozpieprzyło mnie jak zobaczyłem jak w PL łaczenie płyt
    > po obu stronach ściany było w tym samym miejscu.

    Ale to jest generalnie błąd wykonawczy... Jak się weźmie jakiekolwiek
    instruktażowe dokumentacje od któregokolwiek producenta suchej zabudowy,
    to tam zawsze jest, że płyty nie mogą mięć łączeń tak, jak to opisałeś
    wyżej i wszędzie mijanka i w ogóle.
    A to, że nasze "miszcze" wiedzą zawsze lepiej, to osobna bajka...

    Pzdr

    --
    /__/_* /