  • 1. Data: 2017-07-14 06:49:58
    Temat: Dom w stanie surowym od 20 lat?
    Od: Mirosław R. <m...@g...com>

    cześć!
    Słuchajcie mam pytanko, czy kupić dom w stanie surowym zamkniętym który tak stoi od
    około 20 lat??? Z tego co wyczytałem to jak jest dach i okna pozabijane to nie
    powinno sie nic stac.
    W domu są okna, drzwi i dach. Dom jest z cegły, ale kurcze tak jakby fuga zwietrzała
    troche, no nie wiem. Te mury właśnie mnie martwią. Wysyłam fotki proszę o opinie.

    https://zapodaj.net/fafe98e7320f8.png.html

    https://zapodaj.net/a331cd2844b81.png.html

  • 2. Data: 2017-07-14 08:24:01
    Temat: Re: Dom w stanie surowym od 20 lat?
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 14 lipca 2017 06:50:00 UTC+2 użytkownik Mirosław R. napisał:
> [...]
    zwietrzała troche, no nie wiem. Te mury właśnie mnie martwią. Wysyłam fotki proszę o

    Wszystko zlaezy od ceny :)

    Ale ten domek wygląda ok. Po obłożeniu styropianem będzie niezłym miejscem do zycia.
    Ale dolicz równiez że fundamenty tez warto bylo by ocieplic. Koszt niezbyt duzy ale
    jednak troche kosztować dodatkowo będzie.

  • 3. Data: 2017-07-14 11:13:55
    Od: w...@a...com

> [...]
    zwietrzała troche, no nie wiem. Te mury właśnie mnie martwią. Wysyłam fotki proszę o

    Oceniam ten budynek jak panne na wydaniu. Jest młody, postoi jeszcze spoko ze
    400 lat.
    Jego wartość zależy od wielkości działki na której stoi. Jest podpiwniczony
    co jest zaleta. Gdybys taki sam chciał zbudować obecnie to 200 tys może by
    wystarczylo. Wada jest brak ocieplenia plyt stropowych od zewnątrz.

    Fugami się nie przejmuj. Przed ociepleniem styropianem nalezy go otynkować
    tynkiem na bazie cementu.

    Pzdr
    Tornad

  • 4. Data: 2017-07-14 11:33:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-14 o 06:49, Mirosław R. pisze:
> [...]
    zwietrzała troche, no nie wiem. Te mury właśnie mnie martwią. Wysyłam fotki proszę o

    Zaciekawiła mnie jedna rzecz: pionowe ułożenie cegieł nad oknami sutereny.
    Gdyby były skośnie, z klinem pośrodku - to OK. Ale jaki sens ma takie
    ułożenie? Robią za belkę?

    Pytam, bo nie jestem budowlańcem, nie siedzę w temacie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2017-07-14 12:00:19
    Od: w...@a...com

    W dniu piątek, 14 lipca 2017 11:33:42 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > ułożenie? Robią za belkę?
    >
    > Pytam, bo nie jestem budowlańcem, nie siedzę w temacie.

    To jest nadproże. Bardzo smieszna konstrukcja ale statycznie poprawna. Wewnatrz
    tego nadproża sa dwa lub wiecej drutow zbrojeniowych zalanych betonem. Tak, ze
    te widoczne z zewnątrz cegly stanowily boczny szalunek dla betonu a później
    pelnia rodzaj ocieplenia tej belki. Konstrukcje te robilo się w ten sposób, ze
    na krawędziach murowanego okna wstawialo się szeroka deska, na której
    ustawialo się dwa rzedy cegiel na sztorc. Deske te po związaniu betonu
    usuwano. Scislej była to odmiana czy adaptacja kawalka stropu Kleina.

    Ja za młodych lat, w rejonie Krynicy, pracując jako murarz a scislej jako
    praktykant, takich stropow nad oknami, drzwiami a czym tam jeszcze, wybudowałem
    kilka i o dziwo po kilkudziesięciu latach one jeszcze się nie zawalily. I nie
    zawala. Taka była tzw. tradycja budowlana, zresztą godna rozpowszechnienia.

    Pzdr
    Tornad

  • 6. Data: 2017-07-14 14:03:00
    Od: s...@g...com

> [...]
    > ułożenie? Robią za belkę?
    >
    > Pytam, bo nie jestem budowlańcem, nie siedzę w temacie.

    Komentując jeszcze to co Tornad napisał:
    Nie widzę dokładnie z tego obrazka ale jest szansa ze te cegły są ułozone lekko
    półkoliście i dzięki temu tworzą łuk i się samodzielnie zakleszczają bo tam cały czas
    jest naprężenie ściskające.
    Dzieki temu te cegły nie poluzują się.
    A że tam nie ma wiele czego trzymać (niedaleko do stropu) to taki sposób jest ok.

  • 7. Data: 2017-07-14 15:07:25
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > są okna, drzwi i dach. Dom jest z cegły, ale kurcze tak jakby fuga
    > zwietrzała troche, no nie wiem. Te mury właśnie mnie martwią. Wysyłam

    Ze zdjęć mury nie wyglądają tak źle, bardziej martw się o komin i stan
    samego dachu.
    Druga sprawa, to wyjaśnienie sytuacji prawnej tego budynku, prze 20 lat
    pozwolenie na budowę mogło wygasnąć i trzeba robić papiery od nowa i tu
    mogą być schody. A może też być tak, że pozwolenie jest, albo można je
    "łatwo" zrobić jako ważne.
    Generalnie, to wszystko jest kwestią ceny, jak za "darmo" to brać, jak
    za stan surowy developerski, to bym się zastanowił.

  • 8. Data: 2017-07-14 15:49:37
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 14 lipca 2017 15:07:27 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > Generalnie, to wszystko jest kwestią ceny, jak za "darmo" to brać, jak
    > za stan surowy developerski, to bym się zastanowił.

    Za stan surowy deweloperski to działka gratis?
    Jak nie to po co czyjś dziadownik kupować ze cene dobrego - swojego?

  • 9. Data: 2017-07-14 15:56:49
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-07-14 o 15:49, s...@g...com pisze:

    > Za stan surowy deweloperski to działka gratis?

    Mam na myśli cenę jak za stan developerski.

    > Jak nie to po co czyjś dziadownik kupować ze cene dobrego - swojego?

    Czasem właśnie dla lokalizacji. Warto wtedy coś wyburzyć, żeby wybudować
    swoje "marzenia".

  • 10. Data: 2017-07-15 14:54:55
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-07-14 o 15:56, nadir pisze:

    > Mam na myśli cenę jak za stan developerski.

    > Czasem właśnie dla lokalizacji. Warto wtedy coś wyburzyć, żeby wybudować
    > swoje "marzenia".

    Ale po co pytać o stan murów?
    Po to, żeby wiedzieć czy potrzebny ciężki sprzęt czy samemu po cegle
    wywozić do lasu? ;)

    --
    Pete