  • 11. Data: 2018-10-10 19:56:31
    Temat: Re: Dom w technologii szkieletowej
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz buduje nowy dom w technologii szkieletowej na płycie fundamentowej:

    > Załączam foto stanu obecnego.
    >
    > https://www.dropbox.com/s/lhk4kuofnkzfush/DJI_0009_F
    .jpg?dl=0

    > Za kilka tygodni roboty przy stanie zewnętrznym zostaną zakończone
    > a mnie pozostanie wykańczanie wnętrza. Pierwsze co chciałem we wnętrzu
    > zrobić to położyć najpierw płytki ceramiczne na całej powierzchni płyty
    > fundamentowej a w następnej kolejności obijać ściany karton-gipsem lub
    > czymś innym. Powiedzcie mi czy to jest dobry pomysł. Czy może bardziej
    > racjonalne będzie najpierw zabudowanie ścian a potem kładzenie płytek
    > bezpośrednio na płytę fundamentową.

    Jakieś trzydzieści lat temu znajomy z Francji relacjaonował jak mu tam
    budowali dom. Przyjechali, zrobili fundament, powtykali weń wszystkie
    kable i rurki od wody, prądów i telefonów, zalali, ułożyli podłogę
    z płytek. Potem poskręcali śrubami metalowe szalunki ścian, wkładając
    w to okna i futryny drzwi. Następnie wlali beton, rozebrali, ocieplili
    od zewnątrz a od środka wytapetowali. Z dachem też jakoś szybko poszło
    -- i gotowy dom stał.

    Wtedy dość szokujące było dla mnie wyobrażenie sobie gotowej podłogi
    pośród placu budowy, gdy nie ma jeszcze żadnych ścian. Ale z czasem
    przyzwyczaiłem się do takich rzeczy. Pomysł z zaczęciem wykończenia
    od posadzki znajduję jako całkiem niezły (choć oczywiście nie widząc
    wszystkiego z bliska, nie powiem, że najlepszy z możliwych).

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2018-10-10 19:59:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin N napisał:

    > Bez łazienki też dasz radę. Ale czy o to chodzi we własnym domu?

    Patrząc na wszysktie zamieszczane zdjęcia i czytając autorskie komentarze,
    jestem przekonany, że p. Tomasz dobrze wie o co mu chodzi. Doceniam
    ogrzewane podłogi i wentylacje ze śmigiełkiem, znam to z życia i wiem
    jakie z tym się wiążą zalety (na przykład, że tanio), ale nie każdemu
    musi o to chodzić *we własnym domu*.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2018-10-10 20:00:56
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2018-10-10 o 19:18, s...@g...com pisze:

    .jpg?dl=0

    > Sciany juz masz postawione? Znaczy sie szkielet?
    > Jak nie to po polozeniu kafli bedziesz musial w nich wiercic chyba ze kafle sobie
    dotniesz do obrysu scian.

    > Jedynae dwie zalety polozenia plytek przed rygipsami to to ze potencjalnie mozesz
    klasc cale plytki bez ich docinania precyzyjnie bo na tym bedzie stala sciana (o ile
    chcesz miec wszedzie jednakowa podloge) i ze kleic je bedziesz na nieufajdana gipsem
    podloge.

    > Poza tym roznic nie widze.
    > No, moze to ze jak polozysz plytki to mozesz sobei sciany postawic tak aby wzorek
    ci pasowal. Ale to juz mocno ekscentryczne.

    > Plytki podlogowe sa bardzo twarde. Trudno sie w nich wierci. Dlatego bym wolal
    uniknac stawiania scian na nich.
    > Do tego plytki moga przenosic halas miedzy pomieszczeniami. Dlatego chyba lepiej i
    prosciej kafelki klasc juz po scianach i rygipsach.

    > O kafelki na podlodze sie nie martw. U mnie w kuchni mimo braku styro pod posadzka
    plytki nie ziebia w nogi. W lazience mam styro ale bez podlogowki i tez nie ma
    problemu aby z wanny wyjsc i nie miec dyskomfortu.

    Firma, która montuje mi dom stawia wszystkie ścianki
    działowe w postaci pionowych belek tak że nic nie będę
    musiał wiercić, tylko te belki czymś obić po włożeniu do
    środka wełny mineralnej. Płytki mogę kłaść na całości jak
    leci a tylko wycinać miejsce na belki. Podłogę chce mieć na
    całej powierzchni domu jednakową. O ogrzewanie podłogowe
    wcale się nie martwię. Poprzedni mój dom miałem wykonany w
    podobnej technologii a cala powierzchnia domu była poryta
    naturalna cegła. Pod cegła i wylewka był styropian. W
    sezonie grzewczym cegła na podłodze miała oczywiście ta samą
    temperaturę co powietrze w domu wiec żadnego dyskomfortu
    cieplnego być nie mogło.
    Problem z wcześniejszym położeniem płytek widzę tylko w
    łazience. Po położeniu płytek nie ma jak uszczelnić
    połączenia rigipsu z podłogą. Bez płytek to można było te
    miejsca uszczelnić specjalna taśmą a potem zakryć to
    płytkami. Czy macie jakiś pomysł na łazienkę?
    --
    Tomasz

  • 14. Data: 2018-10-10 20:10:21
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2018-10-10 o 19:35, l...@g...com pisze:
    > Masz dziwne nogi, chyba, że taki zahartowany chłop.

    Nogi to on ma prawdopodobnie normalne.
    Z praw fizyki wynika a ja to wiem z wieloletniego
    doświadczenia we własnym domu, ze jeśli podłoga jest na
    styropianie to w sezonie grzewczym ma tą sama temperaturę co
    powietrze w domu.
    --
    Tomasz

  • 15. Data: 2018-10-10 20:33:54
    Od: l...@g...com

    Nawet teraz przy niźszych temperaturach zewnętrznych odczuwam dyskomfort idąc boso po
    wypłytkowanej podłodze. Inna sprawa, że podgrzewana podłoga, szczególnie w
    pomieszczeniu, gdzie ciągle się przebywa nie jest polecana osobom z chorobami
    krążenia.

  • 16. Data: 2018-10-10 20:42:48
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 10.10.2018 18:58, l...@g...com wrote:
    > Podłoga wykończona płytkami, zima, bez ogrzeania podłogowego, brrrrrr.

    Autor chyba nie zdaje sobie sprawy co to jest płyta i kafle :-) W lecie
    jak wchodzisz do łazienki to jest wyraźnie chłodniej. Takie jest odczucie.
    Jeszcze tego nie przerabiał :-)
    Ale ogrzewanie podłogowe w płycie nawet działa. Tylko 4 dni startuje.

  • 17. Data: 2018-10-10 20:46:16
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 10.10.2018 20:00, Tomasz wrote:

    > Firma, która montuje mi dom stawia wszystkie ścianki działowe w postaci
    > pionowych belek tak że nic nie będę musiał wiercić, tylko te belki czymś

    Ja tam bym te działówki strzelił z Ytonga :-) Nie będzie wiało ani nie
    będzie słychać przez ściany.

  • 18. Data: 2018-10-10 21:38:13
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2018-10-10 o 20:46, KIKI pisze:

    > Ja tam bym te działówki strzelił z Ytonga :-) Nie będzie wiało ani nie
    > będzie słychać przez ściany.

    Ja też tak bym zrobił ale te belki do ścianek działowych są
    konieczne do podpierania podciągów i belek stropowych.
    --
    Tomasz

  • 19. Data: 2018-10-10 21:45:23
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-10-10 o 16:03, Tomasz pisze:

    > https://www.dropbox.com/s/lhk4kuofnkzfush/DJI_0009_F
    .jpg?dl=0

    Jeżeli to nie tajemnica, to ile kosztuje taki "gotowiec" i ile masz tam
    metrów?
    W ogóle możesz coś więcej napisać, jakie i ile ocieplenia, co na dach?

  • 20. Data: 2018-10-10 21:49:39
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2018 o 16:03 Tomasz <j...@g...com> pisze:

    > Buduję nowy dom w technologii szkieletowej na płycie fundamentowej.
    > Załączam foto stanu obecnego.
    >
    > https://www.dropbox.com/s/lhk4kuofnkzfush/DJI_0009_F
    .jpg?dl=0

    To fotka to z jakiegoś drona?