  • 41. Data: 2018-10-12 16:18:35
    Temat: Re: Dom w technologii szkieletowej
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 10.10.2018 16:03, Tomasz pisze:

    > Buduję nowy dom w technologii szkieletowej na płycie fundamentowej.

    Szkoda lasów na te amerykańskie bida-domy, dla których wyrżnięto już
    pół Puszczy Amazońskiej i o mało co dobra zmiana zrobiłaby to samo
    z Puszczą Białowieską. A z instrukcję użycia takich domów najlepiej
    zapoznać się na kanale HGTV, gdzie pokazywany jest często remont domu
    po kupnie: kilku facetów wali młotami w ściany tak, że zostaje tylko
    ten tematyczny szkielet. I kupa tektury z gipsem. Taki remont.

  • 42. Data: 2018-10-12 16:58:46
    Od: s...@g...com

    On Friday, 12 October 2018 06:07:33 UTC-5, Kżyho wrote:

> [...]
    > systemy suchej zabudowy o prawidłowo wykonanej, dobrze izolującej
    > akustycznie ścianie. Jedną z kluczowych rzeczy jest ta przerwa
    > powietrzna między warstwami wygłuszenia, a także zmienna gęstość
    > kolejnych warstw ściany.
    > Według danych, które kiedyś znalazłem, zrobiona zgodnie ze sztuką
    > ścianka w suchej zabudowie jest lepsza pod względem akustycznym od
    > takiej samej grubości ścianki murowanej.
    > Tyle, że większość ścianek, która powstaje nie jest zgodna z tym, jak w
    > danym systemie każe budować producent. I potem jest, jak jest.

    A jakie to zasady sztuki sa?
    Probowalem kiedys wyciszyc drzwi i wyciszenie lekkie nie dalo rady. Dalem wtedy
    styro, zapiankowalem ile sie dalo aby bylo sztywne i do tego sklejka i oczywiscie
    drzwi.

    Potem zastawilem je ceglami bez zaprawy plus sklejka i pianka i pomoglo znakomicie.

  • 43. Data: 2018-10-13 07:45:43
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-10-12 o 16:58, s...@g...com pisze:
> [...]
    drzwi.

    > Potem zastawilem je ceglami bez zaprawy plus sklejka i pianka i pomoglo znakomicie.

    Styropian akurat kompletnie nie nadaje się do tłumienia dźwięków.
    Jest takim "placebo" - wygląda grubo i daje płonną nadzieję na sukces.

    Prawa fizyki mówią, że ciężka przegroda dobrze tłumi - ale sztuka polega
    na tym, żeby znaleźć też inne sposoby, bo ciężka przegroda nie zawsze da
    się użyć.

    W książce pana Nitki o budowie domów szkieletowych jest wielka tabela z
    porównaniami właściwości akustycznych różnych typów ścian. Nie mam jej
    pod ręką więc niczego teraz nie zacytuję.

    --
    MN

  • 44. Data: 2018-10-13 08:25:39
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-10-12 o 16:18, collie pisze:

> [...]
    > po kupnie: kilku facetów wali młotami w ściany tak, że zostaje tylko
    > ten tematyczny szkielet. I kupa tektury z gipsem. Taki remont.

    Dom szkieletowy może być wykonany w wersji "bieda", jak i "lux".
    Podobnie jak murowany.
    Natomiast wersja "standard" w szkieletówce ma sporo wad, dlatego polecam
    trochę ją doposażyć, chyba, że dom ma być parterowy.

    --
    MN

  • 45. Data: 2018-10-13 12:48:49
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 13.10.2018 07:45, Marcin N wrote:
    > Prawa fizyki mówią, że ciężka przegroda dobrze tłumi - ale sztuka polega
    > na tym, żeby znaleźć też inne sposoby, bo ciężka przegroda nie zawsze da
    > się użyć.

    Ja w te wełny nie wierzę. Tam wszędzie bokami świszcze wiatr. Jak robi
    się wietrzna pogoda to ocieplenie przestaje działać. Tym bardziej w
    takim szkieletorze.

  • 46. Data: 2018-10-13 13:40:01
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-10-13 o 12:48, KIKI pisze:

    > Ja w te wełny nie wierzę. Tam wszędzie bokami świszcze wiatr. Jak robi
    > się wietrzna pogoda to ocieplenie przestaje działać. Tym bardziej w
    > takim szkieletorze.

    Za cały rok (lipiec-lipiec) zapłaciłem za ogrzewanie 1200 zł (powietrzna
    pompa ciepła, dom 125 m2 plus 40 m2 nieogrzewany garaż). Taryfa prądowa
    - zwykła, jakieś 66 gr za kWh.
    Mieszkam blisko morza - tu lubi wiać.

    To nie jest kwestia wiary, takie są fakty.

    --
    MN

  • 47. Data: 2018-10-13 20:12:08
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 13.10.2018 08:25, Marcin N pisze:

> [...]
    > Natomiast wersja "standard" w szkieletówce ma sporo wad, dlatego polecam trochę ją
    > doposażyć, chyba, że dom ma być parterowy.

    Najlepiej doposażyć w trójwarstwowe ściany z cegły plus 20 cm styropianu.
    Takie ściany potrafią się nawet obyć bez szkieletu, tak jak u mnie.
    Jedyną wadą takiego doposażenia jest to, że taką ścianę trudno rozbić
    5-kilowym młotem przy remoncie domu.

  • 48. Data: 2018-10-15 12:05:05
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 13.10.2018 o 07:45, Marcin N pisze:

> [...]
    > porównaniami właściwości akustycznych różnych typów ścian. Nie mam jej
    > pod ręką więc niczego teraz nie zacytuję.

    Generalnie wszelkie wełny itp. tłumią głównie wysokie dźwięki, różne
    szumy, świsty i ogólnie te bardziej "powietrzne".
    Ciężkie, gęste materiały na odmianę tony niskie. Dlatego idealnie jest
    łączyć te rzeczy ze sobą w takiej ścianie, a na to wszystko dać przerwę
    powietrzną, która jeżeli szczelna, to zapobiega przenoszeniu się różnych
    wibracji i części fal dźwiękowych.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 49. Data: 2018-10-15 18:11:43
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 15.10.2018 o 12:05, Kżyho pisze:
> [...]
    > łączyć te rzeczy ze sobą w takiej ścianie, a na to wszystko dać przerwę
    > powietrzną, która jeżeli szczelna, to zapobiega przenoszeniu się różnych

    Wymieniony w tym szkielecie karton-gips i płyty mdf, należą do tych
    wełnianych czy gęstych materiałów? ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 50. Data: 2018-10-16 13:19:39
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > Wymieniony w tym szkielecie karton-gips i płyty mdf, należą do tych
    > wełnianych czy gęstych materiałów? ;-)

    Tych wbrew pozorom bardziej gęstych. Grunt, że zmienia się ta gęstość w
    ramach warstw.

    Pzdr

    --
    /__/_* /