  • 1. Data: 2018-02-06 23:49:03
    Temat: Dom z kontenera
    Od: wowa <w...@g...pl>

    Dzień dobry
    Było tu kilka dyskusji czy da się mieszkać w kontenerze. Te zdjęcia
    sugerują że można
    http://widelec.org/p/4426/the-freedom-czyli-male-mie
    szkanko-w-kontenerze-by-minimalist-homes.
    Wojtek

  • 2. Data: 2018-02-06 23:55:13
    Temat: Re: Dom z kontenera
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 lutego 2018 23:49:01 UTC+1 użytkownik wowa napisał:
> [...]
    > sugerują że można
    > http://widelec.org/p/4426/the-freedom-czyli-male-mie
    szkanko-w-kontenerze-by-minimalist-homes.

    Wszystko się da. Tylko, że to zdjęcie z USA, gdzie przez cały rok może być
    temperatura powyżej zera, więc tam taki kontener można sobie po prostu
    postawić i gotowe. U nas gdzie zimą temperatury dochodzą do -25stC
    właściwa izolacja takiego kontenera to prawdziwy gwóźdź w dupie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2018-02-07 00:18:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Akurat z izolacja nie ma problemu odkad zrobili pianke poliuretanowa. Bez pianki tez
    sie da ale pracy wiecej. Widzialem kilka filmikow jak u ruskich przerabiaja kontenery
    na male domki. Byly rowniez pokazane gdzie postawili. Staly w takich miejscach ze na
    oko -15 czasami bywa latem. Twierdzisz ze jestes niezly w liczeniu strat ciepla.
    Policz ile potrzeba kilowatow zeby ogrzac 35m? zakladajac ze izolacja z poliuretanu
    ma grubosc 15 centymetrow a roznica temperatur 35°C.

  • 4. Data: 2018-02-07 00:28:24
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    > postawić i gotowe. U nas gdzie zimą temperatury dochodzą do -25stC
    > właściwa izolacja takiego kontenera to prawdziwy gwóźdź w dupie.

    To tylko problem techniczny i ktoś go już rozwiązał
    http://allegro.pl/kontener-morski-mieszkalny-dom-mod
    ulowy-pod-klucz-i6993097434.html#thumb/10
    Wojtek

  • 5. Data: 2018-02-07 00:46:10
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2018-02-07 o 00:28, wowa pisze:
    szkanko-w-kontenerze-by-minimalist-homes.

    > To tylko problem techniczny i ktoś go już rozwiązał
    > http://allegro.pl/kontener-morski-mieszkalny-dom-mod
    ulowy-pod-klucz-i6993097434.html#thumb/10

    No proszę, tyle debat było, a tu gotowca nawet można kupić :D

    Z jednym tylko jak zwykle jest wątpliwość, bo w opisie, że można bez
    pozwolenia na budowę, a moim zdaniem to nie przejdzie. Ale o tym też już
    długie dyskusje były...

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 6. Data: 2018-02-07 01:04:07
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 7 lutego 2018 00:28:22 UTC+1 użytkownik wowa napisał:

    > To tylko problem techniczny i ktoś go już rozwiązał
    > http://allegro.pl/kontener-morski-mieszkalny-dom-mod
    ulowy-pod-klucz-i6993097434.html#thumb/10

    3384 pln / m2 powierzchni użytkowej :-)))
    Mój dom był conajmniej połowę tańszy :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2018-02-07 16:26:25
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 07.02.2018 o 01:04, Adam Sz. pisze:

    ulowy-pod-klucz-i6993097434.html#thumb/10

    > 3384 pln / m2 powierzchni użytkowej :-)))
    > Mój dom był conajmniej połowę tańszy :-)
    > pozdr.

    ja jestem zagorzałym zwolennikiem domów z kontenerów, ale kaman! raz -
    nie ta cena. dwa - ocieplenie JEDNEGO kontenera. O ile wiem, teraz
    trzeba miec około 20cm styro na ścianę. więc jeśli w JEDNYM kontenerze
    odejmiemy 40cm na ocieplenie i karton gips, zostanie nam.. 190cm? To
    jest kiszka nie mieszkanie. trzecia sprawa - jakie ocieplenie? stelaż i
    wełna? było to testowane na skraplanie się? To my tu już na grupe
    lepsze pomysły mieliśmy.
    Reasumując: Pomysł _może_ być dobry, ale pokazywane realizacje nie
    nadają się na nasz klimat, pozostawiają wiele wątpliwości co do
    trwałości i sposobu wykonania.

    ToMasz

  • 8. Data: 2018-02-07 17:09:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Chyba nigdy kontenera nie widziales. Sciany ma zrobione z blachy trapezowej. Po
    natrysnieciu ocieplenia od srodka plyty mozna przykrecac do blachy a na zewnatrz
    pianna do wyrownania z konstrukcja nosna. Na oko z 15 centymetrow grubosci bedzie
    miala piana a od srodka ubedzie na grubosc plyty gipsowej.

  • 9. Data: 2018-02-08 09:20:04
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > natrysnieciu ocieplenia od srodka
    oczywiście, ale na razie nie wiemy jaka grubość będzie konieczna,
    natomiast wiemy że to droga usługa. o ile wiem (nie kopcie mnie jak się
    pomyliłem) to 50zł za m?. Tak więc kontener robi się węziutki. trzeba
    łączyć dwa, a to już nie jest taki banał.

    > plyty mozna przykrecac do blachy a na zewnatrz pianna do wyrownania z konstrukcja
    nosna.
    drugi natrysk? To już mamy ok 100zł/m?
    > Na oko z 15 centymetrow grubosci bedzie miala piana a od srodka ubedzie na grubosc
    plyty gipsowej.
    na oko.
    dlatego wolałbym aby ktoś mądrzejszy zbadał temat. może olać natrysk i
    obudować całość bardzo grubym styropianem, może właśnie natrysk od
    środka, ale TYLKO przy założeniu łączenia kontenrów? gdybamy

    ToMasz

  • 10. Data: 2018-02-08 12:15:25
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2018-02-07 o 16:26, ToMasz pisze:
> [...]
    > Reasumując: Pomysł _może_ być dobry, ale pokazywane realizacje nie
    > nadają się na nasz klimat, pozostawiają wiele wątpliwości co do

    Starczyło przeczytać opis. Jest tam napisane wprost, że ocieplenie jest
    zrobione pianą zamknięto-komórkową.

    Pzdr
    --
    /__/_* /