  • 21. Data: 2018-02-08 16:22:43
    Temat: Re: Dom z kontenera
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Grubosc izolacji bedzie na scianach w kazdym miejscu taka sama i ze blacha jest
    pofalowana nie ma zadnego znaczenia.

    ma znaczenie. nie mam pojęcia o ile taka izolacja będzie gorsza, ale
    spróbuj przeprowadzić następujący proces myślowy. bierzemy jeden kawałek
    styro o grubości 10cm. mierzymy jego przepuszczalność ciepła. następnie
    do tego właśnie styro, ilealnie (wiem ze to niemożliwe) wkładamy paski
    8cm blachy prostopadle domierzonej powierzchni. styro w swojej całości
    dalej ma te same parametry, poza miejscami które żartobiliwie nazwę
    "nadprzewodzącymi" ciepło. ta blacha przejmie temperature zmniejszoną o
    ( w tym przypadku ) 1cm styro i przekaże ja bez strat na drugą stronę.
    to by świetnie było widać w termowizji.
    Ta blacha falista też będzie miała ten sam problem, ale widoczny w
    miejszym stopniu. dlatego w poprzedniej dyskusji postulowałem ocieplenie
    tylko z jednej strony (*), i to najlepej od wewnątrz

    ToMasz

    Ocieplenie z drubiej strony, nie przeszkadza, ale mocno podnosi koszty

  • 22. Data: 2018-02-08 17:03:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przy ociepleniu blachy falistej z jednej strony bedzie zmienna grubosc izolacji co
    jest bez sensu a na dodatek przy grubej warstwie ocieplenia od srodka zmniejsza sie
    powierzchnia uzytkowa co jest bez sensu do kwadratu.

  • 23. Data: 2018-02-08 17:06:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 8 Feb 2018 06:37:35 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > ze blacha jest pofalowana nie ma zadnego znaczenia

    Ależ ma. Weź Zenuś uruchom to co masz pod kapelindrem :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 24. Data: 2018-02-08 18:25:24
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 lutego 2018 15:37:36 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Grubosc izolacji bedzie na scianach w kazdym miejscu taka sama i ze blacha jest
    pofalowana nie ma zadnego znaczenia.

    Ma zasadnicze i kluczowe znaczenie. Ciepło rozchodzi się w blasze bardzo
    szybko. Ta blacha jest klasycznym mostkiem cieplnym. Jak nie potrafisz
    sobie wyobrazić to wyobraź sobie że wewnętrzna blacha i zewnętrzna nie ma
    nawet centymetra izolacji - dalej uważasz, że ona nie będzie miała wpływu
    na wychładzanie pomieszczenia? To, że przykryjesz ją lekko materiałem
    izolacyjnym nie spowoduje że problem nagle znika - po prostu lekko ten
    mostek niwelujesz ale taka przegroda nigdy nie będzie miała takiej
    izolacyjności jak płaska blacha ocieplona na równo.

    Jak bedzie sciana o grubosci 15 cm zrobiona z pianki i w niej bedzie blacha trapezowa
    o wysokosci trapezu 10 cm i od srodka bok trapezu nie bedzie ocieplony ale za to na
    zewnatrz izolacja bedzie miala 5 centymetrow to ucieczka przez blache moze byc na
    poziomie ucieczki przez male okno w lazience albo i mniejsze.

    Uważam, że ucieczka będzie znacznie większa :)

    >W scianie budynku w ktorym przebywaja ludzie sa okna i drzwi. Przez nie ucieknie
    duzo wiecej ciepla niz przez blache trapezowa dobrze izolowana z jednej strony.

    Kwestia obliczeń. Jednak okno może mieć 3m2, a blachy jest ze ~130m2
    (na ścianach i dachu jednego kontenera).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 25. Data: 2018-02-08 20:14:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Skad sobie wymysliles ze srodek trapezu ma byc bez pianki. Poza tym jak juz liczysz
    to odejmij okna. Masz dom bez okien? Po co liczysz sufit i podloge? Tam moze byc
    grubiej izolacji. Ile masz izolacji na scianach a ile pod dachem?

  • 26. Data: 2018-02-08 22:27:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 lutego 2018 20:14:51 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    grubiej izolacji. Ile masz izolacji na scianach a ile pod dachem?

    Okien będzie z 10m2 max w takim kontenerze. Pozostaje 120m2 przegród.

    Na ścianach mam 20cm styro, w dachu 30cm wełny. Ale izolacja jest ciągła,
    nie poprzecinana przez wybitnie przewodzący ciepło materiał (metal).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 27. Data: 2018-02-09 00:41:30
    Od: r <r...@g...pl>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Na to trzeba dac cos do wykonczenia bo sama piana jest zbyt slaba na
    > warunki atmosferyczne.

    Niekoniecznie.
    https://goo.gl/REYnUq

  • 28. Data: 2018-02-09 00:56:50
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 9 lutego 2018 00:43:15 UTC+1 użytkownik r napisał:

    > Niekoniecznie.
    > https://goo.gl/REYnUq

    Oooo dzięki - zagadka dzieciństwa rozwiązana, tym na bank były obklejone
    domy smerfów :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 29. Data: 2018-02-09 01:35:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To ujmij z tych metrow dach i podloge. Ich grubosc nie dotyczy bo moze byc dowolnie
    duza. 130-60=70 70-20=50. Duzo mniej niz polowa powierzchni przegrod to sciany nie
    liczac okien.

  • 30. Data: 2018-02-09 01:49:52
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 9 lutego 2018 01:35:48 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > To ujmij z tych metrow dach i podloge. Ich grubosc nie dotyczy bo moze byc dowolnie
    duza. 130-60=70 70-20=50. Duzo mniej niz polowa powierzchni przegrod to sciany nie
    liczac okien.

    Podłogi w ogóle wcześniej nie liczyłem ;)
    Same ściany to 2x12x2,9 + bodaj 2x2,8x2,9 = 85m2. Minus dziesięc okna i dwa
    drzwi = 73m2.

    I tak nic nam to nie daje bo nie wiadomo jaki U ma przeroda z blachą
    trapezową w środku... :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.