  • 1. Data: 2018-02-07 16:34:52
    Temat: Dom z kontenera .CD.
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    https://youtu.be/QNOebScJg9U
    https://youtu.be/RLzpFSgNCeU

    Ktoś na youtube pofatygował się i policzył koszt budowy domu z kontenera i
    wyszło mu że jest to nieopłacalne, że pewnie taniej wyjdzie zbudować to
    samo, tylko bez kontenera i zaoszczędzi się kilka tysięcy złotych.
    Problem w tym że, moim zdaniem , gość za bardzo przeinwestował, na przykład
    drewniane rusztowanie wewnątrz pod ocieplenie jest stanowczo za gęsto, bo
    wystarczyły by deski co metr, słupki fundamentowe też stanowczo za gęsto,
    nie wiem ile by wystarczyło, ale pewnie co 3m też nie było by problemu.
    Następnie gość drogo zainwestował w droga piankę do wstępnego zaizolowania
    blachy kontenera wewnątrz, tłumacząc że to niezbędne żeby uniknąć
    skraplania. Moim zdaniem wystarczyło by ocieplenie z samej wełny, tylko
    przykryte folią paro-przepuszczalną, żeby ewentualna wilgoć z ocieplenia
    wyciągnąć. Ocieplenie można by było dać 15cm i nie trzeba by było stosować
    proponowanego kolejnego ocieplenia zewnętrznego.

    Zastanowiła mnie też jedna kwestia, mianowicie sugerowanie, że zastąpienie
    kontenera konstrukcją drewnianą, było by tańsze od kontenera, więc może ktoś
    policzył by, jaki był by koszt drewnianej konstrukcji zastępującej kontener?
    To znaczy drewniana podłogo, ściany i dach o wymiarach kontenera 2,3m x 2,8m
    x 12m

    Ma ktoś pomysł jak, prosto i tanio, połączyć ze sobą fragment dwóch
    stojących obok siebie kontenerów? (wspólna ściana, lub drzwi łączące)

  • 2. Data: 2018-02-07 18:16:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kontenery sa ze stali, najtaniej, najszybcie to pospawac. Spawarka za 250 zlotych z
    marketu. Elektrody 3,25 i 2,5 . Jak dopasowane kontenery do siebie to ze trzy godziny
    pracy. Nie trzeba ciaglych spawow robic. Wystarczy co 5 centymetrow centymetr spawu.

  • 3. Data: 2018-02-07 20:07:17
    Temat: Re: Dom z kontenera .CD.
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 7 lutego 2018 17:34:44 UTC+1 użytkownik Bob Budowniczy napisał:
    Moim zdaniem wystarczyło by ocieplenie z samej wełny, tylko
    > przykryte folią paro-przepuszczalną, żeby ewentualna wilgoć z ocieplenia
    > wyciągnąć.

    nie za bardzo widze wiesz jak to technicznie działa. Folia paroizolacyjna, nie
    paroprzepuszczalna.

    b.

  • 4. Data: 2018-02-07 20:27:33
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > To znaczy drewniana podłogo, ściany i dach o wymiarach kontenera 2,3m x 2,8m
    Ze 3 razy w poprzednich dyskusjach Tobie to liczyliśmy
    Ale spróbuj sam= przyjmij cene m3 drewna ok 1000zl, kalkulator w rekę i do dzieła
    Nawet Ty dasz rade;)

  • 5. Data: 2018-02-07 21:14:34
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam.
    > Ma ktoś pomysł jak, prosto i tanio, połączyć ze sobą fragment dwóch
    > stojących obok siebie kontenerów? (wspólna ściana, lub drzwi łączące)
    Dam tylko temat: przejdż się na najbliższą budowę.Zarówno szatnie jak i biura są
    zrobione z kontenerów.Wszystkie mogą być skręcane.Czasami nie mają boków. Wtedy
    powstaje "sala" o powierzchni dwóch, trzech -lub więcej- kontenerów.za drobną opłatą
    możesz nawet sobie taki kontener- lub kilka- wypożyczyć.Tyle, że trzeba pójść na
    pobliską budową i dowiedzieć się więcej.
    Pozdro.abomito

  • 6. Data: 2018-02-07 21:46:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tylko to nie sa kontenery morskie a blaszane pudla troche do nich podobne i zupelnie
    inaczej zrobione. Nie wymaga sie od nich zeby wytrzymaly nacisk trzydziestu
    zaladowanych innych kontenerow morskich. Zbiezne z morskimi beda jesli idzie o
    wymiary i pewne elementy umozliwiajace transport pojazdami przystosowanymi do
    transporu kontenerow morskich.

  • 7. Data: 2018-02-08 00:39:04
    Od: abomito <a...@w...pl>

[...]
    A to przepraszam.Ja myślałem, że one miały służyć do mieszkania.Ale jak ma nim łódką
    pływać, to już inna inszość.A izolacja to do to, żeby nie tonęły?

  • 8. Data: 2018-02-08 03:55:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na budowach uzywa sie blaszakow zwyczajowo zwanych kontenerami ale nie sa to
    kontenery do przewozenia ladunkow. Kontener morski to kontener morski a kontener
    szatnia to kontener szatnia. Dwa rozne kontenery. I o ile kontener morski mozna
    przerobic na szatnie to do kontenera szatni nie da sie zapakowac towaru i wyslac
    statkiem bo jak na nim by postawili dziesiec innych to by sie plaski zrobil. Wpisz w
    wyszukiwarke kontener morski i kontener szatnia. Na zdjeciach zobaczysz ze szatnia to
    inny gatunek. Kilka lat temu po drugiej stronie ulicy byla budowa i mieli kontenery
    dla pracownikow. Na jednym samochodzie przyjechaly trzy i na miejscu je poskladali w
    kilka godzin. A o co Ci chodzi z izolacja i plywaniem to chyba sam nie wiesz.

  • 9. Data: 2018-02-08 08:58:49
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam.
    Tak sie tylko czepiam.Gościa naszło na mieszkanie w kontenerze, to próbowałem
    pokazać, że są inne, bardziej stosowne do tego urządzenia. Choćby właśnie kontener
    budowlany.Normalne jest, że konstrukcja w nim jest tylko po to, żeby go bezpiecznie
    przestawic z miejsca na miejsce I chyba tylko jedno piętro da się ustawić.Z drugiej
    strony- kiedyś koło Przysuchy widziałem domek( letniskowy) z dwóch beczek po winie.
    Wyglądał na przytulny i sympatyczny. Czego o kontenerach powiedzieć się nie da,
    choćby nie wiem co.A wiem, bo mieszkiwałem w takich.
    Pozdro.abomito

  • 10. Data: 2018-02-09 10:37:27
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 7 Feb 2018 23:58:49 -0800 (PST), abomito napisał(a):

> [...]
    > jest tylko po to, żeby go bezpiecznie przestawic z miejsca na miejsce I
    > chyba tylko jedno piętro da się ustawić.

    Niekoniecznie. Nie wiem, czy to jakieś specjalnie dostosowane do takiej
    konstrukcji, ale mały biurowiec z nich zbudowali:

    https://dolny-slask.org.pl/foto/6840/Zaplecze_budowy
    _CH_Wroclavia_Wroclaw_6840483.jpg

    --
    Borys Pogoreło