  • 1. Data: 2018-05-21 22:45:23
    Temat: Doma na odludziu rzadko odwiedzany - bezpieczenstwo
    Od: PJ <p...@n...noname>

    Zastanawiam sie nad budowa domu wakacyjnego, dosc solidnego, murowanego
    - prawie jak normalny dom, w ktorym mozna mieszkac caly rok. Na
    calkowitym odludziu, w lesie. Problem w tym, ze bede mogl w nim bywac
    przez weekend raz na 2-3 tygodnie.

    Jakie macie pomysly na zapewnienie bezpieczenstwa podczas mojej
    nieobecnosci? Ochrona, kamery monitoringu, alarm?

    PJ

  • 2. Data: 2018-05-21 22:55:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sarkofag jak nad reaktorem w Czarnobylu moze by dal rade a moze nie. Jak miejscowi
    beda chcieli cos sobie zabrac to zabiora. Nic ich nie powstrzyma.

  • 3. Data: 2018-05-21 23:06:36
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 21 maja 2018 22:55:55 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Sarkofag jak nad reaktorem w Czarnobylu moze by dal rade a moze nie. Jak
    > miejscowi beda chcieli cos sobie zabrac to zabiora. Nic ich nie powstrzyma.

    Mam niestety podobne wnioski :> Dalsi znajomi z Niemiec mają taką
    chatkę na Mazurach, jak przyjeżdżają to od razu z podstawowym
    wyposażeniem typu czajnik, kuchenka i różne takie, bo jest pewne w 100%
    że nieużywany sprzęt znajdzie lepsze miejsce bytowania.
    Teoretycznie można dać alarm i zatrudnić jakąś ochronę, ale czy to
    będzie skuteczne?

    L.

  • 4. Data: 2018-05-21 23:15:30
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 maja 2018 22:45:25 UTC+2 użytkownik PJ napisał:

    > Jakie macie pomysly na zapewnienie bezpieczenstwa podczas mojej
    > nieobecnosci? Ochrona, kamery monitoringu, alarm?

    Na pewno symulator obecności domowników. Losowe, a przynajmniej kilka/naście
    schematów uruchamiania oświetlenia w różnych częściach domu, symulator
    działania TV, coś takiego:

    http://allegro.pl/symulator-wlaczonego-telewizora-ho
    me-security-tv-i6666306166.html

    Jakieś radio uruchamiane głośno wieczorami.

    To na pewno znacznie ograniczy możliwość włamań. Do tego oczywiście alarm,
    ochrona, ubezpieczenie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2018-05-21 23:25:47
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 maja 2018 23:15:31 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > schematów uruchamiania oświetlenia w różnych częściach domu, symulator

    taaa, przez pierwszy miesiąc :) Potem miejscowi i tak sie wywiedzą kto i kiedy bywa.
    Nie ma rady jak cięzkie okiennice i monitoring z patrolem interwencyjnym.
    Albo wersja B - zrobic na tak ubogo aby nikomu sie nie chciało tam leźć.

    b.

  • 6. Data: 2018-05-21 23:28:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Sz. radzi:

    Najlepiej taki: https://vimeo.com/261274912

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2018-05-21 23:33:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jeszcze symulator stojacego samochodu.

  • 8. Data: 2018-05-22 01:25:48
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Jeszcze symulator stojacego samochodu.

    Stojącego, to jeszcze nie problem. Samochód musi się poruszać bo inaczej
    i jego ktoś przytuli.

  • 9. Data: 2018-05-22 01:36:03
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-05-21 o 22:45, PJ pisze:

    > Jakie macie pomysly na zapewnienie bezpieczenstwa podczas mojej
    > nieobecnosci? Ochrona, kamery monitoringu, alarm?

    Przekazać w darowiźnie dom lokalnemu proboszczowi z możliwością
    odwiedzania go w weekendy raz na 2-3 tygodnie.

    Albo będziesz bywał na tyle często, i przypadniesz autochtonom do gustu,
    że uznają Cię za swojego i sami dopilnują Twojego dobytku, albo spalą Ci
    chałupę tuż po dożynkach w asyście OSP.

    Ochrona, monitoringi i alarmy nie działają w takich warunkach. No
    chyba, że ta ochrona to 24h/7 bezpośrednio na obiekcie?

  • 10. Data: 2018-05-22 01:36:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dlatego symulator samochodu. Raz go widac a innym razem go nie ma.