  • 1. Data: 2016-07-19 13:16:37
    Temat: Domek narzędziowy - podwaliny pod chatkę
    Od: Heraklit <t...@h...pl>

    Chciałbym postawić domek narzędziowy drewniany 2m na 1,5m czyli dość
    mały, ale wystarczający na narzędzia ogrodowe i rowery (coś takiego:
    http://tnij.org/zcykhu0). Jakie przygotować podłoże dla takiej "chatki":
    fundament - to już takie prawie prace budowlane z prawdziwego zdarzenia,
    no i nie wiem czy to nie będzie przerost formy nad treścią? Możecie mnie
    natchnąć jakimś prostym, ale wystarczającego dla domku rozwiązaniem?

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 19-07-2016 13:05:13

  • 2. Data: 2016-07-19 13:55:03
    Temat: Re: Domek narzędziowy - podwaliny pod chatkę
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 lipca 2016 13:14:33 UTC+2 użytkownik Heraklit napisał:
> [...]
    > no i nie wiem czy to nie będzie przerost formy nad treścią? Możecie mnie
    > natchnąć jakimś prostym, ale wystarczającego dla domku rozwiązaniem?
    Płyty chodnikowe wystarczą jak masz tam w miarę normaalny grunt a nie jakies bagno

  • 3. Data: 2016-07-19 15:06:50
    Od: Heraklit <t...@h...pl>

    Był sobie taki dzień: 19 lipiec (wtorek), gdy o godzinie 13:55 *Kris*
    naskrobał(a):

    > Płyty chodnikowe wystarczą jak masz tam w miarę normaalny grunt a nie jakies bagno
    Rzeczywiście to prosty sposób. Jednak jest jedno "ale": jak domek
    zakotwiczyć?

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 19-07-2016 15:05:57

  • 4. Data: 2016-07-19 15:18:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 lipca 2016 15:04:38 UTC+2 użytkownik Heraklit napisał:

    > Rzeczywiście to prosty sposób. Jednak jest jedno "ale": jak domek
    > zakotwiczyć?
    Kwestia czy trzeba go kotwiczyć.
    Jeśli trzeba to sa różnego rodzaju kotwy
    https://www.google.pl/search?q=kotwy+do+mocowanie+dr
    ewna+w+betonie&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEw
    jUmbuqzf_NAhVHMhoKHQoqB9EQ_AUICCgB&biw=1280&bih=899
    Kopiesz 4 dziury(na przyszłych rogach budynku, do każdej dziury taczke betonu i taką
    np kotwę.
    http://www.jaw.com.pl/zamocowania/lb-lacznik-belki-z
    -pretem-do-betonu.jpg
    A jak na betonie chcesz przyoszczędzić to 4 kawałki rury kanalizacyjnej najtańszej
    zakopujesz i w te rury jak w szalunek beton i kotwę jw.
    Wtedy taczka betonu pewnie starczy

  • 5. Data: 2016-07-19 15:22:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 lipca 2016 15:04:38 UTC+2 użytkownik Heraklit napisał:

    > Rzeczywiście to prosty sposób. Jednak jest jedno "ale": jak domek
    > zakotwiczyć?
    http://www.sklep.tribecco.pl/files/image/kotwy.jpg

    Myślę że i tego typu "kotwy" dla takiego domku by starczyły

  • 6. Data: 2016-07-19 16:43:27
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 19.07.2016 o 15:06, Heraklit pisze:

    > Rzeczywiście to prosty sposób. Jednak jest jedno "ale": jak domek
    > zakotwiczyć?

    Bardzo mocne zakotwienie uzyskasz bez mieszania betonu w sposób następujący
    - pozyskujesz z odzysku 4 trylinki (takie sześciokątne kawałki betonu)
    - wiercisz w nich otwór na wylot
    - wkładasz w dziurę gwintowaną szpilkę dł. 1m (castorama)
    - łapiesz nakrętkami z podkładkami
    - zakopujesz na głębokość ok 70-80 cm (szpilka powinna wystawać nad grunt)
    - zasypujesz, ubijając warstwy co 25 cm
    - płytę chodnikową z otworem nakładasz na szpilkę

    szpilka przed zakopaniem powinna być zabezpieczona antykorozyjnie
    (np. owinięta bandażem nasączonym abizolem)

    --
    M.