  • 1. Data: 2014-12-13 22:53:44
    Temat: Domofon - pytanie do użytkowników w blokach
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Witam,

    pytanie do użytkowników domofonów w blokach: czy domofon w mieszkaniu
    powinien "ćwierkać" za każdym razem gdy ktoś z innego mieszkania wpisuje
    kod?
    Ostatnio spotkałem się z takim przypadkiem. Jeżeli sąsiad wchodzi do bloku,
    to w mieszkaniu o innym numerze odzywa się domofon.
    Dźwięk jest o innej częstotliwości niż wtedy, kiedy dzwoni gość albo
    właściel tego mieszkania wchodzi na swój kod.
    Jest to mocno irytujące, nie wiem czy to kwestia konfiguracji, czy wadliwego
    podłączenia.
    Nowy blok, niestety nie wiem jaki model sytemu. Na oko panel do wpisywania
    wygląda jak większość podobnych, które widziałem, czarny, dotykowy, z
    wyświetlaczem LED: http://www.sys-tech.pl/img/panel_proel_kdc1803.jpg

    Podpowiedzcie czy kłócić się z zarządcą budynku, czy tak ma być? Tzn. tak
    nie może być, najwyżej domofon ulegnie "usterce"...

    Wiwo

  • 2. Data: 2014-12-14 00:20:40
    Temat: Re: Domofon - pytanie do użytkowników w blokach
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Sat, 13 Dec 2014 22:53:44 +0100, Wiwo napisał(a):

    > Witam,
    >
    > pytanie do użytkowników domofonów w blokach: czy domofon w mieszkaniu
    > powinien "ćwierkać" za każdym razem gdy ktoś z innego mieszkania wpisuje
    > kod?

    pewnie tak nie powinno byc.

    za to u nas na osiedlu, gdy w sasiednim bloku ktos klika w te cyferki to
    wszyscy w sasiednich blokach majacy uchylone okna o tym wiedza. niesie sie
    to po calej okolicy, jakby niezwykle waznym bylo utwierdzenie przygluchego
    goscia, ze wbil cyfre...

    tez tak macie? da sie to latwo wylaczyc?

    --
    jg

  • 3. Data: 2014-12-14 01:55:22
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 00:20:42 UTC+1 użytkownik jg napisał:

> [...]
    > goscia, ze wbil cyfre...
    >
    > tez tak macie? da sie to latwo wylaczyc?

    Jasne że się da. Film instruktażowy to Terminator. Pokazane na nim jak wyłącza się
    terminatora za pomocą czegoś takiego do skuwania lodu. Jak czymś takim da się
    wyłączyć terminatora to domofon na pewno tez się da.

  • 4. Data: 2014-12-14 19:02:17
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu sobota, 13 grudnia 2014 22:53:45 UTC+1 użytkownik Wiwo napisał:

    > Podpowiedzcie czy kłócić się z zarządcą budynku, czy tak ma być? Tzn. tak
    > nie może być, najwyżej domofon ulegnie "usterce"...

    Funkcja informowania o użyciu klucza cyfrowego jest przeznaczona dla małych
    domów/firm, w lokalach niezależnych powinna być wyłączona.
    Niestety są modele gdzie wyłączenie nie jest praktycznie możliwe, bo taki "target"
    wykombinował sobie konstruktor domofonu, na Twoje szczęście w większości urządzeń
    jest to programowane i monter może to zmienić w kilka minut.

    --
    ZZ@private