  • 1. Data: 2015-05-27 08:47:57
    Temat: Domofon z interkomem wewnętrznym, a czytnik kart przy bramce
    Od: wolim <n...@p...tu>

    No witam.

    Szukam domofonu, który spełniałby 2 warunki:

    1. w domu miałby interkom, czyli nie słuchawkę, tylko głośnomówiące coś.
    2. umożliwiałby zwalnianie rygla w bramce po przyłożeniu karty lub breloka

    Przewertowałem już wszystkie oferty i albo jest opcja bezsłuchawkowa,
    albo z brelokami. Pisałem nawet do producentów, ale bez skutku.

    Ale pomyślałem sobie: czym może się różnić słuchawka od interkomu
    wewnątrz budynku? Przecież w słuchawce jest głośnik, tak jak w
    interkomie. Jest też przycisk do zwalniania rygla, tak jak w interkomie.
    I to, jak gdyby, wszystko. Jedyne co różni te dwa urządzenia, to wygląd.
    No i wpadłem na pomysł, żeby kupić od jednego producenta dwa zestawy -
    jeden z czytnikiem breloków, a drugi z interkomem - i połączyć w jeden
    spełniający moje wymagania. Resztę wyrzucić lub oddać do Caritasu - może
    jakiś kumaty ksiądz skorzysta.

    Czy to zadziała? Z mojego chłopskiego rozumu raczej powinno.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 2. Data: 2015-05-27 09:04:06
    Od: dddddddd <dddddddd>

    wolim <n...@p...tu> Wrote in message:
> [...]
    > jakiś kumaty ksiądz skorzysta.
    >
    > Czy to zadziała? Z mojego chłopskiego rozumu raczej powinno.

    Są dwie opcje: albo zadziała, albo nie :-)
    Może zewnętrzny czytnik pastylek i wyzwalać nim elektrozaczep? Coś
    takiego znajdziesz, choćby w ofercie firmy Roger

    Pozdrawiam
    Łukasz
    --

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 3. Data: 2015-05-27 09:18:09
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-05-27 o 09:04, dddddddd pisze:

> [...]
    > Może zewnętrzny czytnik pastylek i wyzwalać nim elektrozaczep? Coś
    > takiego znajdziesz, choćby w ofercie firmy Roger

    Jest to jakieś rozwiązanie, zresztą sam je rozważałem, ale to kolejny
    element, który trzeba zamontować, doprowadzić zasilanie, a potem
    obsługiwać. Chciałbym czegoś prostego, głównie ze względu na dzieci (4 i
    9 lat).

    Napisałem do producenta (albo dystrybutora). Odpisał, że muszę z czegoś
    zrezygnować - albo z czytnika, albo z interkomu. Napisałem mu, żeby mi
    wysłał namiary na inżyniera produktu, o ile nie rozmawia po chińsku.
    Czekam :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2015-05-27 10:45:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 maja 2015 08:48:26 UTC+2 użytkownik wolim napisał:
    > Czy to zadziała? Z mojego chłopskiego rozumu raczej powinno.
    http://www.eura-tech.eu/DOMOFON-EURA-ADP-41A3-REMOTO
    -z-funkcja-breloka-zblizeniowego,3,142,87
    Ja mam coś takiego. Od chyba juz 6 lat działa bez problemu.Można podłączyć druga
    słuchawkę. Na Twoim miejscu kupiłbym taki domofon tylko zamiast słuchawki podłączył
    interkomy jak chcesz. Powinno byc bez problemu i prosto bo to przeciez tylko
    głośnik+mikrofon

  • 5. Data: 2015-05-27 10:56:54
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-05-27 o 10:45, Kris pisze:
> [...]
    interkomy jak chcesz. Powinno byc bez problemu i prosto bo to przeciez tylko

    No i gitara. Właśnie do tego "producenta" się zwróciłem. W cudzysłowie,
    bo to jest chyba jednak dystrybutor. Nic nie wie o produkcie, a
    przynajmniej sprzedawcy nie mają zielonego pojęcia. W ich opinii nie da
    się podłączyć interkomu zamiast słuchawki. A rozmowa z serwisem jest jak
    rozmowa chuja z głową. Według mnie nie ma znaczenia co będzie w domu -
    słuchawka, czy interkom. To raczej powinno działać na zwarcie, więc jaka
    różnica, czy nacisnę przycisk w słuchawce, czy w interkomie? Dla mnie
    żadna, ale wolałbym to potwierdzić u producenta przed zakupem dwóch
    zestawów. Producent ma wyjebane. A w zasadzie, nie ma pojęcia jak to
    działa. Czyli raczej nie jest to producent, tylko dystrybutor chińskiego
    sprzętu. Nie piszę "gówna", bo z tym bywa różnie.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 6. Data: 2015-05-27 11:22:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 maja 2015 10:56:58 UTC+2 użytkownik wolim napisał:
    >Producent ma wyjebane. A w zasadzie, nie ma pojęcia jak to
    > działa. Czyli raczej nie jest to producent, tylko dystrybutor chińskiego
    > sprzętu.
    Pewnie tak ale w końcu to tak nieskomplikowane technologie że byle amator Sobie z tym
    poradzi. Bo i w czym może być problem aby zamiast słuchawki był interkom?

    >Nie piszę "gówna", bo z tym bywa różnie.
    To akurat u mnie działa bezawaryjnie z tym że kupiłem sporo taniej, bodajże na
    allegro, sklep z Rumi. Ale to już Sobie poszukasz czy jest gdzies taniej jak w linku
    który przykładowo podałem.

  • 7. Data: 2015-05-27 16:52:01
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-05-27 o 11:22, Kris pisze:
> [...]
    allegro, sklep z Rumi. Ale to już Sobie poszukasz czy jest gdzies taniej jak w linku

    Udało mi się dodzwonić do "producenta". Twierdzi, że nie ma możliwości
    połączenia dwóch systemów w jeden. Gdyby był producentem, to
    zaproponowałby jakieś rozwiązanie. Moim zdaniem opowiada bzdury. Kupię
    to gówno i przetestuję. Dam znać.
    Pozdrawiam,
    MW

  • 8. Data: 2015-05-28 11:05:44
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-05-27 o 16:52, wolim pisze:

> [...]
    > połączenia dwóch systemów w jeden. Gdyby był producentem, to
    > zaproponowałby jakieś rozwiązanie. Moim zdaniem opowiada bzdury. Kupię

    Czekam :-)

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2015-06-02 20:48:27
    Od: ikka <i...@n...pl>

> [...]
    allegro, sklep z Rumi. Ale to już Sobie poszukasz czy jest gdzies taniej jak w linku

    "widzę ją jako decyzję nierozłączną z wolnością osobistą
    matki. Dopóki płód nie może przeżyć poza jej ciałem, to do
    niej należy odpowiedzialność moralna i decyzja o jego
    przyszłości. Ilustruję to przykładem ojca, którego syn
    potrzebuje przeszczepu nerki. Ojciec może być dawcą i to
    jest moralnie słuszne. A co, jeśli nie chce? Zmusimy go?
    Kościół mówi: nie. Moje pytanie brzmi: dlaczego w tym
    wypadku szanujemy jego wolę i decyzję dotyczącą własnego
    ciała, a w przypadku kobiety w ciąży - nie? Człowiek,
    osoba ludzka, nie może być nigdy środkiem, by uratować
    kogoś innego."
    Teresa Forcades

  • 10. Data: 2015-06-02 20:59:12
    Od: ikka <i...@n...pl>

    W dniu 2015-05-27 o 08:47, wolim pisze:
> [...]
    > interkomie. Jest też przycisk do zwalniania rygla, tak jak w
    > interkomie. I to, jak gdyby, wszystko. Jedyne co różni te dwa

    No nie do końca. Unifony mogą być cyfrowe, analogowe, dwużłowe,
    trzyżyłowe, pięciożyłowe itd. Nie da się tak jakiegokolwiek podłączyć.
    Nie będzie kompatybilny.
    Głośnomówiące działają zazwyczaj w duplexie, słuchawkowe w simplexie.
    Niektóre otwierają przez zwarcie masy do mikrofonu, do generatora,
    różnie może być.

    daj znać :)