  • 1. Data: 2015-01-20 16:11:54
    Temat: Domy z drukarki.
    Od: k...@g...com

    W dzienniku po raz kolejny pokazali domy z drukarki. Największy jaki powstał to
    pięcio kondygnacyjny blok. Chińska firma która drukuje domy na 20 tysięcy zamówień na
    całym Świecie.

  • 2. Data: 2015-01-20 16:16:59
    Temat: Re: Domy z drukarki.
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-01-20 o 16:11, k...@g...com pisze:
    > W dzienniku po raz kolejny pokazali domy z drukarki. Największy jaki powstał to
    pięcio kondygnacyjny blok. Chińska firma która drukuje domy na 20 tysięcy zamówień na
    całym Świecie.

    Z czego drukuje? I w czym jest to lepsze od innych technologii?

    --
    MN

  • 3. Data: 2015-01-20 16:26:04
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 20 stycznia 2015 16:16:59 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    całym Świecie.

    > Z czego drukuje? I w czym jest to lepsze od innych technologii?

    Pewno z betonu drukują. Materiał wyglądał jak beton. Z tym że nie drukują całego domu
    na placu budowy a prefabrykaty w fabryce. Taka ażurowa drukowana wielka płyta.

  • 4. Data: 2015-01-20 21:49:47
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 stycznia 2015 16:26:04 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:
> [...]
    domu na placu budowy a prefabrykaty w fabryce. Taka ażurowa drukowana wielka płyta.

    Czyli widziales, ale nie zrozumiales o co chodzi...
    Idz sie napij i zjedz cos dobrego, ale przestan pisac.

  • 5. Data: 2015-01-20 22:05:50
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 20 stycznia 2015 21:49:48 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    >
    > Czyli widziales, ale nie zrozumiales o co chodzi...
    > Idz sie napij i zjedz cos dobrego, ale przestan pisac.

    spierdalaj chamie zbuntowany. Nie widziałeś nie słyszałeś co mówili w dzienniku a
    wiesz najlepiej.

  • 6. Data: 2015-01-20 22:48:42
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-01-20 o 16:26, k...@g...com pisze:
    >(...)
    > Pewno z betonu drukują. Materiał wyglądał jak beton. Z tym że nie drukują całego
    domu na placu budowy a prefabrykaty w fabryce. Taka ażurowa drukowana wielka płyta.

    Wytrzymałość takiego betonu drukowanego (czyli podawanego z dyszy)
    pewnie dużo słabsza od pustaka z wibratora. Nie mówiąc już o
    prefabrykatach ze struno-betonu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2015-01-20 23:11:32
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 20 stycznia 2015 22:48:43 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    > >

    > Wytrzymałość takiego betonu drukowanego (czyli podawanego z dyszy)
    > pewnie dużo słabsza od pustaka z wibratora. Nie mówiąc już o

    Pewno masz rację. Chyba że podawany z dyszy beton jest zbrojony drucikami. Jest taka
    technologia zbrojenia. Z tego co pokazywali w tv wynika że drukowane elementy nie
    mają dużej wytrzymałości, cienkie ścianki. To raczej rodzaj wypełnienia w konstrukcji
    szkieletowej. Chociaż przy jednej kondygnacji spokojnie wytrzymają. Na upartego można
    wydrukować ściany pianką poliuretanową a szkielet wylać w dziurach jakie są w
    wydruku. Tak jak to się robi z pustakami styropianowymi. Pianka droga nie jest. 750ml
    w LM kosztuje 11 złotych. I to jest z puszką, zaworem, rurką, etykietą, robocizną,
    transportem, vatem i innymi podatkami itd. W beczkach pewno kilkanaście procent tej
    ceny. Fajne może być budowanie jak ściany prawie nic nie ważą.

  • 8. Data: 2015-01-20 23:50:39
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 stycznia 2015 22:05:52 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:
> [...]
    płyta.

    > spierdalaj chamie zbuntowany. Nie widziałeś nie słyszałeś co mówili w dzienniku a

    Ja nie wiem, co mowili w dzienniku, bo nie sluchalem.
    Ty, sluchales, ale nie wiesz, co mowili, poniewaz posiadasz defekt intelektualny.

  • 9. Data: 2015-01-20 23:57:52
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 20 stycznia 2015 23:50:40 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    >
    > Ja nie wiem, co mowili w dzienniku, bo nie sluchalem.
    > Ty, sluchales, ale nie wiesz, co mowili, poniewaz posiadasz defekt intelektualny.

    Spierdalaj.

  • 10. Data: 2015-01-21 08:00:34
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > a szkielet wylać w dziurach jakie są w wydruku. Tak jak to się robi z pustakami
    styropianowymi.
    moim zdaniem taniej - w przypadku tysięcy sztuk - wyjdzie odlewanie,
    wtryskiwanie, formowanie klasycznymi metodami.
    JEdnak na pytanie dlaczego tak się nie buduje - jest aktualne. Dlaczego
    prefabrykaty ze stryopianu+beton z gruszki są tak drogie, że nie jest to
    dominująca technologia - nie wiem

    ToMasz