  • 1. Data: 2016-07-19 13:28:19
    Temat: Drzwi wewnętrzne w wielkiej płycie
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Naszło "mnie" na zmiany w wielkiej płycie (a mogłem po prostu powiedzieć
    małżonce, żeby wzięła rozbieg i w tę wielką płytę ...) i postanowiłem
    wymienić drzwi wewnętrzne. Człowiek czynu nie myśli, tylko działa, więc
    kątówka w dłoń, odcięcie tych kilku marnych spawów na których trzymała
    się stara metalowa ościeżnica, dwa ruchy łomem i ościeżnica stoi obok.
    Następnie udałem się na zakupy i ku mojemu zdziwieniu, współcześnie
    sprzedawane drzwi nie pasują do otworu po starej ościeżnicy. Z pewnych
    względów, jak choćby specyficzna budowa nadproża, nie chciałbym
    powiększać tego otworu.

    Wymiary starych drzwi (skrzydło):
    - szerokość: 840
    - wysokość: 2008
    - szerokość części "wchodzącej" w ościeżnicę: 815
    - wysokość części "wchodzącej" w ościeżnicę: 1990

    Wymiary otworu:
    - szerokość: 830-860
    - wysokość: 2030
    - grubość ściany: 57

    Stałe ościeżnice wymagają zdaje się szerokości minimum 900. Teoretycznie
    do tej szerokości otworu od biedy weszłyby regulowane (musiałbym podciąć
    ściany po obu stronach o 1 cm, bo podana szerokość otworu 860 jest pod
    nadprożem, a niżej ściany się zwężają), ale grubość ściany jest za mała.
    Podpowiedzcie coś, bo może ktoś miał podobny problem. Da się coś
    wykombinować z gotowych, czy trzeba robić na zamówienie?

    Maciek