  • 1. Data: 2020-07-11 18:40:41
    Temat: Dynks w baterii prysznicowej
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Bateria prysznicowo/wannowa. Ma dynks gdzie przekierowuje się wodę z
    wylowu wannowego do prysznica. Dynks sam opada kiedy przestaje płynąc woda.

    Coś w ten deseń:

    https://sklep.sotbe.com/userdata/public/gfx/5dd0ca9a
    844bde6965518edee94b4f5e.jpg

    Czy ten "zaworek" ma jakąs handlową nazwę? Jest wykrecalny i chciałym
    sprawdzić czy można go kupić.

    Bateri nie chce zmieniać. Nie cieknie. A zaworek smaruje, ale po jakimś
    czasie się zaciera oraz przepuszcza w oba wyloty.

  • 2. Data: 2020-07-11 18:55:44
    Temat: Re: Dynks w baterii prysznicowej
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 11.07.2020 o 18:40, heby pisze:

    > Czy ten "zaworek" ma jakąs handlową nazwę?

    Wihajster.

  • 3. Data: 2020-07-11 19:11:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    heby napisał:

    > https://sklep.sotbe.com/userdata/public/gfx/5dd0ca9a
    844bde6965518edee94b4f5e.jpg

    > Czy ten "zaworek" ma jakąs handlową nazwę? Jest wykrecalny i chciałym
    > sprawdzić czy można go kupić.

    Taki?

    https://allegro.pl/oferta/przelacznik-baterii-wannow
    ej-metal-8148454166

    Może ja nie jestem wewnętrznie zbyt skomplikowany, ale jak szukam zaworu
    prysznicowego do baterii, to wpisuję w gugla "zawór prysznicowy do baterii".
    To mi wyskoczyło na pierwszej pozycji, zaraz po obrazkach. Jak widać,
    fachowo jest to "przełącznik", a nie "zawór", ale może zależy to od tego,
    czy krajcowany, czy na szoner robiony.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2020-07-11 19:15:50
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/07/2020 19:11, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Taki?
    > https://allegro.pl/oferta/przelacznik-baterii-wannow
    ej-metal-8148454166

    Nie.

    > Może ja nie jestem wewnętrznie zbyt skomplikowany, ale jak szukam zaworu
    > prysznicowego do baterii, to wpisuję w gugla "zawór prysznicowy do baterii".

    Ja też szukam i wyskakują nie spacjelnie pasujące.

    Mam dwa wyjaśnienia:

    a) nazwa handlowa jest inna niż "przełacznik", dlatego pytam
    b) mam nietypowy

    Zanim się poddam zapytuje tutaj czy magincze hasła w googlu mam słabo
    magiczne.

  • 5. Data: 2020-07-11 19:52:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan heby napisał:

    ej-metal-8148454166

    > Nie.

    No to pech.

    > Ja też szukam i wyskakują nie spacjelnie pasujące.
    >
    > Mam dwa wyjaśnienia:
    >
    > a) nazwa handlowa jest inna niż "przełacznik", dlatego pytam
    > b) mam nietypowy

    Nazwy handlowe mogą być różne, ale tutaj

    https://allegro.pl/listing?string=prze%C5%82%C4%85cz
    nik%20baterii%20wannowej

    jest sporo różnych występujących pod tą nazwą. Dwojakiego rodzaju
    -- oldskulowo przekęczne, albo pociągane. Nas interesują te drugie.
    Mają w opisach nazwy producentów -- zapewne różnia się w szczegółach.
    Trzeba wiedzieć kto baterię fabrykował. Armatura łazienkowa to nie
    samochód, zapewne emblematu marki na niej nie ma, ale gdyby tak
    podesłać fotkę sprzedawcy, to może dopasuje odpowiedni dynks do niej.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2020-07-11 20:53:58
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    >
    > Bateri nie chce zmieniać. Nie cieknie. A zaworek smaruje, ale po jakimś
    > czasie się zaciera oraz przepuszcza w oba wyloty.

    Pokręć tym zaworkiem. Miałem taką baterię i jak obróciłem zaworek o
    pewien kąt to nie opadał.
    Wojtek

  • 7. Data: 2020-07-11 22:32:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/07/2020 20:53, wowa wrote:
    > Pokręć tym zaworkiem. Miałem taką baterię i jak obróciłem zaworek o
    > pewien kąt to nie opadał.
    1) mam odwrotnie - sam nie chce opadać
    2) przecieka w obie strony

    Smarowany smarem do ekspresów do kawy, z uwagi na temperaturę. Kiedyś
    pomagało, obecnie nie.

  • 8. Data: 2020-07-21 18:27:54
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2020-07-11 o 22:32, heby pisze:
    > 1) mam odwrotnie - sam nie chce opadać
    > 2) przecieka w obie strony
    >
    > Smarowany smarem do ekspresów do kawy, z uwagi na temperaturę. Kiedyś
    > pomagało, obecnie nie.

    Przypuszczam, że teraz nawet wymiana oringów nie przyniesie
    zadowalających rezultatów.
    Ja po prostu wymieniłem sobie przełącznik natrysku, bo mam popularną,
    niedrogą baterię z Krakowa. A przełącznik natrysku kupiłem najtańszy,
    dzięki temu że to typowy, najpopularniejszy model. :) Coś w tym stylu:
    https://allegro.pl/oferta/przelacznik-kurek-baterii-
    wannowej-natrysku-7845663829
    U moich dzieci, które sobie zamontowały Grohe (a może Hansgrohe?) już
    tak się nie da.
    Może musisz sprawdzić producenta i model?
    A może sam coś dobierzesz, tylko dobrze poszukaj:
    https://allegro.pl/listing?string=prze%C5%82acznik%2
    0natrysku&bmatch=baseline-product-eyesa2-engag-dict4
    5-hou-1-4-0717&order=p
    https://armaturakrakowska.com/c/21/przelaczniki-czes
    ci-do-baterii.html

    --
    - Akarm

  • 9. Data: 2020-07-21 19:08:08
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/07/2020 18:27, Akarm wrote:
    > Może musisz sprawdzić producenta i model?

    Po kilku h spędzonych w necie stwierdzam, że w mojej baterii ten detal
    jest niewymienny, bo nie ma go nikt w ofercie. W ten oto sposób z
    cebulactwa i druciarstwa zrobi się porządne zachodnie podejście i kupię
    nową baterię, a stara w kompost :/

  • 10. Data: 2020-07-21 20:03:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    heby napisał:

    > Po kilku h spędzonych w necie stwierdzam, że w mojej baterii ten
    > detal jest niewymienny, bo nie ma go nikt w ofercie.

    Skoro dał się wykręcić celem posmarowanoa olejem do ekspresów do
    kawy, to znaczy, że wymienny jest. Brak w ofercie oznacza co innego
    -- producent olewa klientów. W dodatku jest tak marny, że nawet
    Chińczykom nie chce się robić zamienników.

    > W ten oto sposób z cebulactwa i druciarstwa zrobi się porządne
    > zachodnie podejście i kupię nową baterię, a stara w kompost :/

    Nie wiem co ma "cebulactwo i druciarstwo" do nieużywania tandetnych
    jednorazówek, które psują się przed czasem. Tym bardziej nie wiem
    co jest porządnego w używaniu tandety.

    --
    Jarek