  • 1. Data: 2019-08-16 06:13:57
    Temat: Działke zalesiona na budowlana
    Od: glumek <g...@g...com>

    witam
    mam na oku działke ale jest w 70% zalesiona, czy da sie to jakos zrobic
    zeby przekształcic ja na budowlana? jakie to sa koszty ?

  • 2. Data: 2019-08-16 08:55:10
    Temat: Re: Działke zalesiona na budowlana
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-16 o 06:13, glumek pisze:
    > witam
    > mam na oku działke ale jest w 70% zalesiona, czy da sie to jakos zrobic
    > zeby przekształcic ja na budowlana? jakie to sa koszty ?

    To, że są drzewa, nie oznacza, że jest leśna (jeżeli nie ma drzew
    działka też może być leśna),
    ale jeżeli jest leśna to możesz wyłączyć z produkcji leśnej tylko jeżeli
    jest dla niej uchwalony plan miejscowy.
    Następnie występujesz do Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych z
    wnioskiem o wyłączenie.
    U mnie czas całej procedury (działki miały MPZP) to około 2-3 miesięcy.
    Koszt
    - jednorazowa opłata za wyłączenie z produkcji leśnej uzależniona jest
    od powierzchni i wieku drzewostanu (im młodszy las tym więcej się płaci)
    - roczna opłata płacona przez 10 lat, co roku waloryzowana wg wskaźników
    GUS dotyczących cen drewna. Nie można, nawet jakby się chciało zapłacić
    za jednym razem.

    Opłaty ponosi się nawet jak na działce nie ma zadrzewienia, a w
    ewidencji gruntów jest jako LS.

  • 3. Data: 2019-08-16 10:37:19
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > - jednorazowa opłata za wyłączenie z produkcji leśnej uzależniona jest
    > od powierzchni i wieku drzewostanu (im młodszy las tym więcej się płaci)

    Tu drobna errata. Jest to opłata za przedwczesny wryąb. Jeżeli
    wyłączenie powstanie przed wiekiem rębności istniejącego drzewostanu to
    odpowiednio dla różnicy wieku naliczania jest opłata. Np niech sosna ma
    wiek rębności 80 lat, a istniejący drzewostan 55 to płaci się za 25 lat.
    Gdzies na strona RDLP są odpowiednie wzory.