  • 1. Data: 2019-05-03 01:17:12
    Temat: Ekran z aliexpress
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przypadkowo trafilem na Aliexpress na tkaniny na ekrany do projektorow. Opisane sa
    jako ekrany kierunkowe z okreslonymi katami najlepszej jakosci ogladania. Uzywa ktos
    takich? Jakies doswiadczenia? Przy okazji. Sa w necie filmy na ktorych sa
    amerykanskie czarne jak smola ekrany do projektorow. Pozwalaja na ogladanie w dzien
    przy duzym oswietleniu slonecznym. Pierwszy wniosek jest taki ze w czarnej zywicy
    jest pyl brylantowy. Oczywiscie jest to niemozliwe bo takie drobne diamenty raczej
    nie istnieja i raczej sa to mikrokulki szklane uzywane do farb do odblaskowych znakow
    drogowych. Co by w farbie nie bylo efekt jest porazajacy. Biale jest biale jak komza
    ksiedza a czarne jak ubranie robocze kominiarza. Chwilowo na jasnosc nie narzekam.
    Wymienili mi na gwarancji epsona 650 na epsona U05. Jasnosc ma taka ze normalne
    oswietlenie pokoju nie ma wiekszego wplywu na to co na ekranie, jedynie swiatlo
    skierowane bezposrednio na ekran psuje obraz. Ale za to czern ma gorsza niz
    poprzedni, ale poprzedni byl bardziej wrazliwy na oswietlenie zewnetrzne. Wyglada na
    to ze powinienem pomalowac ekran ciemniejsza szara farba. To jak juz mialbym malowac
    to moze by wyprobowac jak by zachowala sie czarna farba z mikrokulkami. Ale mi sie
    nie chce malowac.

  • 2. Data: 2019-05-03 09:43:21
    Temat: Re: Ekran z aliexpress
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 3 maja 2019 01:17:14 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > To jak juz mialbym malowac to moze by wyprobowac jak by zachowala sie czarna
    > farba z mikrokulkami. Ale mi sie nie chce malowac.

    Te cudaśne farby z mikrokulkami i inne błyszczące są drogie jak cholera,
    nie wiem czy nie taniej będzie kupić gotowy ekran...

    L.

  • 3. Data: 2019-05-03 11:22:03
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Wyglada na to ze powinienem pomalowac ekran ciemniejsza szara farba. To jak juz
    mialbym malowac to moze by wyprobowac jak by zachowala sie czarna farba z
    mikrokulkami. Ale mi sie nie chce malowac.

    https://allegro.pl/oferta/farba-drogowa-do-malowania
    -linii-pasow-15kg-4958656269?

    https://allegro.pl/oferta/mikrokulki-refleksyjne-odb
    laskowe-5-kg-kulki-8026242064

    farba 240 zł i ma atest PZH
    kulki 30zł

    jak bym nie kupił ekranu za 150 zł używanego

  • 4. Data: 2019-05-03 12:43:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tez bym nie kupil uzywanego, chyba ze jakis super by byl, jak w Chinach nowy tanszy
    niz 150 zlotych za ekran. Troche z czapy dales ceny bo na moj ekran wzialem 2 litry
    farby i sporo zostalo. Poza tym nie pytam jakie ktos ma pomysly tylko czy uzywa
    chinskiej tkaniny na ekran.

  • 5. Data: 2019-05-04 11:17:23
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 3 maja 2019 09:43:22 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Te cudaśne farby z mikrokulkami i inne błyszczące są drogie jak cholera,
    > nie wiem czy nie taniej będzie kupić gotowy ekran...

    Tyle że gotowy ekran nic nie zmieni w kwestii oglądania w dzień.

    Ja mam 150' (ok 3,2 x 1,7m jak dobrze pamiętam) i mam pomalowane dokładnie
    tą farbą i kolorem:

    https://allegro.pl/oferta/tikkurila-feelings-interio
    r-paint-ekran-h499-0-9l-7454363603

    Dwie puszki na cały ekran idealnie wystarczyły. Czarne jest czarne, a białe
    jest białe. I nie bardzo wyobrażam sobie żeby na tkaninie/ekranie mogło
    być lepiej. No ale ja to mam w piwnicy bez okien, gdzie zawsze jest
    ciemno :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2019-05-04 13:34:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak nie zmienia jak zmienia, tak by pewien Ferdynand powiedzial. Sa w necie reklamy -
    filmy z ekranami wystawionymi w dzien na zewnatrz i na nich jest dobrej jakosci
    obraz. Do tego ekrany sa czarne. Ty masz w piwnicy ale sa inni co chcieli by miec w
    pokoju i niekoniecznie tylko w nocy ogladac. Moje pytanie jest nie do tych co maja
    cos lepszego niz sciane pomalowana na szaro. Pamietaj ze tutaj informacja ze ekran ma
    byc szary wyszla ode mnie. Zanim kupilem pierwszy projektor to w zasadzie nikt wiecej
    tutaj nie wiedzial jak ugryzc temat projektora w domu. A ile bylo wstretow ze
    niedobry, ze duzo pradu ciagnie, ze glosny, ze lampa na krotko wystarcza. Wracajac do
    ekranu. Sa farby do ekranow. Sa bardzo drogie bo amerykanskie. Mozna w Polsce kupic
    po kilkaset zlotych za mniej wiecej litrowa puszke. Nie kupie dwoch puszek w cenie
    projektora bo zyla jestem. Do tego podejrzewam ze taka farba to amerykanski myk ze
    jest w niej cos taniego sprzedawanego w cenie zlota. Moze mikrokulki, moze drobno
    zmielona mika. A moze trzeba rozmontowac puszke z metaliczna farba w aerozolu i to co
    w niej jest zmieszac z czarna farba do tablic. A moze metaliczny pigment wystarczy z
    czarna farba zmieszac. A moze mikrokulki wystarcza. Po to sa grupy dyskusyjne zeby
    sprobowac cos wspolnie zrobic. Bo jak sam sie zawezme i zrobie kilka prob i sie okaze
    ze jedna z nich bedzie udana to nie bede mial zadnego celu chwalenia sie jak
    zrobnilem. A wrecz w moim interesie bedzie wprowadzanie w blad innych bo na takiej
    farbie mozna przyzwoicie zarabiac.

  • 7. Data: 2019-05-04 21:25:56
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 4 maja 2019 13:34:48 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Sa w necie reklamy - filmy

    Możesz wierzyć w filmy-reklamy, Twoja sprawa, ja uważam, że fizyki nie
    oszukasz - albo dasz mega moc na lampę albo nici z oglądania w słoneczny
    dzień :) Widziałem kiedyś film kleju 3 sekundowego który miał skleić
    rozerwaną linę holowniczą i mieć wytrzymałość na zrywanie 10 ton :-))

    > Pamietaj ze tutaj informacja ze ekran ma byc szary wyszla ode mnie. Zanim
    > kupilem pierwszy projektor to w zasadzie nikt wiecej tutaj nie wiedzial
    > jak ugryzc temat projektora w domu.

    Chyba się trochę przeceniasz, bo wątki o tym jak malować ekrany na forach
    są już grubo od początku lat 2000 jak jeszcze projektory ledwo dochodziły
    do rozdzielczości VGA :-)

    > Po to sa grupy dyskusyjne zeby sprobowac cos wspolnie zrobic.

    Możesz próbować. Ale pamiętaj, że usenet nie ma się nijak do setek
    specjalistycznych for w temacie projektorów. I tam nikt od lat nic lepszego
    niż zaciemnienie pomieszczenia nie wynalazł ;) Usenet to już dzisiaj
    kilkadziesiąt, może set osób, fora to setki tysięcy pasjonatów. Próbować
    możesz, czemu nie? Pewnie na innych grupach próbują zamieniać wodę w wino
    - każdy może próbować :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2019-05-06 12:19:34
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 4.05.2019 21:25, Adam Sz. pisze:

    > Możesz próbować. Ale pamiętaj, że usenet nie ma się nijak do setek
    > specjalistycznych for w temacie projektorów. I tam nikt od lat nic lepszego
    > niż zaciemnienie pomieszczenia nie wynalazł ;)

    "I choćby przyszło tysiąc atletów i każdy zjadłby tysiąc kotletów,
    i każdy nie wiem jak się wytężał, to..." nie przekonają wynalazcy
    projektora na p.m.b., że tzw. kino domowe w blokowym mieszkaniu
    nie ma sensu. Wynalazca i tak będzie mieszał kulki z farbą do
    tablicy i twierdził, że obraz z projektora za pińcet złotych,
    w południe jest jasny jak słońce i ostry jak żyletka Polsilver.
    A raz w roku około Wielkiej Nocy pójdzie do kina pozadomowego
    i będzie się dziwował, że te nieudaczniki dysponując projektorami
    z kilkadziesiąt/kilkaset razy mocniejszymi lampami i tak wyświetlają
    filmy w sali bez okien.

  • 9. Data: 2019-05-06 12:47:08
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-05-06 o 12:19, collie pisze:
> [...]
    > i będzie się dziwował, że te nieudaczniki dysponując projektorami
    > z kilkadziesiąt/kilkaset razy mocniejszymi lampami i tak wyświetlają

    Akurat z obrazem nie ma problemu, gorzej z dźwiękiem. W bloku albo
    niezbyt głośno, albo w słuchawkach.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2019-05-06 15:48:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 06 May 2019 12:19:34 +0200, collie <c...@v...pl> wrote:
> [...]
    > i będzie się dziwował, że te nieudaczniki dysponując projektorami
    > z kilkadziesiąt/kilkaset razy mocniejszymi lampami i tak wyświetlają

    Ale jednak te ciemne ekrany np. polski magicscreen robią wrażenie na
    userach, którzy mają tradycyjne, każdemu wydaje się, że ma do
    czynienia z TV a nie ekranem na ścianie, zbiera szczękę z podłogi.

    --
    Marek