  • 1. Data: 2019-11-07 20:59:57
    Temat: Elewacja / Tynk - ciąg dalszy :)
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Z racji tego ze ocieplanie elewacji przełozone na przyszły rok to mam
    wiecej czasu na przemyslenia i jednoczesnie zadawanie TU pytań :)))

    - czy obecnie stosuje sie metode kładzenia tynku na tzw kornika (mam
    nadzieje ze tak to sie nazywa) Ogolnie nie widze tego na budowach i
    zastanawiam sie czy to kwestie estetyczne, technologiczne, mody?

    - zastanawiałem się jaka elewacje chciałbym gdyby cena nie grała roli. I
    stwierdziłem ze mega podoba mi sie taka szlachetna cegła, coś w stylu
    tego wejscia:
    https://tiny.pl/t4np8

    Czy takie coś mozna wykleic na 15cm styropianie? Pytam w kontekscie wagi
    i obciazenia styropianu.

    Pomijam to ze koszt samej cegły mogłby być zabójczy ale na razie to tylko
    pomysł...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.

  • 2. Data: 2019-11-08 08:30:16
    Temat: Re: Elewacja / Tynk - ciąg dalszy :)
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 07 Nov 2019 19:59:57 GMT, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Czy takie coś mozna wykleic na 15cm styropianie? Pytam w kontekscie
    > wagi
    > i obciazenia styropianu.

    W moim projekcie jest taki pasek z cegły (właściwie płytek)
    klinkierowej po całej elewacji (taka lamperia). Wszyscy wykonawcy
    odradzają mi to bo "woda podejdzie i będzie odpadać". Nawet
    przypadkowo kiedyś trafiłem na gościa który miał dom z tego samego
    projektu i powiedział, że będzie zrywał cały ten klinkier (bo nie
    tylko w projekcie są ściany tym pokryte ale też zewnętrzne tarasy) bo
    mu odpada. Serio nikt nie umie tego zrobić by było to trwałe?

    --
    Marek

  • 3. Data: 2019-11-08 11:44:55
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, November 7, 2019 at 8:59:59 PM UTC+1, Budzik wrote:

> [...]
    > tego wejscia:
    > https://tiny.pl/t4np8
    >
    > Czy takie coś mozna wykleic na 15cm styropianie? Pytam w kontekscie wagi

    Ja mam takie cos na fundamencie, nie pamietam ile styro... ze 12cm chyba i z ~10 lat
    stoi, a raczej wisi ;)
    chyba od nich, https://www.stonemaster.pl/oferta/kamien-fugowy/
    kupowane w markecie typu Obi/Castrama, ale mojego wzoru nie widze...

    Z plytkami naroznymi wyglada jak prawdziwa cegla.

  • 4. Data: 2019-11-08 17:36:46
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 7 listopada 2019 13:59:59 UTC-6 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    > i obciazenia styropianu.
    >
    > Pomijam to ze koszt samej cegły mogłby być zabójczy ale na razie to tylko

    Tu sie to nazywa stucco.
    Mam takie cos na haupie.
    Ma juz 25 lat i widac ze sie odspoilo. Ale wisi, nie podcieka bo jest zrobione tak
    zeby woda sie nie lala.

    Ale jakbym ci mial doradzic to po prostu kup cegly polowki i postaw sciane przy tym
    styro. Mozesz dac jakies kotwy co metr czy dwa zeby zalosc stala razem.
    Taki gupi wariant sciany warstwowej.

    Styro slabe nie jest i jak nawet przykleisz to sie powinno trzymac. Ale jak tylko sie
    odspoi to juz poleci.
    Jakbys to wykleil z bardzo cienkich kafelek (5mm?) to bylo by ok. Ale i tak jak z
    roga oderwiesz to poleci.
    A jak sie odspoi to tez woda podcieknie.
    Dostaw sciane i tyle, reszte zatynkuj a te cegly daj przy drzwiach, na tarasie,
    wyjdzie ladnie i sensownie.

  • 5. Data: 2019-11-09 07:31:56
    Od: uciu <a...@g...com>

    ja kleiłem na 20cm styro w tamtym roku.
    Siatkę dałem x2 i 2 razy wiecej kołków.
    Udało mi się te płytki kupić mega tanie na olx jako pozostałość po budowie bloku.
    Tylko mieszaj płytki z różnych pudełek bo przy sztucznym świetle widać u mnie różnice
    w odcieniach.
    Na razie się trzyma ale w lato mega się nagrzewa.
    Tak, że trawa przy tej ścianie jest bardziej żółta niż gdzie indziej.

    https://drive.google.com/open?id=1_K5octOffI3JDxq-WL
    _Gja6mlQFR-ntS

    https://drive.google.com/open?id=1dKkHgd36snkvZ6q1nP
    6qx9iHDOsu8hHM

    https://drive.google.com/open?id=1nEyYr-l_CD_nIaUrOQ
    KwQ0Vrc9VGDbeg

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2019-11-11 11:31:54
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 07.11.2019 20:59, Budzik wrote:
    > Z racji tego ze ocieplanie elewacji przełozone na przyszły rok to mam
    > wiecej czasu na przemyslenia i jednoczesnie zadawanie TU pytań :)))

    Pamiętam że dopiero co była dyskusja jaki tynk wybrać - ktoś tam napisał
    że teraz tylko cementowy się robi. Proszę zdjęcie z okolicznych bloków
    które powstają na około mnie - https://postimg.cc/gLsYrKFW

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2019-11-12 16:26:21
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 11 listopada 2019 04:31:58 UTC-6 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:

    > Pamiętam że dopiero co była dyskusja jaki tynk wybrać - ktoś tam napisał
    > że teraz tylko cementowy się robi. Proszę zdjęcie z okolicznych bloków
    > które powstają na około mnie - https://postimg.cc/gLsYrKFW

    Sie robi cementowy dla siebie.
    Na sprzedaz sie robi z gipsu. Niech sie potem hipster z tym wozi.

  • 8. Data: 2019-11-12 19:23:03
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.11.2019 16:26, s...@g...com wrote:
    > Sie robi cementowy dla siebie.
    > Na sprzedaz sie robi z gipsu. Niech sie potem hipster z tym wozi.

    Ale boli tych co zrobili cementowym, że przepłacili. Aż wrze :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2019-11-12 21:38:13
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 12 listopada 2019 12:23:05 UTC-6 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Ale boli tych co zrobili cementowym, że przepłacili. Aż wrze :-P

    No, tak jak na forum tojoty jak przyjdzie fiaciarz :)

  • 10. Data: 2019-11-22 20:43:18
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.11.2019 21:38, s...@g...com wrote:
    > No, tak jak na forum tojoty jak przyjdzie fiaciarz:)

    O, tego nie znam.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz