  • 1. Data: 2017-08-07 19:10:47
    Temat: Endoskop z podświetleniem, macał ktoś?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Potrzebuję zajrzeć w zakamarki chałupy bez zbytniej demolki,
    widzę trochę takich kamerek na patyku podczepianych do USB,
    ale czy to ma sens praktyczny? Ma ktoś doświadczenia z tego
    typu podglądactwem?

    L.

  • 2. Data: 2017-08-07 21:31:01
    Temat: Re: Endoskop z podświetleniem, macał ktoś?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2017-08-07 o 19:10, Lisciasty pisze:
    > Potrzebuję zajrzeć w zakamarki chałupy bez zbytniej demolki,
    > widzę trochę takich kamerek na patyku podczepianych do USB,
    > ale czy to ma sens praktyczny? Ma ktoś doświadczenia z tego
    > typu podglądactwem?

    W lidlu za nieduże pieniądze bywają co roku endoskopy z ekranem na
    baterie AA.
    Mam to to do oglądania profili zamkniętych i ogólnie przydaje się czasem
    - aczkolwiek trzeba mieć wyobraźnię przestrzenną by wiedzieć na co się
    patrzy:P

  • 3. Data: 2017-08-07 22:26:42
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 7 sierpnia 2017 21:31:53 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
> [...]
    > Mam to to do oglądania profili zamkniętych i ogólnie przydaje się czasem
    > - aczkolwiek trzeba mieć wyobraźnię przestrzenną by wiedzieć na co się

    A takie wtykadła, co potrzebują ekran zewnętrzny? Widać coś na nich
    lepiej (tzn. większa rozdzielczość), czy będzie to samo?
    Generalnie jest taka trochę przepaść cenowa pomiędzy tymi na USB
    a tymi z ekranikiem i pytanie, czy warto kupować te droższe.

    L.

  • 4. Data: 2017-08-07 22:37:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

> [...]
    > Generalnie jest taka trochę przepaść cenowa pomiędzy tymi na USB
    > a tymi z ekranikiem i pytanie, czy warto kupować te droższe.

    Znajomy mi mówił, że są do dupy. Ale to konował.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2017-08-07 22:44:19
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 07.08.2017 o 19:10, Lisciasty pisze:
> [...]
    > widzę trochę takich kamerek na patyku podczepianych do USB,
    > ale czy to ma sens praktyczny? Ma ktoś doświadczenia z tego

    nie wiem czy o tym samym rozmawiamy. ja mam kamerkę 8mm z własnym
    podświetleniem. ma to rozdzielczość 640p (interpolowane do hd?) dupiate
    oświetlenie, i cholernie to trudno ustawić i utrzymywać w
    pionie/poziomie. ostatnio zaglądałem od bębna hamulcowego przez otwór
    śruby. za pierwszym razem - tragedia. warunki pracy, oświetlenie -
    pozwoliły mi rozpoznać tylko sprężynę. coś na pierwszym planie
    prześwietlone, białe, reszta tonie w mroku. ale za drugim razem, gdy
    wiedziałęm czego szukam, trafiłem bez pudła - kamera pomogła. tak wiec
    zależy do czego i jak chesz tego używać. jakość obrazu bardzo marna, ale
    lepszy gówniany obraz niż szklana kula
    ToMasz

  • 6. Data: 2017-08-07 23:02:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan ToMasz napisał:

    > nie wiem czy o tym samym rozmawiamy. ja mam kamerkę 8mm z własnym
    > podświetleniem.

    O kurcze, ja kiedyś miałem Super 8. A raz nawet kręciłem szesnastką.
    Ale też nie wiem czy o tym samym rozmawiamy.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2017-08-07 23:31:27
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 7 sierpnia 2017 19:10:49 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]
    > widzę trochę takich kamerek na patyku podczepianych do USB,
    > ale czy to ma sens praktyczny? Ma ktoś doświadczenia z tego

    Mam taki wynalazek na usb. Daje obraz w rozdzielczosci 640x480 czy cos koło tego.
    Kosztowało jakies smieszne pieniadze (okolice 50pln) i ma podswietlenie.

    Feler:
    - nie ma soczewki makro :), ostrzy od tych 10cm czyli w małych przestrzeniach trzeba
    sie napatrzęć aby cos widzieć.
    -Świeci bylejak, czyli jedne rzeczy swieca dajac poswiate a drugich nie widac wcale.

    Zalety:
    -Jednak to co sie chce zobaczyc to widać.
    -Pare razy mi sie przydało.

    Uwagi:
    Zazwyczaj nie ma w zestawie jakiegokolwiek manipulatora czyli trzeba sobie jakiś
    sztywny drucik ukręcić samodzielnie aby zobaczyc to co sie chce zobaczyc.

    Jak mieszkasz na slasku to ci moge pozyczyc, moze ci sie na cos nada...

  • 8. Data: 2017-08-08 07:40:14
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu poniedziałek, 7 sierpnia 2017 22:37:15 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > Znajomy mi mówił, że są do dupy. Ale to konował.

    > Jarek

    Takie wtykadlo do dupy nazywa się kolonoskop. Uzywaja ich dzinekolodzy i inni
    dupobadacze.
    Pozdr T.

  • 9. Data: 2017-08-08 07:46:38
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    napisał:
    > Znajomy mi mówił, że są do dupy. Ale to konował.

    Łapiduchy mają ten sprzęt wypasiony, więc nic dziwnego że taki
    szmelc za parę dych jest dla niego do dupy. Chyba, że przez
    do dupy miał na myśli zastosowanie? ;)

    L.

  • 10. Data: 2017-08-08 07:50:31
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 7 sierpnia 2017 23:31:28 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:
    > Jak mieszkasz na slasku to ci moge pozyczyc, moze ci sie na cos nada...

    Niestety, wielkopolskie ;)

    L.