  • 1. Data: 2023-06-01 00:52:44
    Temat: Falownik PV on-grid WATT WT8KTL - komunikacja RS485 Modbus?
    Od: M M <m...@g...com>

    Miał ktoś może do czynienia z takim sprzętem? Chińczyk jakiś, występuje też pod
    nazwą Thinkpower. Z ciekawostek ma wyświetlacz LCD (taki "ze stałymi obrazkami", nie
    graficzny) którego podświetlenie aktywuje się stukając w niego (nie jest dotykowy,
    raczej jakiś akcelerometr wykrywający dość mocne stuknięcie) ale tylko wyświetla
    bieżące parametry, nic się tam nie ustawia. Sam falownik jako taki działa, na liście
    certyfikowanych jest, wg opisu ma "WiFi, opcja RS485", moduł WiFi po wetknięciu nie
    działa (wg opisu ma nadawać sieć o nazwie EAP-xxxxx ale żadnej takiej nie widać) ale
    i tak nie lubię, przy opisie "RS485" jest nie gniazdo ale przepust na cienki kabel
    (kilka mm) zatkany gumowym korkiem (podłączenie kabla wymagaloby otwarcia obudowy),
    dystrybutor z Torunia pytany o to na razie zamilkł (podobno jestem pierwszym który
    pyta o RS485 a nie chce WiFi), otwierać póki co nie chcę bo gwarancja.