  • 31. Data: 2019-12-13 15:37:29
    Temat: Re: Falownik i bilans mocy
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 13 grudnia 2019 15:04:10 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Czyli rozliczanie faz jest chwilowe, a nie uśrednione na okres rozliczeniowy?

    Tak. Ale to zależy jak zakład energetyczny ustawi licznik ;)
    Na wiosnę ma być nowe rozporządzenie i może wymuszą "bilansowanie
    międzyfazowe" na zakładach energetycznych te korzystne dla prosumentów,
    czyli pobierając 10kW na jednej fazie, a generując 10kW na drugiej -
    licznik zużycia będzie pokazywał 0 (a nie tak jak teraz - 10kW pobór
    i 10kW wysłane do sieci).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 32. Data: 2019-12-13 20:20:24
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/12/2019 23:14, Janusz wrote:
    > Ale wiesz że wg nowych pomysłów na pv prosumenckie dostaniesz 100%
    > z powrotem i bilansowanie międzyfazowe nie będzie Cię obchodziło,
    > tyle że zapłacisz stały haracz od mocy falownika.

    Mnie to 20% nawet nie do końca obchodzi, pytam bardziej z ciekawości.
    Będą mi zmieniać licznik i jestem najzwyczajniej w świecie ciekawy co
    zamontują i czy mają obowiązek zamontować coś konkretnego.

  • 33. Data: 2019-12-14 16:42:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I to jest ciekawe rozwiązanie warte głębszej analizy. Efektem jego będzie konieczność
    płacenia w gotówce sprzedawcy/odbiorcy pradu za to że się będzie dostarczał prad do
    sieci. Nie siłą a sztuka frajerów w dupę tłuką.

  • 34. Data: 2019-12-16 17:43:06
    Od: MiSter <U...@w...pl>

> [...]
    > czyli pobierając 10kW na jednej fazie, a generując 10kW na drugiej -
    > licznik zużycia będzie pokazywał 0 (a nie tak jak teraz - 10kW pobór

    Tak, bilansowanie między fazowe będzie można stosować pod warunkiem, że
    będziesz produkował prąd falownikiem trójfazowym, i rozumiem, że to ma sens.
    Natomiast przy falownikach jednofazowych z bilansowania nie będzie
    można korzystać.
    MiSter