  • 1. Data: 2018-10-11 08:10:57
    Temat: Falownik i różnicówka
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Pytałem już na grupie elektornika i inżynieria, ale milczą.
    Wy tu (prawie) wszystko więc, więc zapytam:
    Mam urządzenie zasilane 1 fazowo o mocy niecałe 1000 W.
    Regulacja obrotów silnika jest na falowniku. Jeżeli podłączam to do
    sieci, gdzie jest zabezpieczenie różnicowo-prądowe, to co jakiś czas je
    wywala. Pomierzyłem wszystkie możliwe stany izolacji i jest ok.
    Co ciekawe, najczęściej wybija przy wyłączaniu. W sieci bez różnicówki
    nie ma tego problemu.
    Znajomy elektryk mówi, że falownik z racji kondensatorów "nie lubi się"
    z różnicówką.
    Czy faktycznie tak może być (TTTM), czy coś mam uszkodzone?
    Jacek

  • 2. Data: 2018-10-11 10:31:39
    Temat: Re: Falownik i różnicówka
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, October 11, 2018 at 8:11:01 AM UTC+2, Jacek wrote:
    > Pytałem już na grupie elektornika i inżynieria, ale milczą.

    elektroda?
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2257153.html

  • 3. Data: 2018-10-11 12:57:21
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 11.10.2018 08:10, Jacek wrote:
> [...]
    > z różnicówką.
    > Czy faktycznie tak może być (TTTM), czy coś mam uszkodzone?

    Zmień różnicówkę na taką, która toleruje obciążenie impulsowe.

  • 4. Data: 2018-10-11 22:38:22
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Zmień różnicówkę na taką, która toleruje obciążenie impulsowe.

    Oczywiście są różnicówki do takich obciążeń dedykowane, ale jeszcze
    niedawno (rok?) przyzwoitej jakości kosztowały więcej niż falownik który
    użytkujesz :)
    Zobacz Jacku, czy w falowniku jest przełącznik, zworka, zacisk -
    cokolwiek - co pozwala wyłączyć mu filtr o stronie zasilania. To
    rozwiąże Twój problem bez potrzeby zakupu jakiejkolwiek różnicówki. Z
    mojego doświadczenia - nie będzie się działo nic szczególnego pod kątem
    przysiewania zakłóceniami po sieci. Kiedyś falowniki (czy
    przekształtniki jako takie) siały mocno z racji zastosowanych w nich
    elementów przełączających mocy, teraz to już inna technologia i nie ma
    co się przejmować.
    Możesz też kupić trafo separujące i przez niego zasilić falownik, choć o
    mocy 1kVA trochę będzie kosztował.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 5. Data: 2018-10-11 23:23:15
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Dzięki wielkie.
    Wszystko się wyjaśniło i nie muszę szukać dziury w całym.
    Maszynkę podłączy się osobnym obwodem bez różnicówki.
    Jacek