  • 11. Data: 2020-01-06 20:28:59
    Temat: Re: Falowniki PV Inwerter elektronix.pl
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 06.01.2020 20:21, Lisciasty wrote:

    > Kupuj. Tylko potem nie płacz, że nie ostrzegałem.

    Ja to rozumiem, po lekturze kilku wątków na elektrodzie mam mieszane
    uczucia, że firma niesolidna, nie odzywa się, nie chce naprawiać, olewa
    klienta, byle dostać kasę i w nogi.
    Znam to uczucie, bo nie raz mnie zrobili w konia w ten sam sposób.

    Mimo to chciałbym wiedzieć co było nie tak, co było w postach które
    skasowałeś?
    Czy możesz opisać co było i z którym dokładnie modelem?

  • 12. Data: 2020-01-06 20:34:40
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 06.01.2020 20:24, Lisciasty wrote:

    > Nie ja tylko kilka(naście) osób na samej elektrodzie. Tyle że w różnych
    > wątkach. Jak Ci się nie chce szukać to nie mój problem.

    Znalazłem, dużo czytania...
    Aż mi się nie chce wierzyć w taką arogancję producenta. Zarzucają im
    niespełnienie norm EMC, że deklaracje zgodności są wyssane z palca.
    Widzę ten topic.
    To poważna sprawa, bo takie zakłócenia uszkadzają izolację przewodów,
    uzwojenia w silnikach i psują inne urządzenia. Są niebezpieczne i sieją
    w eter falami o różnej długości co może zakłócać. Znam to z własnej
    walki z falownikami jak miałem THDi=200, a po naprawie przeważnie 0,
    czasem podskoczy do 2-3 jak zmieniasz obroty raptownie.

    Może po prostu popsułeś urządzenie albo tak jak tam piszą sam
    sprzedajesz zestawy PV, a nam ty ściemniasz i szkalujesz konkurencję?

  • 13. Data: 2020-01-06 21:08:19
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Widzę więcej wątków, w których piszesz na elektrodzie. Widzisz jak to
    głupio mieć ten sam nick wszędzie? :-)

    Masz jakieś filmy? Dowody złego działania? Co dokładnie było nie tak?
    Ale napisz konkretnie co się stało? Może sam coś zepsułeś przy podłączaniu?

    Falownik za 4000 PLN za 10kW to super sprawa. Nie musi mieć żadnych
    wodotrysków, byle robił co do niego należy.

    ----------------
    Da się jakoś na Google groups ukryć posty od tego osobnika?

  • 14. Data: 2020-01-06 21:12:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2020 20:29:02 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    > Mimo to chciałbym wiedzieć co było nie tak, co było w postach które
    > skasowałeś?
    > Czy możesz opisać co było i z którym dokładnie modelem?

    Trójfazówka 8kW. Syczał, migotał wyświetlaczem, potem padł.
    Po naprawie wywalał różnicówkę a potem nawet eskę.
    Trochę było kopania z koniem ale przyjęli zwrot.

    L.

  • 15. Data: 2020-01-06 21:22:25
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 06.01.2020 21:12, Lisciasty wrote:

    > Trójfazówka 8kW. Syczał, migotał wyświetlaczem, potem padł.
    > Po naprawie wywalał różnicówkę a potem nawet eskę.
    > Trochę było kopania z koniem ale przyjęli zwrot.

    Co ty powiesz? W takim falowniku jest filtr złożony z kilku cewek na
    rdzeniach toroidalnych i kondensatorów X i Y. Razem tworzy to filtr EMC.
    To jest normalne, że taki filtr powoduje wywalenie zwykłej różnicówki.

    Ja miałem to samo jak walczyłem z zakłóceniami od falowników. Po
    pierwsze musiałem wymienić różnicówkę na taką o charakterystyce A
    zamiast AC i też nie każda dawała radę. Miałem wyskoki bezpiecznika typu
    B to dałem C i przeszło.
    Był duży prąd przy podłączaniu lub w czasie zapadów napięcia i to
    wywoływało te efekty.
    Ale wszystko jest teraz w idealnym stanie. 9 falowników nie zakłóca
    nawet radia na długich, średnich i krótkich. Na oscyloskopie FFT cisza.
    Miernik cęgowy z THD cisza.

    Syczenie to inna sprawa. Niektóre falowniki też syczą i wydają dziwne
    dźwięki.

  • 16. Data: 2020-01-06 21:28:24
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2020 21:22:29 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    > Co ty powiesz? W takim falowniku jest filtr złożony z kilku cewek na
    > rdzeniach toroidalnych i kondensatorów X i Y. Razem tworzy to filtr EMC.
    > To jest normalne, że taki filtr powoduje wywalenie zwykłej różnicówki.

    Jakoś Fronius, Huawei, Solaredge, SMA, Zeversolar i cały szereg innych
    falowników różnicówki nie wywala. Może nie wiedzą, że mają wywalać?

    L.

  • 17. Data: 2020-01-06 21:53:36
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 06.01.2020 21:08, Piotrek Paradysz wrote:
    > ----------------
    > Da się jakoś na Google groups ukryć posty od tego osobnika?

    Musisz zapytać kolegów na fejsbuku, na pewno pomogą :-)

  • 18. Data: 2020-01-06 22:07:01
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 06.01.2020 21:28, Lisciasty wrote:

    > Jakoś Fronius, Huawei, Solaredge, SMA, Zeversolar i cały szereg innych
    > falowników różnicówki nie wywala. Może nie wiedzą, że mają wywalać?

    Może mają za dużą upływność filtra. Była nagonka o zakłócenia kilka lat
    temu to przedobrzyli tym razem. Różnicówkę potrafi wywalić 15mA.

    Wpisz sobie w google: solar inverter tripping rcd, a zobaczysz że nie
    jest to odosobniony problem. Nie wiadomo co ta różnicówka u ciebie
    robiła w instalacji, pokaż schemat. Może była akurat czulsza albo źle
    zaaplikowana?
    Na pewno nie jest to powód do takiej furiackiej agresji jaką odwaliłeś
    na elektrodzie.
    W sumie nie pokazałeś nikomu żadnych dowodów na to co się dzieje. Gdybyś
    był poważny to byś nakręcił film z tych usterek.

    Ja ci mówię, że po założeniu filtrów do falowników zaczęło mi wywalać
    wszystkie różnicówki jakie były na drodze przewodów i musiałem przepiąć
    te falowniki i osobno je pozabezpieczać i co ciekawe samej upływności
    nie było dużej w trakcie równomiernej pracy ale przy zmianach lub
    zapadach napięcia to występowało. Przełączyłem obwody, dałem inne
    różnicówki, nawinąłem ręcznie trochę dodatkowych elementów na rdzenie i
    wszystko działa.

  • 19. Data: 2020-01-06 22:09:06
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 06.01.2020 21:28, Lisciasty wrote:

    > Jakoś Fronius, Huawei, Solaredge, SMA, Zeversolar i cały szereg innych
    > falowników różnicówki nie wywala. Może nie wiedzą, że mają wywalać?

    Masz tu o froniusie:

    https://forums.whirlpool.net.au/archive/2514286

    Zresztą tamten liknk co dałem zawiera setki przypadków. Po prostu na
    polską firmę wyrzygałeś, bo zagraniczne to lepsze.

  • 20. Data: 2020-01-06 22:15:11
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2020 22:09:53 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    > Zresztą tamten liknk co dałem zawiera setki przypadków. Po prostu na
    > polską firmę wyrzygałeś, bo zagraniczne to lepsze.

    Wiesz co, mam w dupie co sobie kupisz i co sądzisz o tym przypadku.
    Znowu dałem się wciągnąć w dyskusję bo chciałem komuś pomóc, kolejny raz
    napotkałem kretyna który szuka teorii spiskowej i wymyśla. Mam nadzieję
    że więcej tego błędu nie popełnię.

    L.