  • 1. Data: 2017-11-08 20:45:34
    Temat: Farba do betonu wodorozpuszczalna. Czy warto ?
    Od: Swift <p...@g...com>

    Witam
    Mam do pomalowania betonową podłogę w kotłowni. Główny powód, to stałe pylenie przy
    zamiataniu betonu. Od jakiegoś czasu dostępne są farby do betonu typu eco -
    wodorozpuszczalne, takie, jak np. ta:

    https://www.bricoman.pl/farby-srodki-do-drewna/farby
    -uniwersalne-i-specjalistyczne/farby-do-betonu/senti
    c-f-do-betonu-szary-750ml

    Wdzięczny będę za poradę i doświadczenia z malowamia takimi farbami.

    Pozdrawiam
    PP

  • 2. Data: 2017-11-08 21:03:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W tej cenie to jest farba epoksydowa do betonu.

  • 3. Data: 2017-11-10 12:38:53
    Temat: Re: Farba do betonu wodorozpuszczalna. Czy warto ?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 08.11.2017 o 20:45, Swift pisze:
> [...]
    c-f-do-betonu-szary-750ml

    > Wdzięczny będę za poradę i doświadczenia z malowamia takimi farbami.
    Na temat farb wodorozcieńczalnych nie będę pisał, bo mam z nimi jak
    najgorsze doświadczenia i mogę być stronniczy.
    W garażu maluję od lat farbą do posadzek firmy Nofar. Litr kosztuje
    13,50 zł (netto). Jest wydajna, trzyma dobrze, z wyjątkiem miejsc pod
    oponami, gdzie po roku-dwóch odłazi z powodu odparzania.
    Mam też tą farbą pomalowany fundament ogrodzenia i po 4 latach jest
    wszystko ok.
    Jacek

  • 4. Data: 2017-11-10 13:40:29
    Od: l...@g...com

    Beton wcześniej mażesz jakimś unigruntem?

  • 5. Data: 2017-11-10 14:50:01
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.11.2017 o 13:40, l...@g...com pisze:
    > Beton wcześniej mażesz jakimś unigruntem?

    Nie.
    Najważniejsze, to dobrze wyczyścić. Jak pomalujesz niedoczyszczony
    beton, to nawet cudowna farba odlezie za kilka miesięcy.
    Pierwszą warstwę maluję farbą rozcieńczoną rozpuszczalnikiem.
    Jak używam epoksydowej, to rozcieńczam nawet 1:1, a jak takie, jak
    pisałem, to rozcieńczam na oko aby była wyraźnie rzadka i dobrze
    wsiąkała w beton.
    Jacek

  • 6. Data: 2017-11-10 15:49:32
    Od: Swift <p...@g...com>

    W dniu piątek, 10 listopada 2017 12:38:54 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:

    > Na temat farb wodorozcieńczalnych nie będę pisał, bo mam z nimi jak
    > najgorsze doświadczenia i mogę być stronniczy.

    Jednak ciekaw jestem tych doświadczeń. Wodorozcieńczalnymi zainteresowałem się
    ponieważ mam do pomalowania podłogę w małej ok 12 m2 kotłowni, gdzie teraz chodzi
    piec gazowy CO, a opary większości rozcieńczalników są palne.

    Googlałem za farbami Nofar, ale nie widzę gdzie można kupić. Czy tylko od producenta
    ?

  • 7. Data: 2017-11-10 16:50:13
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.11.2017 o 15:49, Swift pisze:

    > Googlałem za farbami Nofar, ale nie widzę gdzie można kupić. Czy tylko od
    producenta ?
    Pokazałem te farby dla porównania, jak wyglądają ceny u producenta, a
    jak w marketach. Nofar faktycznie nie ma sprzedaży detalicznej, no
    chyba, że się pofatyguje ktoś do nich do firmy.
    Za to spokojnie możesz użyć farby Emastyr CP produkcji PPG Polifarb.
    Powinna być dostępna w detalu. Nie należy się przejmować, że w opisie
    jest "na metal". Jest to farba alkidowa modyfikowana styrenem, a więc
    odpowiednia i do betonu.
    A co do palności czy niepalności farby w kotłowni, to i ile będziesz to
    robił na trzeźwo ;-) to ja tu żadnego ryzyka nie widzę.
    Jacek

  • 8. Data: 2017-11-10 20:05:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 8 listopada 2017 20:45:36 UTC+1 użytkownik Swift napisał:
> [...]
    c-f-do-betonu-szary-750ml

    > Wdzięczny będę za poradę i doświadczenia z malowamia takimi farbami.

    Pomaluj lakierobejca do drewna np vidaronem
    Poważnie piszę
    Krawężnik uciapany tym kilka lat temu trzyma kolor do dzisiaj.

  • 9. Data: 2017-11-10 23:22:20
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    ponieważ mam do pomalowania podłogę
    > w małej ok 12 m2 kotłowni, gdzie teraz chodzi piec gazowy CO, a opary większości
    kup sobie parę litrów żywicy epoksydowej. nie śmierdzi, nic nie paruje,
    a to ona jest najcenniejszym składnikiem farb do betonu. koszt 30zł za litr

    ToMasz

    PS mozesz kupić żywice poliestrową. duuużo tańsza. wszystko będzie super
    poza zapachem. nos Ci urwie

  • 10. Data: 2017-11-14 19:30:27
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    > Wdzięczny będę za poradę i doświadczenia z malowamia takimi farbami.
    >
    > Pozdrawiam
    > PP

    Raz a dobrze - chlorokauczuk do betonu taki jak drogowy i masz spokój ;)

    Robak